Toon posts:

Temperatuur Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik zit al een tijdje met een warmte probleempje, als m'n kast in het bureau staat stijgt de temperatuur, al vrij snel, dit komt omdat de achterkant van dit bureau dicht is en de computer kan dus zijn warmte niet kwijt. Eerst dacht ik dat het aan de CPU koeler lag en die heb ik dus vervangen voor een Zalman 7000B-Alcu en ik dacht dat moet toch wel iets beter werken, dat deed het ook, maar het bleef beperkt tot een paar graden. Het ligt dus echt aan dat ie z'n warmte niet kwijt kan en met overclocken is dat natuurlijk niet erg handig. Heeft iemand (het liefst een budget) idee? Ik heb al gekeken naar airducts maar dat gaat niet passen (De ruimte tussen bureau en computer is te klein), ik heb al van alles geprobeerd inclusief het maken van m'n eigen 'airduct' (van karton) ook dit helpt niet. Ook een gat maken in het bureau is geen mogelijkheid ---> Mag niet. :(. Betere fans heb ik al geprobeerd, airflow is topie ---> Maakt geen greinje geluid, maar voert toch echt genoeg warmte weg. Ik weet het niet meer. Ook net met artic silver 5 geprobeerd, maar die moet nog even inkomen (volgens artic kan het wel 200 uur duren :'( )

Hier m'n temperaturen (met de Zalman voluit):

uit het bureau en met open kast: CPU 44, MB 30
uit het bureau met dichte kast: CPU 45, MB 31
in het bureau met dichte kast: CPU 51, MB 36

M'n systeem:

Athlon XP 2400+
A7V400-MX
256MB (512 morgen)
GF2 MX400 @ 231-214 :r ( Er komt vervanging)
'

Thanks Alvast

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan aan mij liggen maar ik vindt je temps in je buro toch niet te hoog hoor :?
kan die makkelijk hebben.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het maar voor overclocken wil ik het liefst zo'n laag mogelijk temperatuur, en ik heb nu nog een probleem erbij, stressed schiet hij omhoog naar 55/38, alle temperaturen in m'n eerste post zijn idle temperaturen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 17:18 ]

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:18:
Ik weet het maar voor overclocken wil ik het liefst zo'n laag mogelijk temperatuur, en ik heb nu nog een probleem erbij, stressed schiet hij omhoog naar 55/38, alle temperaturen in m'n eerste post zijn idle temperaturen
Hang eens een thermometer in het gedeelte onder je bureau, achter de pc. Als de temperatuur daar 10+ graden hoger is dan de overige temperaturen in je huis, dan moet je toch echt voor betere luchtcirculatie onder je bureau zorgen.

Zijn de temperaturen daar niet veel hoger, dan moet je het probleem gaan zoeken in je computer, bijvoorbeeld een verkeerd gemonteerde koeler.

Verwijderd

of je zaagt een gat in je bureau op de hoogte waar je fans zitten :P
Nee serieus, je temps stressed (55 / 38) zijn echt niet te hoog hoor, volgens mij kan dat ding rond de 90 graden hebben :+

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Behalve dat ik (nogmaals, zie ook hierboven een aantal mensen) wil zeggen dat je temperaturen echt geen probleem zijn, zelfs niet als je wilt gaan OC-en, is het misschien een idee om je PC dan maar aan te passen? Dus te zorgen dat alle outtake fans (inclusief voeding) aan de voorkant of zijkant van je PC uitkomen? Hiervoor moet je natuurlijk wel wat passen, meten en knutselen, maar het zou je probleem op kunnen lossen...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zat eerst ook met die probleem met m'n oude bureau en de oplossing was toch echt twee gaten in de achterplaat zagen en een stuk plastic erdoor steken zodat de fans door de buizen hun lucht achter het bureau blazen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de het met de temperatuur meter (moet er nu alleen nog eentje vinden) proberen, en over dat gat 2 amour021, hoe heb je dat gedaan, gewoon een rond gat met 2 PVC-buizen? Iemand nog idee voor 't gat? Het moet eigenlijk zo onopvallend mogelijk worden :( anders mag 't niet.

Thanks in ieder geva
l

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:05:
Ik zal de het met de temperatuur meter (moet er nu alleen nog eentje vinden) proberen, en over dat gat 2 amour021, hoe heb je dat gedaan, gewoon een rond gat met 2 PVC-buizen? Iemand nog idee voor 't gat? Het moet eigenlijk zo onopvallend mogelijk worden :( anders mag 't niet.

Thanks in ieder geva
l
Een rond gat gemaakt met zo'n speciaal ding ervoor (weet niet meer hoe het noemt :P) en dan een soort PVC buis erdoor gestoken (wel even gezien dat ik het gat zo groot als de buis had gemaakt hé).

Dit werkte perfekt bij mij, het was alleen een beetje lastig om de voedingskabel nog aan te sluiten maar dat lukte wel.

Verwijderd

Om het gewoon simpel te houden: Zaag de achterkant van de ruimte open. Dan kan de warme lucht worden afgevoerd, hoef je niet te passen met PVC en kan je makkelijk bij je kabels. })

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic: