Hardware shop, waar zijn de leveranciers?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik ben al een tijdje van plan om een webshop te starten, ik heb via een andere website van mij al aardige reputatie op het net en een online hardware shop zou goed van pas komen,
Ik heb wat onderzoek gedaan en bij een aantal zogenaamde leveranciers als TechData terecht gekomen, echter de prijzen die ze vragen vind ik belachelijk. Als je een Doos van 20 maxtor schijven koopt ben je per schijf meer kwijt dan als je via de pricewatch 1 koopt.

Ik vraag me ook af waar de winkels hun spullen vandaan halen, nu is het natuurlijk zo dat niemand we tot nu toe wou helpen omdat extra concurrentie toch slecht is.

Maar misschien dat iemand toch aardig is om me een houden tip te geven, ik wil dus prijzen waarmee ik echt kan concurreren met andere winkels,

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal flink zoeken worden, marges zijn klein in de hardware wereld dus iedereen verkoopt scherp.

pluz
ingram micro

Zijn er zo twee die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je toch schaalgrote voor nodig. Maar welke nichemarkt wil je geen bedienen? Want just another componenten verkoper zal niet echt winstgevend gaan worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb al meer topics zien voorbij komen met deze vraag.
ik denk dat je dan ook wel het 1 en ander kan vinden met de search ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:02
1. Pricewatch is goedkoper dan een gemiddelde Nederlandse distributeur.
Oorzaken: parallelimport, staffelkortingen, goeie prijsafspraken. Staffelkorting en prijsafspraken kun je wel maken met een leverancier, maar niet als je net begint en maar 3 hdds per week koopt.

2. Kwa leveranciers zijn hier topics genoeg op GoT te vinden. Ingram Micro, Techdata, Actebis, Micro-Square, Bas Computers, Qwerty, Techdata, Copaco, Vito, en zo kun je wel ff doorgaan.

Online hardwareshop? Ach, je bent pas shop 2000000 dus of dat zo'n goed idee is.... Ga 't iig niet als primair doel stellen. Hardware verkopen kan iedereen, dat heeft geen enkele meerwaarde.

Computer groothandel
Wat zijn nu eigenlijk de grootste distributeurs...
Welke groothandel beste voor hardware in Nederland
Waar halen winkels (ketens) hun spullen vandaan?
ervaring groothandel PC onderdelen gevraagd

Topics te over iig.

[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 05-05-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51

TheBorg

Resistance is futile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:53
Het is niet alleen een kwestie van een goede leverancier vinden, maar ook zeker een kwestie van goede deals sluiten. Hoe meer je op jaarbasis afneemt, hoe meer korting je over het algemeen krijgt. Daarom zie je over het algemeen ook dat de gemiddelde lokale computerboer duurder zal zijn dan een wat grotere keten als bijvoorbeeld de Mycom, Funprice, Computerland etc...
Ook zij kopen bij Techdata, Ingram Micro etc. in, maar doordat ze voor meerdere winkels tegelijk inkopen, krijgen ze veel lagere prijzen. Probeer dus deals te sluiten, koop in plaats van 20 HDD's meteen 200 HDD's en je zult waarschijnlijk per schijf al goedkoper zijn.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
http://www.dealerinfo.nl/ -> Adverteerders index

Vind je ook een hele lijst :)

Maar wat TS zegt is nu al dik twee jaar of langer aan de gang 8)7

Iemand die misschien iets nuttigs kan zeggen hierover zou bij een groothandel moeten werken.

Iets wat ook in is dat computerboeren aan computerboeren verkopen :)

De markt is gewoon een beetje kapot op het gebied van computer apparatuur imho

[ Voor 14% gewijzigd door Pascal Saul op 05-05-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook wel veel investeren, ik kan zonder problemen 50 hdds afnemen.
Het gaat mij ook niet om het geld, ik verdien genoeg met mn werk en andere sites, ik wil het gewoon erbij doen, alleen zoals ik het begrijp bestaat het gewoon niet wat ik wil. kan net zo goed een deal maken met de goedkoopste shop op pricewatch denk ik dan ;(

Maar welke groothandel is in het algemeen goedkoop, want TechData bijvoorbeeld is alles behalve goedkoop.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:38:
Ik wil ook wel veel investeren, ik kan zonder problemen 50 hdds afnemen.
Het gaat mij ook niet om het geld, ik verdien genoeg met mn werk en andere sites, ik wil het gewoon erbij doen, alleen zoals ik het begrijp bestaat het gewoon niet wat ik wil. kan net zo goed een deal maken met de goedkoopste shop op pricewatch denk ik dan ;(
Ja, zo'n deal is leuk. Maar bedenk wel dat je ze nog moet gaan verkopen. In de tussentijd kan de prijs al weer snel gedaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 16:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Denk dat je nog het meeste verkoopt ( en het minste risico loopt ) als je afspraken maakt voor vergoedingen / percentage's voor leads met de betere (en niet te dure) webshops ....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch ben ik benieuwd waar bijvoorbeeld cool-prices of azery hun spullen vandaan halen, ik denk niet dat ze het bij nederlandse importeurs kopen, maar dat ze zelf uit buitenland (duitste distros) importeren, maarja dan maar afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51

TheBorg

Resistance is futile.

Volgensmij wordt er niet ingekocht bij één leverancier maar bij een stuk of 20. Voor elk artikel wordt de goedkoopste gezocht. Ook moet je niet denken dat je gigantische kortingen kunt bedingen als je 50 HD's koopt. Zo weet ik dat McDos maar een marge rekend van 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:38:
Maar welke groothandel is in het algemeen goedkoop, want TechData bijvoorbeeld is alles behalve goedkoop.
www.martinic.net

pricewatch voor groothandels zeg maar

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:45:
Denk dat je nog het meeste verkoopt ( en het minste risico loopt ) als je afspraken maakt voor vergoedingen / percentage's voor leads met de betere (en niet te dure) webshops ....
Ik ken een bedrijf die zo'n afspraak heeft met Salland. Dit gaat echter maar om 2%. Dan moet je wel een heel brute omzet draaien wil dat interessant zijn.
Pagina: 1