hallo allemaal
Ik kan over het algemeen altijd wel mijn problemen oplossen waar ik tegen aan loop door te zoeken op tweakers of google oid maar nu loop ik vast (letterlijk en figuurlijk)
Op een oude pc Asus p2b (p2,350) wil ik XP herinstalleren op een nieuwe harde schijf (XP heeft er op gestaan en het heeft gewerkt)
Wat ik heb gedaan:
- om de grotere schijf te gebruiken heb ik de bios met 1014 beta 3 geflashed (geen idee wat oude bios was)
- xp geinstalleerd, gaat allemaal goed
- tijdens afsluiten xp wordt xp wel afgesloten maar blijft de pc aan staan
- op http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm wordt aangeraden om acpi aan te zetten tijdens installatie van xp -->> dit tijdens nieuwe installatie gedaan
- xp start weer goed op maar tijdens afsluiten blijft pc nu hangen op "windows wordt afgesloten"
- bios 1010 en 1012 geprobeerd maar dat maakt geen verschil pc blijft nu hangen op "windows wordt afgesloten"
- in bios staat power management op "user defined"\
- zowel in energie beheer als in apparaatbeheer staat geen apm
verder config systeem
- videokaart: asus v3400 tnt (geinstallleerd met standaard windowsdriver)
- geluidskaart: soundblaster sb live (geinstallleerd met standaard windowsdriver)
- cd brander plextwriter 8/20
hopelijk komt een van jullie met een geniaal idee want ik ben door mijn ideeen heen.
bvd
BeRt
ps Ik heb alle beschikbare microsoft updates gedaan
Ik kan over het algemeen altijd wel mijn problemen oplossen waar ik tegen aan loop door te zoeken op tweakers of google oid maar nu loop ik vast (letterlijk en figuurlijk)
Op een oude pc Asus p2b (p2,350) wil ik XP herinstalleren op een nieuwe harde schijf (XP heeft er op gestaan en het heeft gewerkt)
Wat ik heb gedaan:
- om de grotere schijf te gebruiken heb ik de bios met 1014 beta 3 geflashed (geen idee wat oude bios was)
- xp geinstalleerd, gaat allemaal goed
- tijdens afsluiten xp wordt xp wel afgesloten maar blijft de pc aan staan
- op http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm wordt aangeraden om acpi aan te zetten tijdens installatie van xp -->> dit tijdens nieuwe installatie gedaan
- xp start weer goed op maar tijdens afsluiten blijft pc nu hangen op "windows wordt afgesloten"
- bios 1010 en 1012 geprobeerd maar dat maakt geen verschil pc blijft nu hangen op "windows wordt afgesloten"
- in bios staat power management op "user defined"\
- zowel in energie beheer als in apparaatbeheer staat geen apm
verder config systeem
- videokaart: asus v3400 tnt (geinstallleerd met standaard windowsdriver)
- geluidskaart: soundblaster sb live (geinstallleerd met standaard windowsdriver)
- cd brander plextwriter 8/20
hopelijk komt een van jullie met een geniaal idee want ik ben door mijn ideeen heen.
bvd
BeRt
ps Ik heb alle beschikbare microsoft updates gedaan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 16:35 ]