Toon posts:

[XP] Asus P2B blijft hangen in "windows wordt afgesloten"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

Ik kan over het algemeen altijd wel mijn problemen oplossen waar ik tegen aan loop door te zoeken op tweakers of google oid maar nu loop ik vast (letterlijk en figuurlijk)

Op een oude pc Asus p2b (p2,350) wil ik XP herinstalleren op een nieuwe harde schijf (XP heeft er op gestaan en het heeft gewerkt)

Wat ik heb gedaan:
- om de grotere schijf te gebruiken heb ik de bios met 1014 beta 3 geflashed (geen idee wat oude bios was)
- xp geinstalleerd, gaat allemaal goed
- tijdens afsluiten xp wordt xp wel afgesloten maar blijft de pc aan staan
- op http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm wordt aangeraden om acpi aan te zetten tijdens installatie van xp -->> dit tijdens nieuwe installatie gedaan
- xp start weer goed op maar tijdens afsluiten blijft pc nu hangen op "windows wordt afgesloten"
- bios 1010 en 1012 geprobeerd maar dat maakt geen verschil pc blijft nu hangen op "windows wordt afgesloten"
- in bios staat power management op "user defined"\
- zowel in energie beheer als in apparaatbeheer staat geen apm

verder config systeem
- videokaart: asus v3400 tnt (geinstallleerd met standaard windowsdriver)
- geluidskaart: soundblaster sb live (geinstallleerd met standaard windowsdriver)

- cd brander plextwriter 8/20

hopelijk komt een van jullie met een geniaal idee want ik ben door mijn ideeen heen.

bvd
BeRt

ps Ik heb alle beschikbare microsoft updates gedaan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 16:35 ]

Verwijderd

Heb je http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;308029 al bekeken?
Al in Safe Mode getest?

Verwijderd

Topicstarter
had ik nog niet bekeken
clean boot -> geen effect

Method 1: Try to shut down or restart the computer from Safe mode

- geen effect zelfde euvel

Method 2: Use Device Manager to determine if the problem is related to a device driver
- alle drivers goed geladen

Method 3: Try to restore operation of Windows XP by using System Restore
- het is al bij een clean install dus dit heeft m.i. geen zin

Method 4: Try to restore operation of Windows XP by using the Last Known Good Configuration functionality

- geen effect gehad

Method 5: Try to repair your installation of Windows XP by performing an in-place upgrade
- het is al bij een clean install dus dit heeft m.i. geen zin

Method 6: Confirm that the CMOS/BIOS settings are correct
- staan zover ik weet goed op user defined (iemand suggesties?)

Method 7: Confirm that your hard disk or file system is not damaged
- is een nieuwe schijf

er staat me uit een ver verleden iets bij van via drivers die geladen moeten worden. kan hier weinig over vinden of dat ook voor dit board van toepassing is. heeft iemand dit nog verweg in zijn grijze massa opgeslagen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kaal sys al geprobeerd?
Dus liefst zonder dat brakke SB ding erin > geluid is niet belangrijk, beeld wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
hmmm wordt er somber van

ook "kaal" blijft ie hangen bij "windows wordt afgesloten"

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Doet me denken aan een topicje nog niet zo lang geleden, ik dacht toen ook dat het met een herinstall en acpi aanzetten te maken had, maar de ts had het makkelijker en sneller opgelost, ik citeer:
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:01:
Ik heb het al gevonden :*) :P

Onder apparatenbeheer moet je bij beeld aanvinken dat je ook de apparaten wilt zien die verborgen zijn. Dan staat er een rood kruis door APM/NT. Als je deze dan inschakeld is je probleem verholpen.
misschien helpt dat :)

[ Voor 49% gewijzigd door blobber op 06-05-2005 12:47 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
blobber schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:46:
Doet me denken aan een topicje nog niet zo lang geleden, ik dacht toen ook dat het met een herinstall en acpi aanzetten te maken had, maar de ts had het makkelijker en sneller opgelost, ik citeer:

[...]

misschien helpt dat :)
dank voor de suggestie..... maar helaas, geen rood kruis en geen apm :(

ik heb de pc inmiddels voor de derde keer geherinstalleerd en dit keer geen acpi aangezet tijdens install. het vreemde is dat bij de eerste install windows afsloot en bij een zwart scherm bleef hangen en de computer aanbleef, na de 2e install (met acpi) bleef de pc stil staan op "windows wordt afgesloten" en bij de 3e install (zonder Acpi) blijft de pc weer stil staan op "windows wordt afgesloten"

8)7 mij maar lek want ik begrijp het niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
;( niemand? ;(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je na het flashen van bios 1012 alle instellingen wel weer terug gezet op default instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:54:
Heb je na het flashen van bios 1012 alle instellingen wel weer terug gezet op default instellingen?
nee had ik idd niet gedaan, 1012 werkt alleen niet met een 80Gb schijf>> wordt niet herkend in bios.

1014 heb ik geladen en toen in bios setup defaults gedaan. windows opgestart afgesloten... jammerrrrrrr weer hangen..... }) }) })

ik denk dat ik maar ga zeggen dat er een knop aan de voorkant van de machine zit. Als er in beeld staat "windows wordt afgesloten" hou die knop dan 4 seconden vast en dan is de machine uit.

bedankt voor de reacties
Pagina: 1