Toon posts:

Harde schijf gaat uit en weer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleemje. Mijn harde schijf (secondary master) op de Win Me doet heel raar. Je hoort gewoon dat als je niet veel doet dat ie in de stand by mode inschakelt. En als je dan iets doet dan hoor je hem inschakelen. Dat gebeurt met een kleine lag van 0,5 seconden. Behoorlijk irritant. Weet iemand een oplossing hiervoor?

In de bios kan ik power supply managment aan en uit zetten. Ik heb hem aangezet en bij harde schijf kon je enabled suspended en disabled kiezen. Ik heb voor disabled gekozen. Het mocht echter niet baten.

Ik zal eeuwig dankbaar zijn als iemand mijn een oplossing voordraagt. oke bedankt.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
indien je schijf steeds opnieuw lijkt op te spinnen : koop een nieuwe en zet de gegevens op de nieuwe, deze lijkt aan t einde van zijn latijn

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

geeft ie dan een hoorbare tik? zo ja ^^^ heeeel snel vervangen!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In windows heb je ook nog energie beheer zitten. Staat deze ook goed???

• Microkid
  • Laatst online: 06:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Is je voeding van je PC in orde? Heb dit ook wel eens meegemaakt, bleek de voeding niet lekker te zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, hij geeft hoorbare tik. Vergelijkbaar met die als de pc wordt opgestart, dan geeft ie ook een tik.

Ja voeding is oké. En zo niet hoe moet ik het dan controleren?

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:51:
Als je niet weet hoe je de voeding moet controleren, hoe kun je dan zeggen dat deze oke is? Kun je van een andere pc niet de voeding overzetten?

• Wildfire
  • Laatst online: 00:36

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:51:
Inderdaad, hij geeft hoorbare tik. Vergelijkbaar met die als de pc wordt opgestart, dan geeft ie ook een tik.

Als je 'm hoort tikken is het zeker niet goed. Backuppen indien mogelijk en vervangen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:17:
[...]

Als je 'm hoort tikken is het zeker niet goed. Backuppen indien mogelijk en vervangen.
Kan toch ook gewoon de tik zijn dat ie aangaat? doen heel veel schijven toch, een tik geven als ze opstarten. :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zeker zo snel mogelijk een nieuwe kopen en backuppen, het zou zonde zijn als je alle bestanden die je hebt kwijt zou raken, is mij 1x gebeurt en dat wil ik echt nooit meer (was me hele mp3 collectie)

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is het een IBM, van 40gb? :| Want daar had ik dat bij, en die ligt nu UIT in de kast.. Ik herken dat getik, en het kort even uitgaan heel de tijd! Ik werd er gek van! Nu heb ik tijdelijk ding van 15 gb, niet alles.. maar beter dan niks! :Z

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Wildfire
  • Laatst online: 00:36

Wildfire

Joy to the world!

Metal schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:20:
[...]

Kan toch ook gewoon de tik zijn dat ie aangaat? doen heel veel schijven toch, een tik geven als ze opstarten. :)
Misschien in het XT-tijdperk, maar ik heb al in geen tien jaar ofzo nog een HD gehoord die tikte bij het opstarten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:02
Wat ik ook laatst heb meegemaakt is dat de jumper verkeerd stond op een HD (iig geen master / slave / auto stand), waardoor hij dit effect elke keer creëerde. Maar als je daar laatst niet aan gezeten hebt is zeer waarschijnlijk je harde schijf aan het dood gaan.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:32:
[...]

Misschien in het XT-tijdperk, maar ik heb al in geen tien jaar ofzo nog een HD gehoord die tikte bij het opstarten.
Inderdaad, moderne schijven 'tikken' niet meer zo hard bij een normale start.
@TS: Eerst een backup maken! Dan ff de power-saving settings in Windows controleren. Als die goed staan en het probleem blijft, schijf vervangen en backup terugzetten :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Allemaal leuk en aardig hoor. Het is verrekte simpel om te zeggen "koop een nieuwe" maar het is nóg simpeler om op te merken dat je HD's ook kunt testen. Zie hiervoor de link van BalusC in "Harde schijf gaat aan en uit"

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 05-05-2005 23:39 ]

ARME AOW’er

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43
Mijn schijf had ook eens last van zo'n rare kuren. Het bleek een gare molex te zijn waardoor er dus een slecht contact was bij de voedingsaansluiting van de HD. Controleer dus die molex even, you never know!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

offtopic:
"Zo één rare kuren" :? :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43
Ah ja, het is al laat ;) Begin moe te worden :)

[ Voor 33% gewijzigd door D-Three op 06-05-2005 00:00 ]

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:26
Laagvliegerke schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 23:45:
Mijn schijf had ook eens last van zo'n rare kuren. Het bleek een gare molex te zijn waardoor er dus een slecht contact was bij de voedingsaansluiting van de HD. Controleer dus die molex even, you never know!
Ga ik ook voor, meerdere met dit probleem op mijn werkbank gezien :) Even kijken of je hem op een andere molex kan zetten.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Pagina: 1