Redirecten naar andere pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:47
Ik krijg veel request voor het bestand "x.html" in een bepaalde map op mijn server. Dit bestand bestaat niet.

Wel bestaat het bestand "x.php", ik wil dus dat requests automatisch worden doorgestuurd naar "x.php".

Nu kan ik natuurlijk die html file aanmaken met daarin een verwijzing naar de php file. Niet de meest nette oplossing.

Is hier een andere manier voor? Alvast bedankt!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

alias, symlink, rewriterule etc lijkt me dat er genoeg hierover te vinden moet zijn ;)
wat had je zelf al gevonden en belangrijker, welke server gebruik je.

• Spixo
Erkens schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:42:
alias, symlink, rewriterule etc lijkt me dat er genoeg hierover te vinden moet zijn ;)
wat had je zelf al gevonden en belangrijker, welke server gebruik je.
Het gaan om een Apache server. Helaas kan ik op dit moment zelf niet aan de config vrotten. Vandaar dat ik het in P&W zet. Dacht dat er wel een andere oplossing zou kunnen zijn.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zoals je vast wel gevonden hebt kan je met apache vaak met .htaccess files bepaalde instellingen veranderen ;)
Daarnaast kan je altijd nog een symlink aanmaken op FS niveau, maar iets zegt me dat je gewoon wilt dat alles voorgekauwt wil hebben...

• Spixo
Erkens schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:45:
zoals je vast wel gevonden hebt kan je met apache vaak met .htaccess files bepaalde instellingen veranderen ;)
Daarnaast kan je altijd nog een symlink aanmaken op FS niveau, maar iets zegt me dat je gewoon wilt dat alles voorgekauwt wil hebben...
code:
1
Redirect /x.html /x.php

Het volgende in een .htaccess file levert een Internal Server Error op :'(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ricardo87 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:51:
[...]

code:
1
Redirect /x.html /x.php

Het volgende in een .htaccess file levert een Internal Server Error op :'(
en wat zei de manual over "Redirect" ;)
conclusie je hebt niet eens de moeite genomen om in de manual te kijken (of in google "apache redirect" te tikken)
tevens heb ik in mijn eerste post toch wel een paar duidelijke hints gezet....

• Spixo
Erkens schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:54:
[...]

en wat zei de manual over "Redirect" ;)
conclusie je hebt niet eens de moeite genomen om in de manual te kijken (of in google "apache redirect" te tikken)
tevens heb ik in mijn eerste post toch wel een paar duidelijke hints gezet....
Ik ben er inmiddels achter dat het 2e argument een full adres moet zijn. Heb het dus ook even veranderd.

Redirect /x.html http://www.server.nl/map/x.php

Waarbij .htaccess is geplaatst in /map/

Dit levert nu geen error meer op maar werkt niet.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ok, jij je zin:

ln -s map/x.php x.html

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar dit is gewoon manualwerk: http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_alias.html#redirect

Lees even P&W FAQ - De "quickstart" door om te zien wat we van een topicstart verwachten, want met je huidige TS kan niemand wat. Welke software draait er? Welke versies? Wat heb je al gevonden en wat heb je al geprobeerd? Wat werkte er niet? Allemaal vragen die onbeantwoord blijven in je topicstart. :)

Lees ook even *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! ***. We zien in dit subforum graag in de titel al over welke omgeving de vraag gaat, in dit geval dus Apache/.htaccess of zelfs PHP. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.