Toon posts:

Standby Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Na de zoekfunctie op deze site gebruikt te hebben, uitgebreid hebben gegoogled en nadat ik van alles geprobeerd heb, heb ik toch jullie hulp nodig.

Mijn PC gaat goed de standby (=S3) stand in. Maar nu komt hij er niet meer uit… Ik heb het volgende geprobeerd/gedaan:

* Registry Hack (http://www.thegreenbutton...orumid=42&messageid=49101)
* In het bios standby op S3 gezet
* In het bios “Resume Video Post” zowel aan als uit gehad
* Het dumppo.exe programma (geprobeerd met ac, admin, maxsleep=s3/s4, minsleep=s3)
* Windows-Update
* Laaste drivers geïnstalleerd
* MemTest (0 fouten)

Systeem:

AsRock K7S8X (r3.0)
Amd Athlon XP 2700+
512MB DDR400
Seagate 7200.7 200GB 8MB
Asus GeforceFX 5200 (128MB)
SoundBlaster Audigy
AverMedia M150 (MCE Qualified)
LG DVD/CD-RW
USB Keyboard & PS/2 Muis

Het is totaal verschillend wat er gebeurt…De ene keer start me pc helemaal opnieuw op, soms doet hij niks (gewoon zwart scherm), zo nu en dan een blauw scherm met de melding “internal_power_error” of “driver_irql_not_less_or_equal”. Er zijn geen gedeelde irq, behalve me videokaart en me geluidskaart, maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.

Alvast bedankt,

Pascal :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand...?

Verwijderd

Toch gek dat er niemand reageert...
Ik heb precies hetzelfde probleem en kan me niet voorstellen dat niemand anders dit heeft/heeft gehad.

Is er niemand die ons kan helpen?

Ben op forums van HTPC Media Portal ook al verscheidene topics tegengekomen met standby problemen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:40:
Toch gek dat er niemand reageert...
Ik heb precies hetzelfde probleem en kan me niet voorstellen dat niemand anders dit heeft/heeft gehad.

Is er niemand die ons kan helpen?

Ben op forums van HTPC Media Portal ook al verscheidene topics tegengekomen met standby problemen...
Eindelijk _/-\o_

Verwijderd

Maar hier moet het eigenlijk niet bij blijven...

er MOETEN meer mensen zijn met standby problemen. Het kan niet zo zijn dat men deze fouten gewoon accepteerd...

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Misschien heb je/jullie dit al gecheckt hoor, maar t staat iig niet in jullie posts:

- staan de jumpers op je moederbord goed ingesteld? (aangezien je een USB keyboard hebt moet ook de "USB device wake up" (oid) jumper goed staan)
- kan je voeding minstens 1A leveren op de 5 Volt lijn in Standby mode? Das namelijk niet bij alle ATX voedingen het geval.

Als t goed is staan deze dingen allemaal in de handleiding van je AsRock mobo.

Verwijderd

Zoek anders eens op het forum van XPMCE.nl (Media Center Forum)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:24:
Zoek anders eens op het forum van XPMCE.nl (Media Center Forum)
Daar ben ik moderator, dus dat had ik uiteraard al geprobeerd.
De voeding is een 350Watt AOpen. Daar ligt het niet aan, want m'n ouders pc heeft dezelfde PSU/Case er daar werkt het wel. Jumpers, BIOS-instellingen heb ik allemaal al doorgelopen en gechecked. Het lijkt wel alsof de PC direct hangt nadat deze uit standby komt.

Verwijderd

heb je een soundkaart van creative?

de audigy kaart kan daar een probleem zijn, kijk even of je wat kan vinden, ik heb dat probleem alleen in de sleep mode.(met sp2, sp1 is mij niet bekend)

suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
OK! Daar heb k wat aan, dat ga ik ff uitzoeken. Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:26:
heb je een soundkaart van creative?

de audigy kaart kan daar een probleem zijn, kijk even of je wat kan vinden, ik heb dat probleem alleen in de sleep mode.(met sp2, sp1 is mij niet bekend)

suc6 :)
Now...dat heb ik now ook getest: Schone installatie zonder Audigy, het werkt nog steeds niet... :O

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:11:
[...]

Now...dat heb ik now ook getest: Schone installatie zonder Audigy, het werkt nog steeds niet... :O
Iemand nog een idee?
Pagina: 1