[Videobewerking] Mini-DV deck/player

Pagina: 1
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag, naast mijn cam, een losstaande player hebben om mijn mini-dv tape-jes af te kunnen spelen en te capturen naar mijn PC. Eventueel ook om terug op mini-Dv tape op te nemen.

Nu vind ik voornamelijk proffesioneel (voornamelijk DVCam) apparaten, zoals:
http://www.promax.com/Products/Cat/Decks of dit
http://www.epatra.nl/dvcam_compact_editing_recorders.html

Heeft iemand zo'n betaalbaar apparaat in gebruik?

Waarom zijn er geen interne (PC) mini-Dv spelers met al de camera bezitters van tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVC heeft er een paar HR-DVS1 oid. Zit ook shvs player en ilink aansluiting op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die kwam ik ook tegen maar ik zeker niets met VHS doen da's wat zinloos extra's

Als het nu een mini-DV met DVD was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een tijd op zoek geweest naar een dergelijk apparaat, maar ze zijn er volgens mij domweg niet. De DSR-11 komt qua features het meest in de buurt van wat ik zoek maar de prijs is voor privédoeleinden gewoon te hoog. Het beste kun je nog een simpele goedkope camera erbij kopen die je als player gebruikt. Het enige waar je dan op hoeft te letten is de compatibiliteit met je firewirekaart en software.
<offtopic>
Ik moet zeggen dat ik het altijd zo onprofessioneel vind als mensen nu net dát woord verkeerd spellen :D
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef eens aan wat je eraan wilt uitgeven, want onder de 1000 euro ga ik niet eens voor je zoeken ;) Misschien dat hier tweedehands wat in te krijgen is, maar daarvan weet ik de prijzen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Maar waarom wil je dit? Ik heb 'n Sony DCR-TRV22 en die kan dat volgens mij zelf allemaal al ... capturen en na bewerking weer naar een bandje opnemen. Als je 't professioneel wilt doen dan snap ik dat je hier een apparaat voor wilt hebben, maar zolang het hobby en recreatief werk is kan 't toch gewoon met de cam zelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:13
De DHR-1000 van Sony is een mooie DV vcr/deck. Af en toe op www.marktplaats.nl, ver onder de oorspronkelijke nieuwprijs te koop. (Ca. FL 6500,--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wouter! schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:55:
Maar waarom wil je dit? Ik heb 'n Sony DCR-TRV22 en die kan dat volgens mij zelf allemaal al ... capturen en na bewerking weer naar een bandje opnemen. Als je 't professioneel wilt doen dan snap ik dat je hier een apparaat voor wilt hebben, maar zolang het hobby en recreatief werk is kan 't toch gewoon met de cam zelf :?
Ik heb zelf een DCR-TRV16, dus ik kan niets terugzetten. Daarnaast lijkt het me erg handig niet de camera telkens aan te hoeven sluiten. Het gaat me op zich ook niet op het opnemen op tape.

Op zich is bijvoorbeeld een interne DV-tape-drive toch een simpel apparaat!? Er lijkt me ook wel markt voor. En als dat zo is kost zo'n ding veel minder dan een camera (gezien het ontbreken van lens en CCD)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een draagbaar Digital en Hi-8 spelertje ben ik al tegengekomen maar dat kostte ook al een dikke 600 eur, wel bij de Actionshop hier dus dat zal nog wel goedkoper kunnen. Als (mini)DV-deck vrees ik idd dat de DHR-1000 je enige keus is. Ik heb met dat apparaat mogen werken en het is een superding. :)
- analoge ins en outs alsook firewire in en uit.
- corded remote control met zeer handige controls
- zeer stevig gebouwd

Als iemand erover vragen zou hebben, zal ik ze proberen te beantwoorden.
Pagina: 1