Toon posts:

e-tech router instellingen voor server hosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks de vele "oplossingen" hier op GoT heb ik nog steeds een probleem met mijn E-tech router. Ik kan na veel oplossingen geprobeerd te hebben geen gameserver, teamspeak, ftp server of wat dan ook hosten. Ik weet dat veel mensen zitten met dit probleem. Daarom wil ik een topic maken waar voor eens en altijd de correcte instellingen voor deze router te vinden zijn.

Wat ik geprobeerd heb:
- poorten doormappen (virtual server)
- dhcp server uitschakelen (statisch ip toewijzen)
- bridge enabled
- alle opties van NAT geprobeerd

Ik heb screenshots van alle instellingen van mijn router gemaakt:

http://www.0-0j.nl/etechconfig.html

Nu hoop ik dat iemand de goede instellingen voor deze router heeft en zijn/haar screenshots of correcte instellingen hier kan posten.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs vergeten:

Windows XP Professional

Gigabyte MB K8VT800 AMD64
AMD Athlon64 3000+ sock 754
Spire AMD64 S754 CPU cooler
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
VGA ATI Radeon R9550 128Mb
HDD 80Gb 7200rpm 9Mb cache
ATX 300W Voeding

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat ik nog even mis, is of het hier nu een modem/router betreft, of enkel een router.
Zo te zien een modem router?!?
In dat geval:
Helaas laat je niet zien HOE je het poortmappen hebt geprobeerd, hier zou het namelijk wel mee moeten lukken. Ik heb geen screenshots (je hebt er ook niets aan want ik heb een D-Link), maar bij mij werkte het als volgt. Statische IP-adressen op de server gebruiken, anders zit je iedere keer dat je IP wisselt, weer te hannessen in je router. Afhankelijk van wat je wilt hosten, zul je moeten achterhalen welke poorten er nodig zijn. Zo heeft een FTP server bijvoorbeeld poort 21 nodig, een webserver poort 80 (en eventueel ook 81), mailservers poorten 110 (POP) en 25 (SMTP). Deze zul je stuk voor stuk moeten forwarden naar het IP van je server.
Als je niet laat zien hoe je dat hebt geprobeerd, is het voor ons erg lastig te oordelen of je de poortforwarding goed hebt uitgevoerd. Nu moeten we er vanuit gaan en het probleem ergens anders gaan zoeken, terwijl je misschien per ongeluk een foutje hebt gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een multi-modem.

De poorten heb ik uitgezocht voor elk programma en de virtual server heb ik zo ingesteld: (willekeurige poort 80)

Afbeeldingslocatie: http://www.0-0j.nl/image/capture/Capture_483.gif

10.0.0.8 is de lokale ip van de computer waar ik naar wil poortmappen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niet op 1 of andere manier die hele firewall in de router uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer even wat getest. Het lijkt erop dat het poortmappen wel goed gaat. Als ik naar shields up @ grc.com ga en me poorten scan is alles "closed" behalve poort 80. Dit lijkt me enigzins normaal. Als ik nu een willekeurige poort ga doormappen in mijn router geeft ie bij die specifieke poort aan dat de status "stealth" is. Dit lijkt mij ook vrij logisch aangezien mijn firewall op de lokale pc aanstaat. Als ik daar de poort ook toesta en weer ga testen staat de status van die poort weer op "closed".

Het lijkt nu net of het poortmappen wel goed gaat, maar ik kan nog steeds geen server hosten die te zien is. Hebben jullie hier misschien wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
sluit dit topic maar

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:48

BoAC

Memento mori

Wil je de eventuele oplossing posten zodat wanneer een ander dezelfde fout krijgt, hij tenminste wat met dit topic kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe dat is juist het probleem ;) ......ik weet de oplossing niet en zo te zien niemand niet |:(
Pagina: 1