Toon posts:

[Car Audio] Probleem met het volume en de radio?

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de oude autoradio/cd speler van een kennis gekregen en direct ingebouwd in mijn autotje. Dit is een "Sony CDX-C560RDS" (40Wx4)

Ik heb daarom ook een nieuwe set boxen aangeschaft van het merk Pioneer dit zijn de "TS-A6910" boxen (3weg 80W nominaal , 330W max )

Alles netjes aangesloten zoals het hoord en ik heb ook gewoon geluid. Als ik nu het volume opendraai tot ongeveer over de helft , begint de CD die in de cd-speler zit zomaar te verspringen ( maakt niet uit wat voor een CD..) Als ik nu het volume terug druk tot ongeveer op de helft dan werkt alles perfect. Maarja.. dan heb je maar een zacht deuntje :)

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Of is de cd speler gewoon half dood en moet ik een nieuwe kopen.. Ik heb het trouwens nog niet geprobeerd met het normale antenne ontvangst en dan het geluid harder te zetten , ik heb namelijk eerst een verloop stuk nodig ( of iets anders ) voor mijn antenne naar de antenne ingang van de auto radio en die kan ik helaas op een dag als vandaag niet halen :)

Alvast bedankt voor jullie replies

Verwijderd

waarschijnlijk is je 12+ volt lijn in je dashboard (die bij draaiende motor 14.4 is...) niet stabiel genoeg. Waardoor bij meer vraag (volume omhoog) de hele zooi in elkaar valt waardoor dus je cd versprint?

Verder kan ik niet echt een redenen noemen. Wel dat een autoradio never nooit 80watt rms nominaal speakers kan aansturen op een nette niveau. 50watt op een auto radio is meestal net 20watt rms...

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt inderdaad gelijk denk ik. Zodra ik de auto aanzet kan ik het volume een stuk hoger omhoog pompen.

Heb even gekeken wat er gebeurd als ik bijvoorbeeld mijn lichten aanzet en de auto radio tegelijk , dan heb ik als ik de lichten aanzet dus meteen geen radio meer ...... :X ( met andere stroom verbruikers valt de radio even uit.. ligt ook aan hoehoog het volume precies staat etc.)

Zou dit probleem meteen opgelost worden als ik er een nieuwe accu inzet of kan het ook nog eventueel aan andere dingen liggen? Zou ik dit ook bijvoorbeeld kunnen testen als ik de accu van mijn pa om de mijne aansluit en dan ff de stroomverbruikers aangooi? Alle ideeen en sugesties zijn welkom alvast bedankt :)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:08

StarWing

Huh ?!?

Kijk je bedrading eens na. Je hebt 2 12V draden naar je radio lopen. Ene die de puls geeft om aan te gaan, en een andere, dikkere, die het vermogen levert. Misschien moet je de vermogendraad eens rechtstreeks aan de accu hangen?

Page intentionally left blank.

Verwijderd

StarWing schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:58:
Kijk je bedrading eens na. Je hebt 2 12V draden naar je radio lopen. Ene die de puls geeft om aan te gaan, en een andere, dikkere, die het vermogen levert. Misschien moet je de vermogendraad eens rechtstreeks aan de accu hangen?
Dit lost het probleem alleen op als je ook de massa (-) goed na kijkt. Meestal is dat wel in orde maar is het probleem nog niet verholpen met een draad direct aan de accu, leg dan de massakabel van de radio ergens in het dashboard aan het ijzer.

Zorg er ook voor dat de draad die je naar de accu legt dik genoeg is (minimaal 2,5mm²) en zet bij de accu een zekering tussen de draad!

Meestal is het probleem dat de vermogens draad te dun is voor het vermogen van de radio. Er zit dan te veel spanningsverlies op de draad.