[CSS] div sluit niet goed aan + /- 1px in IE

Pagina: 1
Acties:

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Hey ik ben bezig met een div site bouwen voor mezelf met divjes. Alleen nu is hij bijna klaar en loop ik tegen het volgede aan: in IE sluit mijn content layer niet goed aan op mijn Menu layer in firefox is hij wel helemaal goed. Ik heb zelf al zitten spelen met de padding etc. maar heb daar nog niet het gewensde resultaat gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/Peter_85/probleemIEdiv.jpg

De site waar het omgaat
Het .CSS bestandje

ook heb ik een probleem met de tekst die op de link pagina staat in IE is het bovenste gedeelte van de tekst gewoon weg. maar als je dat even naar beneden scrolt en weer naar boven of de tekst selecteerd komt hij weer terug. in FF daarin tegen klopt hij gewoon.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Je zegt dat je hebt lopen spelen met de padding, heb je dat ook al gedaan met de margin?

• Pixeldude
André schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:51:
Je zegt dat je hebt lopen spelen met de padding, heb je dat ook al gedaan met de margin?
nee nog niet, het is voor mij ook nog allemaal nieuw. Hier voor bouwde ik mijn site's met een tabel met een iframe.

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-04 22:55
Hmm, 'k ben nu niet zeker maar "repeat-x" & "repeat-y" heb'k nog nooit van gehoord. CSS 2 misschien ? Of heeft dat iets te maken met de assen waarop ze liggen ?

'k Snap ook eigenlijk niet het nut van te werken met id's, je kan toch even goed classes gebruiken, ID's moeten uniek blijven eh, mag je maar voor 1 object gebruiken.

Dan een height op "auto" zetten 'k weet het niet, best niet doen volgens mij. Ook je margin "0px auto" zou'k ook eens veranderen.

En bij de id menu, plaats hier eens een "width" bij. Misschien gaat ie dan wel werken.

[ Voor 229% gewijzigd door imp4ct op 06-05-2005 00:18 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• André

André

Analytics dude

Als jij in #container de vertical-align: middle; weghaalt gaat het prima ;)

• André

André

Analytics dude

I_M_P_A_C_T schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:06:
Hmm, 'k ben nu niet zeker maar "repeat-x" & "repeat-y" heb'k nog nooit van gehoord. CSS 2 misschien ? Of heeft dat iets te maken met de assen waarop ze liggen ?
Dat heeft idd te maken met de assen: repeat-x betekent dat bijvoorbeeld een achtergrond alleen horizontaal herhaald wordt.
'k Snap ook eigenlijk niet het nut van te werken met id's, je kan toch even goed classes gebruiken, ID's moeten uniek blijven eh, mag je maar voor 1 object gebruiken.
Sommige elementen hebben een ID nodig omdat ze dan makkelijker te scripten zijn omdat ze uniek zijn. Dat je er ook een stijl aan kunt hangen via het ID is dan gewoon makkelijk, maar idd zoals je al zegt kan het ook gewoon met een class.

• Pixeldude
André schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:39:
Als jij in #container de vertical-align: middle; weghaalt gaat het prima ;)
Woo thanx hij doet het nu _/-\o_

Heb je toevallig ook een idee waarom de bovenste tekst verdwijnt bij links.html in IE

• André

André

Analytics dude

Skyline GTR schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:15:
[...]

Woo thanx hij doet het nu _/-\o_

Heb je toevallig ook een idee waarom de bovenste tekst verdwijnt bij links.html in IE
Dat is een bekende renderbug in IE, maar ik kan zo even niet vinden hoe je dat kon verhelpen.

/edit:
Ik heb het eens nader bekeken en het lijkt er op dat je achtergrondplaatje over de inhoud heen gelegd wordt (images/content.jpg). Dit kun je verhelpen door de #content een breedte te geven: width: 500px bijvoorbeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door André op 06-05-2005 12:35 ]

• Pixeldude
André schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:01:
[...]

Dat is een bekende renderbug in IE, maar ik kan zo even niet vinden hoe je dat kon verhelpen.

/edit:
Ik heb het eens nader bekeken en het lijkt er op dat je achtergrondplaatje over de inhoud heen gelegd wordt (images/content.jpg). Dit kun je verhelpen door de #content een breedte te geven: width: 500px bijvoorbeeld.
mm heb ut net gedaan maar dan word mijn background img van de content div ook verkleint en dan klopt de overlooping van de achtergrond niet meer ;). Maar toch bedankt voor het mee denken :)

• André

André

Analytics dude

Dan maak je hem toch iets groter zodat hij niet kleiner wordt en precies past (die 500px was maar een voorbeeld). Het gaat er meer om dat je een width geeft aan de content zodat die renderbug niet optreed.

• Pixeldude
André schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:03:
Dan maak je hem toch iets groter zodat hij niet kleiner wordt en precies past (die 500px was maar een voorbeeld). Het gaat er meer om dat je een width geeft aan de content zodat die renderbug niet optreed.
Relax, hij werkt nu helemaal. _/-\o_
Pagina: 1