Toon posts:

Zelf kast bouwen voor meedere speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 "boomboxen" liggen. De ene is een gewone kast met 2 subs in en 2 kleine tweeters. De andere is ook een normale kast met 2 zwaardere subs en 2 grotere tweeters in.

Nu zouden we graag zelf een kast maken om deze 8 speakers in te steken.

1) Is het wel mogelijk om 4 speakers links en 4 speakers rechts aan te sluiten? Is dat niet wat veel aan 1 connector?

2) We hebben al beetje ontwerp gemaakt, maar de speakers wijzen nu beetje naar elkaar toe, en we denken dat het daardoor misschien vervormd geluid gaat geven.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/boven.JPG

Dat is dus de bovenkant met gewoon de 2 kleine tweeters op.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/voor.JPG

En zo had ik de voorkant in mijn gedachten. De 2 kanten wijzen dus eigenlijk beetje naar elkaar. Met de 2 grote subs, schuin boven de 2 kleinere subs, en daaronder de 2 grote tweeters.

Verwijderd

Tuurlijk kan dat, maar of 't ooit gaat klinken is een tweede... :)
Waar moet die uber-boombox gaan staan? In je auto, of in je feesttent, of... ?
En heb je er al over nagedacht dat je behalve een leuke kast ook een filter voor nodig hebt die een stuk ingewikkelder is dan de filtertjes die nu in de afzonderlijke kasten zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet over de filter nagedacht, daarom dat ik dacht dat het een goed plan zou zijn om het hier neer te plaatsen aangezien ik wel dacht dat het niet zo simpel zou zijn :)

Kast gaat gewoon in men kamer staan of soms in de auto, apart klinken ze wel redelijk, dus ik dacht dat ze samen misschien wel beter en meer zouden klinken.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
1. boomboxen zijn doorgaans helemaal ruk van kwaliteit, hebben meestal zelfs geen filter

2. aangezien de luidsprekers uit een boombox komen, heb je er waarschijnlijk geen gegevens van ("XX watt" zijn we niks mee), en kunnen we je jammer genoeg niet verder helpen

3. door 2 slechte boxen te combineren bekom je bijna gegarandeerd een nóg slechtere box

Maar laat dit je bouwpret niet bederven, prop die dingen in een kastje en kijk wat het doet :) Beter dan 2 losse boxen gaat het iig niet worden.