Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelf Jukebox Maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zelf een jukebox gaan maken. Dat betekent dat ik van hout een mooie zuil maak, waar ik allerlei onderdelen in en aan bevestig. Wat moet hij kunnen? Muziek afspelen en als digitale fotolijst werken. Dus ik wil een flatscreen monitor ertegenaan hangen, boxen ertegenaan bevestigen, de subwoofer erin bouwen, een draadloze muis op een uitstekend plankje en de pc in de zuil wegwerken.

Wat heb ik nodig??
in ieder geval zal ik de flatscreen moeten kopen, beetje mooie is 250 euro.
Goede luidsprekers, geen 5 speakers, want het is de woonkamer/keuken dus je luistert overal naar de muziek.
Ik neem aan een zeer goede geluidskaart?
Een grote harde schijf voor alle mp3 bestanden, die zet ik via usb stick over van mn pc's op de computerkamer. (of kun je met twee bluetooth usb sticks draadloos bestanden overzetten?

Waar moet die pc nog meer aan voldoen? Snelheid, geheugen, videokaart lijkt me onbelangrijk.
Zijn er mensen die kunnen meedenken, of iets dergelijks gemaakt hebben, tips?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:32
Waarom via BlueTooth? Je kan dan beter een el-cheapo USB stickie kopen en daarmee een ad-hoc netwerkje opzetten zodat je via wireless je mp3's op de computer kan zetten :)

Processor en geheugen: bij een windows 98 systeem zou ik toch ook minimaal aan een pentium 2 denken, dat lagt lekker weinig(het kan ook met mindere systemen maar dit heeft mijn voorkeur)

Bij Windows XP zou ik toch minimaal aan 850mhz denken met 256 MB RAM.

Succes met je jukebox verder!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:01:
Ik wil zelf een jukebox gaan maken. Dat betekent dat ik van hout een mooie zuil maak, waar ik allerlei onderdelen in en aan bevestig. Wat moet hij kunnen? Muziek afspelen en als digitale fotolijst werken. Dus ik wil een flatscreen monitor ertegenaan hangen, boxen ertegenaan bevestigen, de subwoofer erin bouwen, een draadloze muis op een uitstekend plankje en de pc in de zuil wegwerken.

Wat heb ik nodig??
in ieder geval zal ik de flatscreen moeten kopen, beetje mooie is 250 euro.
Goede luidsprekers, geen 5 speakers, want het is de woonkamer/keuken dus je luistert overal naar de muziek.
Ik neem aan een zeer goede geluidskaart?
Een grote harde schijf voor alle mp3 bestanden, die zet ik via usb stick over van mn pc's op de computerkamer. (of kun je met twee bluetooth usb sticks draadloos bestanden overzetten?

Waar moet die pc nog meer aan voldoen? Snelheid, geheugen, videokaart lijkt me onbelangrijk.
Zijn er mensen die kunnen meedenken, of iets dergelijks gemaakt hebben, tips?
Je kan de HD die je in die kast plaats als secundair op je huidige pc zetten en dan het meerendeel van bestanden kopiereen.

als je later dit nog wilt doen dan kan je altijd nog via usb stick of nog handiger : netwerkje , draadloos of gewoon via hub/switch.

via bluetooth kan je volgens mij ook bestanden overzetten maar het heeft meestal maar 10meter bereik en de doorvoersnelheid is niet echt hoog volgens mij.

verder is 512 mb ram wel lekker en en vga kaart is niet belangrijk, goede geluidskaart wel uiteraard maar die moet je maar gewoon uitzoeken want dat zijn er zoveel "5.1" "7.1" kan je zelf wel een goede keuze maken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 15:09 ]

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
Als je een leuk systeem wil bouwen zou ik toch minimaal denken aan 800MHz met 256MB RAM. Je harde schijf hoeft denk ik niet extreem groot te zijn, omdat je op bijvoorbeeld 20GB toch al gauw 2000 nummers kwijt kunt.

Wel is denk ik de geluidskwaliteit van groot belang, en daarom zou ik voor de EWX 24/96 kaart van Terratec gaan. Deze kaart gaat al wat jaartjes mee, maar is kwalitatief erg goed. Wel heeft hij alleen stereo input/output, maar dat hoeft voor jou geen probleem te zijn.

Voor de weergave zou ik toch voor echte HiFi apparatuur gaan, PC-speakers zijn vaak erg mager voor goede weergave van muziek. Ik zou voor een goede eindversterker (zodat je de volumeregeling e.d volledig op je PC in de hand hebt) met goede boxen gaan. Dit hoeft niet veel geld te kosten, het is maar wat je wil natuurlijk.

Als besturingssysteem zou je een linux distru speciaal voor dit soort doeleinden kunnen overwegen, maar dat is natuurlijk grotendeels afhankelijk van je linux-kennis.

Verwijderd

Topicstarter
memory stick en de harde schijf tijdelijk aan mn huidige pc klinkt (natuurlijk) wel slim. Dat doe ik wel. Ik ga ook WinXP regelen, ziet er wel classy uit, volgens mij kun je met windows media player 10 ook prima jukebox-lijsten samenstellen, dus dat gaat wel lukken.

Verder laat ik een task lopen die elke avond de pc om 01:00 uit zet en dan nog een timertje tussen de aan-knop die het systeem doordeweeks om 17:00 aanzet en in het weekend om 9:00.

Dan doet je digitale fotolijst het altijd als je thuis bent en kan je zo een muziekje opzetten.

nu nog radio regelen....je kunt vast een tunertje kopen en koppelen aan je pc...(?)

Verwijderd

Topicstarter
JN007

Het minste verstand heb ik idd van het geluid. Op de pc heb je doorgaans natuurlijk met mp3 bestanden te maken. Niet de beste kwaliteit voor wat betreft geluid. Ik ben daarom bang dat ik een beetje overkill zou kunnen creeeren door een waanzinnige speakerset aan te sluiten.

Kun je mij een goed voorbeeld geven van een speakerset waar ik voor zou kunnen gaan? Wat bedoel je met eindversterker via de pc??

• hershel
  • Laatst online: 12-11 09:12
Voor het afspelen zou ik media center software gebruiken zoals Media Portal of zoiets als ze in horeca gelegenheden gebruiken (ziet er vaak ook wel leuk uit).

• jvd-nl
Een eindversterker versterkt het geluid alleen, en doet niks anders. Er zit dus feitelijk ook alleen een aan/uit knop op. Hiermee heb je de controle van het geluid in de hand via de PC. Een goed speakerset is heel persoonlijk, maar toprange is inderdaad wat overkill. Welk budget heb je voor speakers/versterker? Zelf heb ik hier twee Allure 22 zuilen staan, die zijn al ongeveer 15 jaar oud, maar hebben nog steeds een heerlijk geluid. Deze ben ik laatst toevallig nog tegen gekomen op een veiligssite voor 150 euro per stuk. Als je 2de hands een mooi set op de kop kunt tikken heb je als het om speakers gaat vaak veel waar voor je geld tov nieuw. Mp3's zijn zoals jij al zegt inderdaad niet van superieure kwaliteit, maar de klankkleur wordt nog steeds bepaald door de box, al is de mp3 nog zo slecht. Daarom is het toch belangrijk dat je wel een redelijk goede kwaliteit boxen hebt.

Verwijderd

Mis ik geen touch-screen display? Lijkt me wel leuk voor een jukebox.

Verwijderd

Topicstarter
touch screen? wordt dat al verkocht dan?
Media Portal klinkt leuk, dat ga ik eens uitzoeken!

Qua boxen en budget, voor het systeem+beeldscherm zit ik nu rond de 900 euro. Ik heb gevoelsmatig nog 250 euro voor de geluidskaart+boxen over.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

• jvd-nl
250 is niet erg veel voor versterker/geluidskaart/boxen. Je kunt dan zeker de eerste tijd beter ff vertrouwen op je onboard-geluid, een los kaartje erbij prikken kan altijd nog. Voor dit geld kun je iig het beste voor 2de hands gaan denk ik. Een euro of 70 voor een leuk versterkertje van 2x80 watt is best te doen. Voor dik 150 euro kun je denk ik ook nog een aardig setje speakers van marantz/denon op de kop tikken. Kwestie van ff marktplaatsen, maar belangrijk is dat je iig luistert/vergelijkt voor je koopt. Je kunt best wat leuks krijgen, maar je moet wel ff je best doen :)

Verwijderd

Wat een cool idee :9 !Eindelijk een doel voor die oude compu! Hoe ga je die versterker verwerken dan? In de zuil zelf?

Ik denk ook dat eerst moet gaan beslissen voor wat voor speakersysteem je gaat.

Ga je voor compact, zul je inderdaad een subwoofer in de zuil moeten verwerken.

Ga je voor kwaliteit (ben persoonlijk niet echt een fan van die "melkpakjes" ;) ) zul je iets dieper in de buidel moeten tasten (denk eventueel aan B&W DM-601).

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik toch voor de beste 2.1 computerspeakers met een goede soundblaster-kaart. Zou voor mij voldoende moeten zijn.

Ik heb wel een andere prangende vraag. Ik heb geen draadloos internet thuis, ook geen behoefte aan. Toch zou ik op de jukebox ook radio willen luisteren. Kun je een gewone FM radio op je computer aansluiten en hem dan via mediaplayer (ofso) aansturen?? Zijn hier speciale oplossingen voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 08:46:
Ik ga denk ik toch voor de beste 2.1 computerspeakers met een goede soundblaster-kaart. Zou voor mij voldoende moeten zijn.
Dan zou ik voor de Logitech Z-3 gaan http://www.tweakers.net/pricewatch/63902
of voor meer geld de Logitech Z-2300 http://www.tweakers.net/pricewatch/96898
Ik heb wel een andere prangende vraag. Ik heb geen draadloos internet thuis, ook geen behoefte aan. Toch zou ik op de jukebox ook radio willen luisteren. Kun je een gewone FM radio op je computer aansluiten en hem dan via mediaplayer (ofso) aansturen?? Zijn hier speciale oplossingen voor?
Gewoon een goedkope tv-kaart kopen met FM-ingang.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:44:
JN007

Het minste verstand heb ik idd van het geluid. Op de pc heb je doorgaans natuurlijk met mp3 bestanden te maken. Niet de beste kwaliteit voor wat betreft geluid. Ik ben daarom bang dat ik een beetje overkill zou kunnen creeeren door een waanzinnige speakerset aan te sluiten.
het hangt natuurlijk helemaal af van de kwaliteit van de MP3 bestanden. Als je de MP3 zelf ript op zeg 256VBR met Lame dan heeft het zeker zin om goede speakers aan te sluiten.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Geen draadloze muis... Touchscreen :D

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik zit nog met 1 major probleem:

de pc moet (voorbeeld doordeweeks) om 17:00 aan gaan, en om 0:00 weer uit. 's nachts en overdags is er namelijk toch niemand thuis. Is dti iets wat je met win2000/winxp in kan stellen? Of moet er een timer tussen de stekker en het stopcontact??

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:52:
oke, ik zit nog met 1 major probleem:

de pc moet (voorbeeld doordeweeks) om 17:00 aan gaan, en om 0:00 weer uit. 's nachts en overdags is er namelijk toch niemand thuis. Is dti iets wat je met win2000/winxp in kan stellen? Of moet er een timer tussen de stekker en het stopcontact??
Uitgaan natuurlijk wel met een stukje software, aangaan wordt wat lastiger om te managen met xp als je pc niet draait :X

Als je een wireless netwerk wil gaan bouwen (met een wireless lan kaart, geen usb stick). Kun je de wake-on-lan functie van je moederbord gebruiken. Mits je een tweede pc hebt die altijd aanstaat (om het wol signaal te verzenden).

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
het begint nu allemaal aardig vorm te krijgen

Ik ben er ook achter hoe je de pc aan en uitzet op momenten dat je dat zelf wilt, heel fijn.

Helaas lukt de optie van het gebruik van je muis om je pc op te starten niet. Volgens bios moet dat wel kunnen (Power up on mouse/ps2) maar helaas. De computer komt nl in de kast te staan. Verder wordt de pc om vaste tijden via een stekkerdoos met weekprogramma dagelijks aangezet, maar je wilt de computer natuurlijk ook op een door jou gewenst moment opstarten. Dit zou dan via het aanklikken van de muis perfect zijn. Verder weet ik niet of ik een aan-knopje aan de buitenkant van de kast kan bevestigen die in contact staat met de aan-knop van de computer. mmmmm

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is niet zozeer Gadget-achtig als meer Casemodding en Electro, dus een moveje naar CME :)

LinkedIn
Instagram

• jvd-nl
Solomon schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 22:03:
[...]

Uitgaan natuurlijk wel met een stukje software, aangaan wordt wat lastiger om te managen met xp als je pc niet draait :X

Als je een wireless netwerk wil gaan bouwen (met een wireless lan kaart, geen usb stick). Kun je de wake-on-lan functie van je moederbord gebruiken. Mits je een tweede pc hebt die altijd aanstaat (om het wol signaal te verzenden).
Volgens mij kun je ook met een PIC een wol-functie maken, moet altijd aan staan, maar kost wat minder stroom :9

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

En de systeemspecs die ik hier lees zijn imo zwaar overkill: je wilt alleen maar mp3tjes afspelen (minimale vereisten: een P133 ofzo) en fotootjes laten zien (minimale vereisten: een computer :) ) dus als je nog ergens een P233 ofzo uit de vuilnisbak kan trekken en daar Win98SE of Linux ofzo op kan zetten ben je klaar. Het overzetten van mp3tjes naar die bak zou ik trouwens via netwerk (wired of wireless) doen. Ow, als je iets van Linux afweet en toevallig al een server hebt staan moet je eens naar zo'n network-booting-howto kijken, kan je je HD helemaal uit het systeem schrappen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
Als je in het totaal maar 250 euri wil uitgeven, heb je geen super geluidskaart nodig want dan heb je ook geen super versterker/boxen waarmee je eventuweel die kwalitijd kan horen. Gewoon een simpel geluidskaartje is dus genoeg, een creative 5.1 voor 25 euri of zo. En als je een nieuw mobo zou kopen zou ik gewoon het onbord geluid gebruiken.

Hardeschijf ruimte kan best belangrijk zijn, als je em geheel standallone wil maken is een 120GB geen overbodige luxe, ik spreek uit ervaring.

Ik zou ook geen muziek via USB sticks of blauwtand overzitten, gewoon wifi of UTP. OF je neemt een DVD rom en brand je zooi op DVD of cd.

En met een P233 kom je idd al een heel eind. Of je wil meschien nog visualisaties laten weergeven dan heb je nog wat mem en cpu kracht nodig.

Verwijderd

PC+Ram= Onder het bed vandaan halen/vrienden eens voorstel doen om de zolder op te ruimen.
TFT= Marktplaats!

Prijs: € 75,00
Beschrijving: Hoi,
door aankoop van een nieuwe tft monitor verkoop ik mij 15 inch monitor
mocht je vragen of info willen hebben gewoon even bellen
groetjes jan
Versterker= Marktplaats!

Prijs: € 60,00
Beschrijving: Te koop aangeboden: Akai versterker amplifier AM-2200
* Model number AM-2200
Bla Bla Bla!
Speakers= Marktplaats!

Prijs: € 100,00
Beschrijving: Hepta speakers type 57/80 serie AL4.
Nederlands fabrikaat.
Geschikt voor versterkers tot 80 watt.
Frequentie 35-22000
Bla Bla Bla!

=€ 235,- + 1 Kratje bier voor de pc :P
Wat kabels, muisje, flinke partij hout en je bent klaar!

ps. Dit zijn de eerst aanbiedingen die ik zag. Dit is niet om van mijn eigen spullen af te komen :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 13:05 ]

Verwijderd

ten eerst het idee is echt super goed.

maar ja een pc voor wat performance zou ik toch naar iets zoeken rond de 500/600 mhz met 256 mb ram ofzo..

draaid wmp10 goed . ook kan je voor een ander mp3 prog kiezen

gebruik als primaire schijf een 5gb schijf voor windows en desnoods een externe schrijf voor mp3's dat zet ook erg makkelijk over.
hoe groot de schijf is aan jou.:)

anders ff utp kabel naar de pc toe :)

en waarom moet die pc uit gewoon pc stil maken en 24/7 laten draaien gewoon na 10 min niet gebruikt in stanby modus die kan je verbreken met de muis:).

neem dat de logitech muis/ab (die blauwe) dan heb je alles in een muis

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Is dit niks voor jou? Yamaha AP-U 70 receiver externe usb geluidskaart met versterker, software matig bestuurd, subuitgang, op marktplaats nieuw voor 75 euro. Toen die net uit was kostte die een klein fortuin, heb je dat mooi in een nette kleine kast zitten van een prima merk.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 09-05-2005 13:58 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:37:
waarom moet die pc uit gewoon pc stil maken en 24/7 laten draaien gewoon na 10 min niet gebruikt in stanby modus die kan je verbreken met de muis:).
drie keer raden: je betaalt je eigen stroomrekening niet? Daarnaast is er ook nog brandgevaar.

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 09-05-2005 14:33 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
j-w schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:33:
[...]

drie keer raden: je betaalt je eigen stroomrekening niet? Daarnaast is er ook nog brandgevaar.
Standby modus gebruikt ook amper stroom hoor.

Maar om de computer aan te laten gaan op bepaalde tijden kan je instellen in de bios. Bij nieuwe pc's ( bios ) kan je het vaak instellen per dag. Oude pc's kunnen dat meestal alleen op 1 vast tijdstip. Dus elke dag om 17.00 bijvoorbeeld. :)

Verwijderd

j-w schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:33:
[...]

Stroom rekeking... in stanby is dat echt niet veel hoor, brand gevaar heb idd niet bij stil gestaan.
maar je heb toch een zekering er in en aardlek zoveel kan er niet mis gaan

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 15:44 ]

• nick_haak
  • Laatst online: 11-10 22:48
over dat niet aangaan op commando met toetsenbord, dat kan wel als je de pc in slaapstand laat gaan (dat kan je proberen door in XP shift ingedrukt te houden in het schermpje met afsluit opties, en dan slaapstand kiezen), bij mij kan je dan prima booten door op de spatiebalk te drukken bijvoorbeeld.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon voor de Mediaplayer van Freecom gaan... Gewoon op je TV en versterker aansluiten en je kunt alles; mp3's luisteren, video's spelen en foto's kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00004918.jpg

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:21:
Je kunt natuurlijk ook gewoon voor de Mediaplayer van Freecom gaan... Gewoon op je TV en versterker aansluiten en je kunt alles; mp3's luisteren, video's spelen en foto's kijken.

[afbeelding]
Dat haalt toch wel alle lol eraf van het zelfbouwen ;)

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-10 12:51
de pc lijkt me compleet bijzaak.
verzamel eerst eens een leuke versterker, paar goede boxen (tweeters, speaker, en bas box)
test dit alles met je walkam ofzo.. ff kijken of het geluid voldoet!
ga dan eens aan de slag om je pilaar te ontwerpen, zorg dat de boxen het goed doen en niet te veel trillen. en laat de magneten van de grotere boxen lekker uit de buurt van waar de pc moet komen.
bedenk wat / hoe etc met je beeldscherm, als je er aleen foto's of een visualisation op weer wilt geven kun je best een oude 15" tft pakken... koop er natuurlijk een afstandsbediening bij!

totslot... bouw een oude p3 in ofzo.. met een joekel van een schijf, en klaar ben je...

maar ik zou de pc als laatste doen.. dit is echt het probleem niet! maak eerst de zuil met boxen etc..

If you don't stand for something you'll fall for everything

Verwijderd

Als je radio wilt luisteren op je Jokebox zal je het beste een tvtuner kunnen kopen waar ook een fm ontvanger inzit. Ik heb er zelf één nieuw gekocht voor zo'n 30 euro.

Als je een leuk design voor je jukebox wilt zien kijk dan maar eens op de volgende pagina.

http://www.eazis.com/nederland/youbox.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ha Tweakers,

ben op vakantie geweest, super reacties!

Het ontwerp van de jukebox heeft al behoorlijk vorm gekregen. De functies die hij moet aankunnen:
NU
- mp3-tjes afspelen
- radio spelen
- ecyclopedia britannica tonen

OP TERMIJN (nog niet zeker)
- tv beelden tonen
- dvd's afspelen

Het is voor de woonkamer, ik heb daar nu geen stereo of tv staan. Wil ik ook niet apart, vandaar alles in 1 meubel.

Voor het samenstellen van playlists en het gebruiken van een encyclopedie is een toetsenbord toch wel handig, dus die doe ik er toch maar bij. Logitech heeft zo'n toetsenbord voor notebooks (bluetooth dacht ik) daar zit het numerieke stuk niet op, en die is mooi strak, die laat ik dan iets verzinken en dan de muis ernaast.

Je kunt van die schermpjes kopen die je over je tft heen plakt (iemand ervaring?) HIerdoor krijg je een touchscreen, dat is natuurlijk ook wel leuk, maar misschien onnodig als toetsenbord en muis al beschikbaar zijn.

Ik neem geen goedkoop pc-tje omdat het geluid belangrijk is, het moet superstil zijn!. ik kan de binnenkant van de kast natuurlijk ook isoleren, maar het moet niet te warm worden allemaal. Misschien laat ik de bovenkant dus open. Ik ga daarom voor een nieuwe, stille computer.
Het enige waar ik nog mee zit is dus het opstarten van dat ding, het liefst via toetsenbord vanuit BIOS, ga ik wel uitzoeken. Het opstarten en afsluiten om een bep.tijd lukt al, das fijn.

Oja, de radiofunctie op een tv-kaart, haalt die zn signaal uit de ether, of moet je je kabelradio daarop aansluiten? Ik heb namelijk geen kabel (digitale tv). Als iemand dit weet?

Ik ga nu aan de gang met het ontwerp, ik post hem wel als het er goed uit begint te zien. Hier een eerste schets:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nugte086/jukebox.jpg

Verwijderd

Mm.. ziet er mooi uit.. Succes :9~

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:35
ik weet niet of het veel helpt maar ik heb 6000 mp3tjes en het kost mij 31,2gb aan ruimte:)..

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:18:
Ik neem geen goedkoop pc-tje omdat het geluid belangrijk is, het moet superstil zijn!. ik kan de binnenkant van de kast natuurlijk ook isoleren, maar het moet niet te warm worden allemaal. Misschien laat ik de bovenkant dus open. Ik ga daarom voor een nieuwe, stille computer.
Waar lees je precies dat een ouwe / goedkope PC stiller is dan een nieuwe computer? Als je echt daarvoor gaat zou ik de nieuwheid en het prijskaartje gewoon uit m'n hoofd zetten en puur kijken naar het verbruik wat de onderdelen hebben: als een p3 minder energie verstookt dan een p4 zou ik daarvoor gaan, als een 5200rpm HD minder herrie maakt dan een 7200rpm idem. Denk iig niet dat nieuw en duur == stil.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Ik las dat de Asus Pundit heel stil is. Bij minisystems.nl is die te bestellen met al aardig wat erop.

Ik wil wel graag windows mediacenter erop draaien, staat wel strak (Beeldscherm)

Dus dan heb ik toch minimum nodig:

-P3 800mhz
- 256 mb geheugen
- mboard met geluid ob
- 80 Gig schijf
- Dvd-speler (films)
- Tv-kaart (radio ether)
- 15" tft scherm
- mooi draadloos keyboard+muis
- boxen+woofer
- videokaart

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:25:
Ik las dat de Asus Pundit heel stil is. Bij minisystems.nl is die te bestellen met al aardig wat erop.

Ik wil wel graag windows mediacenter erop draaien, staat wel strak (Beeldscherm)

Dus dan heb ik toch minimum nodig:

-P3 800mhz
- 256 mb geheugen
- mboard met geluid ob
- 80 Gig schijf
- Dvd-speler (films)
- Tv-kaart (radio ether)
- 15" tft scherm
- mooi draadloos keyboard+muis
- boxen+woofer
- videokaart
Ik heb hier de Pundit-R verzie van, en ben er zeer tevreden mee, 360GB er in (wat er wel voor zorcht der er geen PCI kaarten mee in kunnen).
Ben daar zeer tevreden mee, en een videokaart is niet echt nodig om er in te doen want de ob kaart is best goed. En echt still is tie niet, je kan em wel stil maken door de fan rechtstreeks aan de 5 of 12 vold te hangen. Want de Q-fan maakt toch wel veel herrie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog twee grote vragen, ik hoop dat iemand het antwoord weet:
1. TV-kaart met FM tuner: Haalt deze kaart het radiosignaal uit de ether, of moet je de coax-kabel van de radio hierop aansluiten??
2. Knopje om de pc mee aan te zetten. De pc zit straks in de kast verwerkt. Kun je een draadje aan de aan-knop solderen en bevestigen aan een knopje dat op de kast zit? Waar koop dit soort materiaal?? Niet bij de Praxis.

Verwijderd

Wouter!! schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:49:
ik weet niet of het veel helpt maar ik heb 6000 mp3tjes en het kost mij 31,2gb aan ruimte:)..
Klopt wel ongeveer idd.
Heb intotaal1358 mp3tjes op de 68 gb zitten. :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 08:32:
Ik heb nog twee grote vragen, ik hoop dat iemand het antwoord weet:
1. TV-kaart met FM tuner: Haalt deze kaart het radiosignaal uit de ether, of moet je de coax-kabel van de radio hierop aansluiten??
2. Knopje om de pc mee aan te zetten. De pc zit straks in de kast verwerkt. Kun je een draadje aan de aan-knop solderen en bevestigen aan een knopje dat op de kast zit? Waar koop dit soort materiaal?? Niet bij de Praxis.
Het aan/uit gaan van een pc is het contact maken tussen 2 pinnetjes. Niet zo indrukwekkend..
Mischien aan/uit knop uit een oude kast rippen. Heb ik eens gedaan en daar een BIG red button op gemonteert :P

Verwijderd

Topicstarter
dat is een goed idee! een oude computerknop en daarop een mooie monteren! thx!

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 23:31
over die radiokaart:

Het lijkt me dat het qua antenneaansluiting net zo werkt als alle andere radio's. Als je er een antenne aan hangt, plukt 'ie z'n signaal uit de lucht, hang j'm aan 'de kabel' plukt 'ie z'n signaal van 'de kabel'

Net wat je zelf wilt. (waarbij er misschien een verschil in kwaliteit en zenderaanbod is, en zeker in frequentie's van zenders, en je zit in het ene geval met iets antenneachtigs, en in het andere met een extra draad naar je kast...)

Verwijderd

Ik zal wel wat belangrijks over het hoofd zien maar je kan er toch ook een Xbox aanhangen. Dat scheelt je veel geld en kan volgens mij hetzelfde. En het start ook nog eens binnen een paar seconden op.
Voor 150 euro heb je een xbox, dan nog een chip voor ongeveer 20 euro en dan nog een harde schijf. Verder nog een paar tientjes voor een toetsenbord en muis en volgens mij ben je klaar?
Dan kan je mp3tjes luisteren, radio is volgens mij mogelijk via internet (Shoutcast) , foto's kijken, je dvd's op de harde schijf zetten en afspelen. En het uiterlijk is ook nog eens perfect aan te passen aan je eisen.

Ik weet alleen niet of je er ook een monitor aan kan hangen, maar een tv kan toch ook?

Ik zal wel een denkfout maken maar ik denk ik meld het even.

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:10:
Ik zal wel wat belangrijks over het hoofd zien maar je kan er toch ook een Xbox aanhangen. Dat scheelt je veel geld en kan volgens mij hetzelfde. En het start ook nog eens binnen een paar seconden op.
Voor 150 euro heb je een xbox, dan nog een chip voor ongeveer 20 euro en dan nog een harde schijf. Verder nog een paar tientjes voor een toetsenbord en muis en volgens mij ben je klaar?
Dan kan je mp3tjes luisteren, radio is volgens mij mogelijk via internet (Shoutcast) , foto's kijken, je dvd's op de harde schijf zetten en afspelen. En het uiterlijk is ook nog eens perfect aan te passen aan je eisen.

Ik weet alleen niet of je er ook een monitor aan kan hangen, maar een tv kan toch ook?

Ik zal wel een denkfout maken maar ik denk ik meld het even.
je kan er geen windows media center opzetten en je kan er geen tv kaart aanhangen

[ Voor 6% gewijzigd door powerguy op 26-05-2005 21:52 ]

Verwijderd

Ok, ik dacht dat hij alleen radio wilde en geen tv.

Je kan er wel allerlei soortgelijke programma's opzetten.
Xbox Media Center werkt ongeveer hetzelfde en kan je ook naar je eigen smaak aanpassen.
Pagina: 1