AUX-in interface voor (OEM-) autoradio's

Pagina: 1
Acties:
  • 5.741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 13:54
Ik ben dus op zoek naar dit: http://www.bortesi.it/interfacce-aux.htm. Dat zijn dus interfaces die van een wisselaar-ingang op (OEM-) autoradio's een AUX-ingang maken. Van de fabrikant van de interfaces op de bovenstaande Italiaanse pagina kan ik alleen maar wat Amerikaanse sites vinden verder. Daar staan vervolgens ook alleen maar interfaces voor Amerikaanse auto's op. Die interfaces kosten $50 à $60 (dollar dus).

Nu heb ik wel andere interfaces gevonden van 2Connect, deze worden o.a. verkocht bij ASN in Enschede, maar die kosten €170 ... een beetje teveel van het goede :/.

Weet iemand iets meer van dit soort interfaces? Of heeft iemand er ervaring mee? Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de DPX-interfaces van die Italiaanse site, want volgens mij zijn die ook redelijk betaalbaar.

Ik heb die Italianen trouwens al gemaild ... maar nog geen antwoord ontvangen. Er staan daar ook geen prijzen op de site. Ik zoek trouwens een interface voor Toyota (Corolla 2003) en een interface voor Peugeot (307 SW). Beide OEM-radio's in deze auto's hebben de mogelijkheid om een wisselaar aan te sluiten, dus ook de mogelijkheid om zo'n dergelijke interface aan te sluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 05-05-2005 14:24 ]

• Wouter!
^^ Schop

Is dan echt nog niemand hier naar op zoek geweest? Dit is toch ideaal, veel beter dan zo'n brak cassettebandje! (en die FM-modulators storen ook als de pest)

[ Voor 91% gewijzigd door Wouter! op 06-05-2005 14:14 ]

Verwijderd

Het ziet er idd goed uit.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar gewoon een goede radio met aux input, dan ben je direct van al het gezeur af.

Aan die oem radio's kan je altijd zo bar weinig instellen en aansluiten (aux-in, sub-out, rear-out e.d.)
Ik heb bijv. deze in me wagentje hangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.audio66.com/products/428/8800%20275.png

En dan ben je direct van al het gezeur af, en het geluid klinkt vele malen beter als met zo'n oem radio.

Mocht je toch niet zo'n audiofiel zijn en alleen zo'n stekkertje willen hebben?
Probeer dan even op www.rondevries.nl ;)

• Wouter!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:29:
Het ziet er idd goed uit.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar gewoon een goede radio met aux input, dan ben je direct van al het gezeur af.

Aan die oem radio's kan je altijd zo bar weinig instellen en aansluiten (aux-in, sub-out, rear-out e.d.)
Ik heb bijv. deze in me wagentje hangen:
[afbeelding]

En dan ben je direct van al het gezeur af, en het geluid klinkt vele malen beter als met zo'n oem radio.

Mocht je toch niet zo'n audiofiel zijn en alleen zo'n stekkertje willen hebben?
Probeer dan even op www.rondevries.nl ;)
Een andere/nieuwe radio is geen optie ... sorry :)
www.rondevries.nl heeft wel enkele interfaces, maar niet dergelijke bovenstaande die ik bedoel (ze hebben wel wat om aftermarket CD-wisselaars op OEM-radio's aan te sluiten, maar geen AUX-interface).

• Wouter!
Na ruim een week heb ik toch nog antwoord gekregen uit Italië :) (met excuses voor de vertraging van hun kant).
De interface voor Peugeot kost €70,- en voor Toyota €65,- inclusief verzending vanuit Italië (overmaken of per creditcard). Die van Peugeot stelt nog wel enkele eisen aan de radio, want niet alle modellen fabrieksradio's werken naar behoren (maar het is bekend welke wèl goed werken, meegestuurd in een PDF-file). Ook kreeg ik 'r nog een fotootje bij van de Toyota-interface:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/dpx_toyota_aux_interface.JPG

Nu alleen nog even beslissen en overleggen of dit 't gaat worden. Ik vind dit echt een hele goede oplossing voor allerhande MP3-spelers e.d. (alles met een jackplug of twee cinchpluggen zo ongeveer) ... en toch kan ik 'r nauwelijks informatie over vinden. 't Zal dan toch niet zo heel gewild zijn ... of niemand heeft 'r nog bij stil gestaan :).

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter! op 07-05-2005 18:21 ]

• djmartijn
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 21:26
Ik zoek ook al een tijdje naar de mogelijkheid om de cd-wisselaar ingang te gebruiken van mijn 307. Heb je al ervaring met het kastje?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even googlen en je hebt de pinout:
http://pt-navtech.neodesi...on=38&post=1244&page=last

Moet te doen zijn toch?

Wise enough to play the fool

• djmartijn
ja, dat lijkt zo, maar helaas. pin 18, 19 en 20 is de audio input van de wisselaar. Het probleem is dat de auto moet denken dat er een wisselaar aanwezig is. als je op het knopje van de wisselaar drukt gebeurt er niks omdat de wisselaar niet reageert.

Het kastje waar Wouter het over heeft doet dus als het ware een wisselaar na, zodat de auto voor de gek wordt gehouden. Mijn vraag is of het inderdaad werkt, want dan bestel ik 'm meteen. Wouter?

Er zijn franse forums waar ze zo'n kastje zelf willen namaken: bijvoorbeeld http://rt3wiki.free.fr/pmwiki.php?n=Us.ExternalLinks

zie hier ook de link van bortesi...

• djmartijn
Ik heb een reactie binnen van Bortesi:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
The cost of the interface is of 75, 00 include charges at all European Countries.
Connects to it at the cd changer control, and enables an AUX IN of quality
equal to CD.
Under finds the list of the model of car radio compatible. the installation
results much simple, but will be necessary an activation from the Peugeot
dealer.
a)Loader qualification CD;
b)Loader installation CD with interface install

the activation of the AUX entry happens pressing the key of the cd changer.

Philips/VDO model: 22RC260/65Z, 22RC220/35Z o ( RD3-01)
PSARCD100-01/02/04/05 NOW
Model with remove Clarion: PU2325A, PU2294C, PU2325B, PU2358A, PU2471A

For make an order is enough an e-mail to confirmation, specifying the model,
the price and the address to destination.
You can pay with credit card or bank transfer, please look the enclosure
form, or Cash On Delivery ( COD),you will receive it, in 6 working days.
If you prefer, with an increase, of 13,00 Euro, I can send it with express
service, you receive it in 3 days. In this time you can pay only with credit
card or bank transfer.

Thanks
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit verhaal gaat dus over de interface voor de Peugeot 307. Je zal dus even moeten kijken of het typenummer van de radio op het bovengenoemde lijstje staat en je zult bij de dealer de wisselaar moeten laten activeren.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Interessant, ik heb ook een 307, maar het is wel een leasebak... dus de leasemaatschappij zal dit wel niet goed vinden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

de leasemaatschappij hoeft dit helemaal niet te weten :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Als je een beetje diehard tweaker bent en je hebt een VW dan kan je er ook zelf 1 in elkaar tweaken http://www.k9spud.com/vwcdpic/. Er zullen vast en zeker ook wel DHZ schema's voor andere merken te vinden zijn. Slechts een kwenstie van een paar pinnetjes audio + een paar pinnetjes logica met een micro controller.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
teacher schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:07:
de leasemaatschappij hoeft dit helemaal niet te weten :)
Nou, aangezien zij eigenaar zijn moeten ze toestemming geven voor alle klussen die aan de auto worden verricht. Zonder die toestemming doet de garage niks. Dus dat wordt lastig denk ik zo. De garage moet voor mij ook meer doen dan alleen wat knoeien in de boordcomputer; ik kan zelf niet bij de achterkant van de radio om het ding te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-08-2005 18:59 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Wouter!
Ik zie ineens dat mijn topic een paar dagen geleden weer omhoog is geschopt :) ... even reageren dus maar.

Ik heb een interface voor Toyota (Corolla 2004) en Peugeot 307 besteld. De eerste zending heb ik nooit ontvangen (via de reguliere post) en meneer Bortesi heeft me vervolgens via FedEx op zijn kosten een tweede zending gestuurd die ik binnen 3 dagen ontving. Ik heb per creditcard betaald en hij heeft het ook netjes maar één keer afgeschreven :).

De interface voor Toyota werkte direct. Aansluiten en draaien maar 8). Voor Peugeot was zoals gemeld boven (en wat ik ook voor mijn bestelling al wist) een activering van de wisselaar-ingang vereist door de dealer. Dit was een kwestie van 10 minuten en de betreffende monteur was ook erg benieuwd naar de resultaten. Na deze activering werkte ook deze interface prima!

In de displays van beide radio's staat dat de CD-wisselaar speelt, maar de tracks en tijd blijven op 0:00 staan. Het werkt perfect!!

Ik heb overigens geen 75 Euro betaald voor die interface, ik betaalde voor beide samen €130,- inclusief verzending.

Dat Cash On Delivery (COD) waar Bortesi het over heeft begrijp ik niet helemaal, want buitenlandse remboursen kunnen volgens mij niet via de reguliere post. Ik heb per creditcard betaald.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jammer dat de interface niet wat uitgebreider is, zodat je bijvoorbeeld een ipod zou kunnen aansturen, maar evengoed leuke apparaatjes...

edit: zie net dat ze die ook hebben... Dat maakt het nog mooier!

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 02-09-2005 19:53 ]

• djmartijn
djmartijn schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:44:
......
Under finds the list of the model of car radio compatible.
......
Philips/VDO model: 22RC260/65Z, 22RC220/35Z o ( RD3-01)
PSARCD100-01/02/04/05 NOW
Model with remove Clarion: PU2325A, PU2294C, PU2325B, PU2358A, PU2471A
laat ik nou net de PSARCD100-00 / RD3-00 hebben......
gaat het verhaal zeker niet op. Wouter welk typenummer van de radio heb jij?

• Wouter!
djmartijn schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:15:
[...]

laat ik nou net de PSARCD100-00 / RD3-00 hebben......
gaat het verhaal zeker niet op. Wouter welk typenummer van de radio heb jij?
Ik heb de PU2471A van Clarion, op de radio zelf (sticker bovenop) stond er nog een U tussen haakjes achter: PU2471A(U). Maar hij werkt dus uitstekend :).

[ Voor 21% gewijzigd door Wouter! op 14-09-2005 23:22 ]

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
sorry voor de kick :)

Ik heb de VDO PSARCCD100-02 in mijn peugeot zitten en heb ook de interface bij bortesi bestelt.
Email contact met die gasten gaat zeer moeizaam, maar uiteindelijk na 4 maanden snappen we elkaar en is de interface op voorraad.
€70,- via CC betaald en vandaag issie binnen gekomen. Alleen is mijn vriendin met de auto weg, dus ik kan hem nog niet testen.

De interface die ze mij hebben opgestuurd is trouwens de PUGX1, en mijn radio staat niet vermeld als compatible .... Ben benieuwd.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Alles netjes aangesloten, zoals aangegeven in de handleiding die bijgeleverd is.
Daarna naar de garage om de wisselaar te laten activeren via DIAG 2000.
Toen gaf de wisselaaringang een vreemd tikkend geluid, maar na aansluiten van mijn ipod was dat compleet verdwenen.
Kortom het werkt perfect !
Schijnbaar kun je ook een standaard wisselaar aansluiten op dit kastje, maar daar heb ik geen behoefte aan.

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:22
Ik heb een aantal maanden teug ook een 307 gekocht van het jaar 2002. Deze heeft al een wisselaar, welke ik eigelijk niet gebruik.

In mijn oude wagentje heb ik gebruik gemaakt van zo'n fm transmitter welke toen uitstekend werkte, nu werkt dat niet meer en kom ik dit tegen lijkt me erg interressant mits je de cd wisselaar kunt doorlussen of iets dergelijks. Of anders kan deze er wat mij betreft uit aangezien ik hem toch niet gebuik. Activeren is dan niet nodig denk ik?

mijn vraag aan jullie is dan ook of deze een doorlus mogelijkheid bezit....

Zo ziet mijn radio er trouwens uit.

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/7026/radio307hl0.th.jpg

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb een VDO RD3-01 in mijn peugeot 206 zitten met stuur bediening en zit aangesloten op het display van de peugeot.

Nu wil ik een autoradio met dvd-mp3

Weet iemand welk model werkt in mijn auto?

Of weet iemand een dvd/cd-mp3 wisselaar die ik hier op aan kan sluiten?

Bedankt
Pagina: 1