Ik heb de laatste tijd artifacts in games enzo en nu zag ik het zelfs in een filmpje, dus ik maak m'n kast open, draait de fan op de videokaart niet
Het is een Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB. Als ik de fan zelf probeer te draaien gaat ie erg stroef. Is het nu verstandig om de pc uit te laten totdat ik een andere koeler heb
Of kan ik hem gewoon gebruiken zolang ik maar geen filmpjes afspeel en games ga spelen
Eventjes een grafische kaart lenen van iemand en daarmee draaien. Zelfs in 2D kan zo'n kaart oververhitten en je maakt hem er alleen maar mee kapot (wat natuurlijk weinig uitmaakt als je nog in je garantieperiode zit
)
ik zou er zeker niet mee door gaan zoals ie nu is, je hebt dan een grote kans dat je de kaart sloopt, koop anders een mooie VF700cu, dat is een erg goede koeler voor gpu's en ook niet al te duur
Wat je kan doen is de kast oplaten en een huis tuin en keuken ventilator erop laten blazen. Heb ik ook een keer een weekend moeten doenbabba schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:09:
Ik heb de laatste tijd artifacts in games enzo en nu zag ik het zelfs in een filmpje, dus ik maak m'n kast open, draait de fan op de videokaart nietHet is een Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB. Als ik de fan zelf probeer te draaien gaat ie erg stroef. Is het nu verstandig om de pc uit te laten totdat ik een andere koeler heb
Of kan ik hem gewoon gebruiken zolang ik maar geen filmpjes afspeel en games ga spelen
+1 dat zal zeker helpen.luckyjan schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:13:
[...]
Wat je kan doen is de kast oplaten en een huis tuin en keuken ventilator erop laten blazen. Heb ik ook een keer een weekend moeten doen
Je kan ook het plakkertje aan de bovenkant van de fan eraf halen, en er wat naaimachine olie indoen. Grote kans dat hij weer soepel draait. Haal ook al de stof eruit.
Oke thnx allemaal, ik zal kijken wat ik ga doen. Ik draai nu tijdelijk op een FX5200.
Verwijderd
ik had ook een kapotte fan op mijn vga kaart en heb toen een normale casefan gepakt en daar de zijkant vanaf gehaald en met wat ty-wrapies helemaal vastgezet zadat precies de lucht wegblies van mijn kaart en het werkt ook nog 
ik moet wel zeggen dat het maar een GF MX440 was maar ik heb er erg lang mee gedaan en hij is nooit kopt gegaan, en ik speelde toch vaak games ermee en kijk ook films.
maar pas op idd want een vga (zeker een flnke zoals 9800) kan zeker wel kapot branden ook al doe je niks want de gpu rekent toch
ik moet wel zeggen dat het maar een GF MX440 was maar ik heb er erg lang mee gedaan en hij is nooit kopt gegaan, en ik speelde toch vaak games ermee en kijk ook films.
maar pas op idd want een vga (zeker een flnke zoals 9800) kan zeker wel kapot branden ook al doe je niks want de gpu rekent toch
Verwijderd
Je moet je videokaart wel koelen hoor. Koop een Schooner zoals ik. lkkr stil en het staat ook nog leuk.
Vooral met een raampie.
Verwijderd
heb zoiets ook een keer gehad, je kunt proberen bij de lokale computer boer een kleine fan te scoren, en die op je videokaart proberen te monteren
Een bootVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:17:
Koop een Schooner zoals ik. lkkr stil en het staat ook nog leuk.Vooral met een raampie.
On topic: Die standaard koeloplossingen, zoals gebruikt door oa Sapphire, op de 9800 pro staan er in zijn algemeenheid om bekend dat de fan het nogal snel begeeft.
De fan zelf doet mij ook erg "flimsy" aan. Op de lange termijn kun je beter een vervangende koeloplossing installeren, zoals één van de Zalman producten.
mja mijn cooler is er ook wel eens mee gekapt 9800 pro van hercules..maar dat was na paar
dagen weer over
mja als je echt goed wilt coolen;) prometia mach voor de gpu
dagen weer over
mja als je echt goed wilt coolen;) prometia mach voor de gpu
De kaart niet meer gebruiken totdat je cooler weer goed werkt. Mijn 9800pro is dood gegdaan door dit grapje. Was lekker aan het gamen en bam. pc uit. Wat bleek nu, de fan was gestopt. Hierdoor is mijn 9800pro kapot gegaan
laatst nog een nieuwe cooler erop gezet maar hij deed niks meer... helaas... pas op en maak niet deze fout
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ook ik heb problemen gekregen met de fan van mijn Radeon 9800 Pro (een Club3D).
Bij mij bleef het gelukkig bij herrie, en er is niks doorgesmolten of doorgebrand. Na wat zoeken op GoT kwam ik erachter dat het een bekend probleem was. Ik heb inmiddels een Arctic Cooler ATI Silencer 1 besteld. De Silencer 1 dus dan weet ik zeker dat ie past, want de 3e generatie past volgens mij qua hoogtespeling niet op mijn Club3D, nadat ik even die technische tekening van de Arctic Site met mijn kaart had vergeleken.
Anyway, ik had ook een formuliertje op de website van Club3D ingevuld (Gebruiker Changethislater bedankt voor zijn tip in een ander topic over dit probleem), en nou krijg ik vandaag een mailtje dat ik mn adres even moet doorgeven zodat ze een nieuwe fan kunnen opsturen.
Ik zet overigens wel gewoon die Arctic erop, want dikke kans dat het fannetje dat ze me opsturen gewoon een identieke vervanging is dat weer na een paar maanden kapot gaat.
Maar goed, toch netjes, en een reserve-fannetje kan nooit kwaad.
Ik denk ik post het maar even voor het geval iemand anders nog eens hetzelfde probleem heeft (ik zal hoogstwaarschijnlijk niet de laatste zijn met dit probleem).
Bij mij bleef het gelukkig bij herrie, en er is niks doorgesmolten of doorgebrand. Na wat zoeken op GoT kwam ik erachter dat het een bekend probleem was. Ik heb inmiddels een Arctic Cooler ATI Silencer 1 besteld. De Silencer 1 dus dan weet ik zeker dat ie past, want de 3e generatie past volgens mij qua hoogtespeling niet op mijn Club3D, nadat ik even die technische tekening van de Arctic Site met mijn kaart had vergeleken.
Anyway, ik had ook een formuliertje op de website van Club3D ingevuld (Gebruiker Changethislater bedankt voor zijn tip in een ander topic over dit probleem), en nou krijg ik vandaag een mailtje dat ik mn adres even moet doorgeven zodat ze een nieuwe fan kunnen opsturen.
Ik zet overigens wel gewoon die Arctic erop, want dikke kans dat het fannetje dat ze me opsturen gewoon een identieke vervanging is dat weer na een paar maanden kapot gaat.
Maar goed, toch netjes, en een reserve-fannetje kan nooit kwaad.
Ik denk ik post het maar even voor het geval iemand anders nog eens hetzelfde probleem heeft (ik zal hoogstwaarschijnlijk niet de laatste zijn met dit probleem).
[ Voor 18% gewijzigd door RagingR2 op 11-10-2005 17:42 . Reden: url toegevoegd + wat kleine aanpassingen ]
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D
Heb het laatst ook gedaan voor een Hercules 8500 LE die nog in mijn server zat. Mailtje naar Hercules en meteen adres erin gezet. Ook nieuwe fan. Vond ik gezien de leeftijd van de kaart wel erg netjes. Moet ik wel zeggen dat de opgestuurde fan niet paste, maar goed, de intentie was goedRagingR2 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:37:
Pagina: 1