Toon posts:

draadloos internetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezers.

Ik heb ADSL via KPN en ben in het bezit van 2 pc's beide zijn apart aangesloten op een Alcatel speed home Ethernetmodem. Kunnen hierdoor niet met 2 personen tegelijk op internet.

Beide pc's zijn wel voorzien van een wireless 802.11b/g met geintegreerd Acces Point.

Mijn vraag is wat heb ik nu nog nodig om draadloos te kunnen internetten.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

LM

Verwijderd

Als de PC's beide een draadloze aansluiting hebben dan heb je nu nog een wireless acces point nodig om op je router aan te sluiten OF je koopt een wireless router (eventueel met ingebouwde modem).

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 16:39
Het handigste is om 1 van de 2 SpeedTouch home's te tweaken naar een Pro. Hierdoor fungeert dat modem als router en hoef je alleen maar een access point te kopen :)

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Je zou toch gewoon de adsl verbinding op 1 pc kunnen aansluiten en met behulp van windows de nternetverbinding delen, zodat de andere pc er ook op kan?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 16:39
PeterEs schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 12:56:
Je zou toch gewoon de adsl verbinding op 1 pc kunnen aansluiten en met behulp van windows de nternetverbinding delen, zodat de andere pc er ook op kan?
Zou kunnen, maar dan zit je weer met het probleem dat er 1 computer (de ICS server) altijd aan moet staan, als je de home naar pro tweak uitvoert dan heb je daar geen last van en haal je gelijk een router in huis :)

Hoef je alleen nog maar een el-cheapo AP te kopen :)