Toon posts:

Exchange + Outlook op DC Admin geen rechten op inboxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier 1 server (+ 5 pcs).
Dit is een domain controller met exchange erop.

Als ik nu als administrator inlog op deze server en outlook start kan ik wel iedereen zijn postbus toevoegen, maar ik heb daar geen rechten toe. (Wel op die van mezelf, maar ik administrator heb dus geen rechten op de postbussen van de rest)

Weet er iemand hoe ik dit op kan lossen.

Ikzelf denk dat het ergens een vinkje in de active directory of in de system manager is.

Alvast bedankt !!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Klopt als een (post)bus. Exchange geeft administrators een deny op alle mailboxen; administrators hebben namelijk helemaal niks te zoeken in mailboxen. 'n Beetje rondklikken op support.microsoft.com dan vind je wel hoe je hier omheen kunt werken.

Overigens raadt Microsoft af om Outlook op je Exchange server te installeren, omdat je grote kans loopt minimaal één MAPI stack te verkloten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vinkjes in Actrive Directory Users and Computers ;)

Dit had je makkelijk kunnen vinden. Mailboxen zonder toestemming openen is afaik ook (sort-of) inbreuk op privacy. Denk dat dit in vele landen wettelijk geregeld is, en daarom voor deze defaultsetting is gekozen :)

We verwachten hier op het forum dat je eerst zelf wat onderzoek doet voordat je een topic openrt. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog even door :)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 05-05-2005 13:56 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
wees maar niet bang hoor, ik heb al velen uren gezocht voordat ik dit poste.

nu weet ik tenmindste zeker dat dit dus altijd standaard uitgeschakeld is. bedankt voor deze info.

Ik ga op supoort.microsoft.com verder zoeken hoe ik dit aan kan zetten.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:42:
wees maar niet bang hoor, ik heb al velen uren gezocht voordat ik dit poste.
Dan had je dat ook vele uren eerder kunnen melden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
laten we het er op houden (wat hier ook de policy is) dat iedereen eerst zoekt, dan pas vraagt ...

toch bedankt voor alle info
Pagina: 1