[RAID5] Chkdsk loopt vast?

Pagina: 1
Acties:

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik draai sinds kort een RAID5 array, maar nu al lijken al heel veel files corrupted te zijn. Nadat ik de RAID5 array gebuild had ben ik er meteen naar toe aan het schrijven gegaan, maar zo te zien is daarbij een hoop corrupted geraakt. Dat zou opzich te fixen moeten zijn met Chkdsk, maar dat lukt niet helemaal, dit is wat er gebeurde/gebeurd:

- 1e keer Chkdsk: Allerlei indexes lijken corrupted te zijn, Chkdsk fixed dit. Na een tijdje lijkt Chkdsk klaar te zijn ('Index Checking Complete'), maar gaat dan niet verder. Na een half uur wachting is hij nog niet verder gekomen, dus ik reset en probeer opnieuw
- 2e keer Chkdsk: Nu lijkt alles goed te zijn, maar index checking gaat maar tot 60% en zegt dan dat hij klaar is met checken van indexes, maar loopt dan weer vast?
- 3e keer Chkdsk: Dit keer probeer ik het nog eens in Windows zelf (de andere keren waren chkdsk sessie bij het booten van windows), dit gaat ook verkeerd. Checking loopt totdat 'Phase 2' complete lijkt te zijn, maar gaat dan niet verder.

Het probleem is nu: Ik lijk de helft van mijn data te missen. Terwijl Windows zegt dat ik 150 GB gebruik (eigenschappen van de schijf), kan ik in de root maar 70 GB terug vinden (eigenschappen van alle mappen incl. verborgen/systeem mappen).

Dus op 1-of-andere manier moet Chkdsk nog steeds ergens data recoveren of terug zetten, want de data is nog wel ergens aanwezig... Iemand een idee hoe dit oplosbaar is?

Ik draai btw Windows 2003 en RAID5 met een Promise SX6000 controller.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Probleem is inmiddels opgelost (heb al mijn data weer terug zo te zien). Ik was blijkbaar niet geduldig genoeg... Ik heb Chkdsk hier een hele tijd laten lopen (+/- 4 uur), en alles weer restored (Chkdsk stond dus zo'n 4 uur op 100% bij Phase 2)