Toon posts:

X-Black scherm: zegen of koppijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte notebook-geleerden,

Je ziet bij Toshiba, maar ook Packard Bell etc steeds meer van die X-black schermen of hoe ze ook heten. Die zwarte glimmende. Is dat nou een zegen vanwege de beeldkwaliteit?, of horen jullie uit het veld veel gebruikersklachten vanwege het spiegelen?
Ik zou overigens hoofdzakelijk werken met Word, websurfen en DVD's draaien.

Dank en groet,
Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

Waarom ga je zelf niet eens kijken en vergelijken? :)

Ik heb destijds ook ernstig zitten twijfelen tussen een Sony met een dergelijk scherm en een Toshiba die nog voorzien was van een "normaal" scherm. Ik kan je verzekeren dat er genoeg tft's zijn die er zonder X-black ook heel goed uitzien, het blijft voor een groot deel een persoonlijke voorkeur.

Loop eens een degelijke computerzaak binnen en ga zelf eens kijken wat je ervan vind en hoe erg (of niet) het spiegelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In het kort: Een hogere contrastratio, de kleuren stralen je tegemoet, maar ook: als er een lichtbron achter je is, of als je gewoon in een goed verlichte kamer zit, dan kan je je spiegelbeeld bewonderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:56
Tele schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:51:
In het kort: Een hogere contrastratio, de kleuren stralen je tegemoet, maar ook: als er een lichtbron achter je is, of als je gewoon in een goed verlichte kamer zit, dan kan je je spiegelbeeld bewonderen..
Wat mij dus heel irritant lijkt. Als je op een tv weerspiegeling hebt is het ook irritant, dus op laptop neem ik aan ook. Of is dit niet te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Ach.

Ik heb 2! Xerox XL-775D schermen.

Dit zijn hoog contrast 17" schermen met ieder een zeer mooi afgewerkte glasplaat.
Achter deze schermen werk ik dagelijks.
En aan de minieme reflectie wen je heel snel.

Ik heb er igg geen last meer van.