Toon posts:

Google Web Accelerator

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://webaccelerator.google.com/images/logo.gif

Google heeft weer een nieuw programmaatje geschreven, Google Web Accelator, dat werkt onder Internet Explorer en Firefox. Het is speciaal geschreven voor BREEDBAND verbindingen.

How does Google Web Accelerator work?

Google Web Accelerator uses various strategies to make your web pages load faster, including:

- Sending your page requests through Google machines dedicated to handling Google Web
Accelerator traffic.
- Storing copies of frequently looked at pages to make them quickly accessible.
- Downloading only the updates if a web page has changed slightly since you last viewed it.
- Prefetching certain pages onto your computer in advance.
- Managing your Internet connection to reduce delays.
- Compressing data before sending it to your computer.

How can I tell how much time I have saved with Google Web Accelerator?

On the Google Web Accelerator: Performance Statistics page and the toolbar, you can see how much time Google Web Accelerator has saved you. This includes the number of pages that have been loaded and how long these pages would have taken to load with and without Google Web Accelerator.

Info:

http://webaccelerator.google.com/
http://slashdot.org/artic...3238.shtml?tid=217&tid=95

Wie heeft hier al ervaring mee?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:57
ik heb hem geinstaleerd, volgens het programma heb ik al 1,3 minuten bespaard op mijn internettijd. ik merk het niet echt maar het is ook wel moeilijk vergelijken.

Afbeeldingslocatie: http://robert.neder-lan.nl/googlestatt.jpg
(klikbaar)

[ Voor 29% gewijzigd door LinuZZ op 05-05-2005 09:42 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik denk dat ik nog even wacht op ervaringen van andere mensen die google-balk beviel me ook niet helemaal, maar misschien is dit toch wel een handig programma hoewel ik met mijn breedband alles al snel zat vind. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
Ik moet eerlijk zeggen dat Google steeds meer richting user-data minen gaat en het lijkt echt steeds meer alsof hun diensten hierop gericht staan. Alle diensten die Google aanbied kunnen allemaal duidelijk op een wat minder vriendelijke manier gebruikt worden.

Gmail waarvan de mail niet verwijdert word, het door Google samenstellen van een compleet profiel per persoon etc. Ik vind het echt steeds spookier worden en alhoewel ik altijd eerst Google het voordeel van de twijfel gaf, geef ik deze dienst echt niet het voordeel van de twijfel; een dienst die volledig mijn surf gedrag kan bekijken vertrouw ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:50

Gaitman

The Real One

Nee, begint al lekker
The requested URL was not found on this server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Linkt werkt bij mij wel gewoon :? Die link reroute me naar: http://webaccelerator.goo...leWebAcceleratorSetup.msi

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55

flexje

got-father

Nou ehhh, ik installeer em net en een ding bevalt me sowieso al niet...ik krijg al mn Ads weer te zien :P
En in de overeenkomst staat ook dat private information ook gelogd kan worden bij het opvragen van een pagina... Ik weet het nog niet hoor..

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is dus een soort proxyserver?

Voor Google zal het voordeel wel zijn dat ze nieuwe pagina's kunnen ontdekken en indexeren voor hun zoekmachine.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 25-09 09:57
Marzman schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:37:
Het is dus een soort proxyserver?

Voor Google zal het voordeel wel zijn dat ze nieuwe pagina's kunnen ontdekken en indexeren voor hun zoekmachine.
ja het is inderdaad een proxy. in combinatie met lycos webhosting kom je wel een beetje in de problemen als je een nieuwere versie van een bestand op de server gooit met een kleine wijziging heb ik het idee.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm; dit vind ik toch wel een erg dubieus programma. Als het van ieder ander bedrijf zou komen zou het overduidelijk spyware zijn. Enig verschil is dat Google daadwerkelijk servers en bandbreedte overheeft en dus ook een verschil zou kunnen maken in snelheid. Net zo'n tegenstander als ik echter van (extern beheerde) proxy's ben zal ik een programma als dit nooit installeren. Mijn internetverbinding is snel zat :)

Het enige dat interessant is (/lijkt), is dat ze 'diffs' door lijken te kunnen sturen van lichtelijk veranderde pagina's; wat natuurlijk een leuke uitbreiding zou zijn geweest van het HTTP protocol :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Ja net toen ik het gepost had werkte het ineens. Maar ik moest even weg dus ik kon mijn post niet aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

o.k. Ik heb het er net een paar minuten opgehad maar bij b.v. het laden van http://variatee.vara.nl/kopspijkers/index.jsp kwam de pagina niet voor de dag (een halve minuut gewacht en meerdere keren geprobeerd) Als ik het uitschakelde kwam de betreffende pagina gelijk voor de dag.

edit:
Sorry voor de dubbelpost

[ Voor 7% gewijzigd door Gaitman op 05-05-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Pff, net of je die paar ms per pagina nog echt zou merken. Nee dit vind ik echt overbodige software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Overbodig en onbetrouwbaar :X
Modbreak:Graag zien we onderbouwing voor een dergelijke uiting :) Een topic is snel dood als iedereen dergelijk oneliners gaat plaatsen

[ Voor 71% gewijzigd door Spider.007 op 05-05-2005 11:12 ]

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

pagina's laden langzamer hier.
prefetchen is wel leuk, maar dat hoeft google niet te doen voor mij lol.
vind dit programma meer neigen naar spyware.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Heb het hier eens geinstalleerd en ik heb toch de indruk dat het sneller werkt. Volgens de teller zou de active topics hier zelfs een halve seconde tijd uitsparen per refresh ?

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 05-05-2005 13:42 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe werkt dit programma dan met wat complexere websites zoals fora, waar er heel wat met gebruikersrechten gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:45:
Maar hoe werkt dit programma dan met wat complexere websites zoals fora, waar er heel wat met gebruikersrechten gebeurt?
Volgens mij is dit gewoon een proxynetwerk :) Hierbij komt meteen een theoretische mogelijkheid tot hijacken van andermans 'Google' sessie met als doel om wachtwoordbeschermde pagina's te achterhalen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
hmm, ik heb het er niet op, lees men reactie op de frontpage:
http://www.tweakers.net/n...ID=1297201&niv=1#reacties

Voor pagina's met gebruikersrechten is dit dus geen goed idee imho, enkel weet google niet welke pagina's dit zijn...

[ Voor 31% gewijzigd door mouse256 op 05-05-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er bestaan genoeg locale accelerators die alle functies die hierboven beschreven staan ook hebben.

Ik heb jarenlang Naviscope gebruikt, ook een proxy. Die heeft als extra voordeel de zeer ruim configureerbare adblocker, ook prefetching op configureerbare sleutelwoorden (de link met "volgende" alvast naarbinnen halen b.v.), tcp optimizer, download accelerator enzovoorts.

Helaas is Naviscope niet meer ondersteund en moet je het ergens van een freeware site ophalen, ik weet ook niet of het onde XP werkt. Ik heb het 4 jaar onder W2k gebruikt met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Schitterende uitvinding voor google, kunnen hun nog beter gaan spideren, want ze zien kijken gewoon welke pagina's het hoogste en hun proxy staan en spideren deze extra et voila google vind nog beter wat je zoekt.

Ikzelf zou het nooit gebruiken want ik vind www-pagina's bijna nooit traag, en hoeft niet zo mee te helpen aan het aanmaken van een schitterend internet profiel van mezelf voor commerciele doeleinden die ooit toegepast kunnen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik heb het ook geinstalleerd.. Het lijkt niet echt te werken though... Ik heb nu wel de proxy handmatig ingesteld naar 127.0.0.1:9100 en het telt nu wel de pagina's van FireFox.

code:
1
2
Load Time for 68 Pages
Total Time Saved:   0.0 seconds

Misschien moet ik eerst maar eens wat meer surfen..
Eerste wat ik merk is dat mijn IP verandert is...

Ik zie ook nergens prefetched links hoewel het wel goed ingesteld is bij preferences... :?

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchmega op 06-05-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik kan hem niet installeren omdat ik geen XP heb.

Maar heeft iemand de EULA (die lap tekst waar je normaal op OK klikt) doorgelezen op vreemde dingen?
Er zal vast wel iets in staan dat er 'anonimous statistics' bijgehouden worden, en dat anoniem is volgens mij 'ze weten je naam niet', maar wel je IP-adres.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Ik heb em ook geïnstalleerd (en al 30 secs uitgespaard ;))
Hij cached volgens mij ook al zodra je de muis op een link houdt (dus nog voordat je klikt). Je kan hem namelijk zo instellen dat die de gecachde links anders weergeeft (dubbele underline) en dan zie je het cache gedrag dus wat beter. Zo cached ie vaak ook de eerste 3 links van een lijst (zoals bv de software meuk, dan pakt ie alvast de eerste 3, althans zo lijkt het).

Bevalt me verders prima; I like to be watched ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toch maar even a-sociaal crossposten :)
BtM909 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:05:
Waarom slikt iedereen op dit moment alles wat Google 'produceert'? True: ze maken een hoop mooie dingen, maar kan me herinneren dat er in 't verleden al pre-cache tools zijn gemaakt en vrij snel uitgekotst. :)

Vind Google nog steeds een machtig bedrijf, maar als het zo doorgaat hebben we binnen de kortste keren GoogleOS draaien :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
Precies zoals ik al zei: 'Hun inkomsten van de googlebar zijn aan het teruglopen ze hebben een nieuwe melkkoe nodig.'

Overigens, als je firefox gebruikt, dan kan je door about:config in te tikken en network.prefetchnext op true te zetten ook prefetching gebruiken. Met helaas als nadeel dat het aan de server kant ingebouwt moet zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Laatst online: 15-08-2021
Ramon de Jesus schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:21:Overigens, als je firefox gebruikt, dan kan je door about:config in te tikken en network.prefetchnext op true te zetten ook prefetching gebruiken. Met helaas als nadeel dat het aan de server kant ingebouwt moet zijn.
Dat is zelfs de standaardwaarde, maar inderdaad: het moet in het paginaontwerp en aan de serverkant zijn ondersteund en dat is (bijna) nooit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Load Time for 1088 Pages
Without Google Web Accelerator: 1.0 hr
With Google Web Accelerator: 1.0 hr
Total Time Saved: 0.0 seconds
Wow.. Wat een verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 21-09 19:52
Bovendien is dit een erg slechte tool voor webloggers. Als je deze post leest zie je dat je met verschillende ip's over 1 site surft. Bijna elk zichzelf respecterende blogsoftware heeft een anti spam tool wat juist die mensen tegenhoud comments te posten.
Dan hebben we nog niet eens de dataminig bekeken. Nee geen google accelerator voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Spider.007 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:41:
Het enige dat interessant is (/lijkt), is dat ze 'diffs' door lijken te kunnen sturen van lichtelijk veranderde pagina's; wat natuurlijk een leuke uitbreiding zou zijn geweest van het HTTP protocol :)
Het is in HTTP al mogelijk om stukken uit een document op te vragen (bv. offset 618, 40 bytes + offset 940, 365 bytes etc.).

Enige verschil is dat er geen detectie mechanisme bestaat om er in een dergelijke context iets nuttigs mee te doen (er is geen discoverymethod om te bepalen welke 'block' nieuw is).

Het probleem van deze proxy lijkt vooralsnog dat-ie te agressief is, wat er voor zorgt dat privé-informatie publiekelijk beschikbaar wordt.
Als dit programma bv. door de crew gebruikt gaat worden zullen we React moeten aanpassen om bepaalde non-cache headers mee te sturen bij sommige fora of gebruikers; niet echt een geweldige verbetering dus.

Eea. moet ik trouwens nog echt gaan uitzoeken :)
Remus schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:43:
[...]

Dat is zelfs de standaardwaarde, maar inderdaad: het moet in het paginaontwerp en aan de serverkant zijn ondersteund en dat is (bijna) nooit het geval.
Misschien is dat wel zo omdat het belachelijk veel serverpower kost bij dynamische pagina's :)

De techniek (m.a.w. de HTML link-tag toevoegen) stelt geen drol voor, maar de gevolgen ervan wel. Daarbij kloppen je stats ook voor geen drol meer, aangezien het niet zeker is dat men bepaalde pagina's bezocht heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door chem op 06-05-2005 10:32 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
prachtig stukje software, ik wil hem installen en bij de EULA kan ik 100x op 'next' klikken, maar d'r gebeurd niks. (ja met vinkje aan)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

chem schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:31:
[...]

Het is in HTTP al mogelijk om stukken uit een document op te vragen (bv. offset 618, 40 bytes + offset 940, 365 bytes etc.).

Enige verschil is dat er geen detectie mechanisme bestaat om er in een dergelijke context iets nuttigs mee te doen (er is geen discoverymethod om te bepalen welke 'block' nieuw is).
Klopt inderdaad; maar in theorie (ik heb de tool ook nog niet geinstalleerd hier) zou Google met hun proxy natuurlijk dat nut wel kunnen maken door de proxyserver te laten zeggen 'Offset 343, 9780 bytes verandert' en dit zou een (theoretisch) grote winst op kunnen leveren bij servers die langzamer zijn dan de Googleservers (T.net ws niet). Hiernaast zorgt het voor een grappige loadbalancing door Google op bijvoorbeeld geslashdotte pagina's
Het probleem van deze proxy lijkt vooralsnog dat-ie te agressief is, wat er voor zorgt dat privé-informatie publiekelijk beschikbaar wordt.
Als dit programma bv. door de crew gebruikt gaat worden zullen we React moeten aanpassen om bepaalde non-cache headers mee te sturen bij sommige fora of gebruikers; niet echt een geweldige verbetering dus.

[...]
Dat komt waarschijnlijk doordat het nog een beta is. Daarnaast schijnt er een feature in te zitten die hyperlinks preload als je erheen beweegt (erg handig bij een delete_message actie :X). * Spider.007 gaat het installeren

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat preloading van links lijkt mij lastig voor sites waar veel van die dingen op staan die steeds veranderd worden, zoals fora of andere zoekmachines: je gaat automatisch over die links op weg naar een andere link, GWA gaat die pagina's vast op de Servers van Google zetten waardoor al die sites waar die links heengaan geladen worden, waardoor de betreffende sites geladen worden zonder dat er iets mee gedaan wordt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om enkel de veranderingen (updates) van websites te downloaden? Bijvoorbeeld de vaste onderdelen (background, plaatjes, menu's...) niet, maar enkel de nieuwsberichten (= tekst)?

**

Ik heb dit ook al op de frontpage opgemerkt (waar het natuurlijk weer als 'overbodig' werd aangemerkt):
Vijf jaar geleden had ik nog een inbelverbinding. Als ik het programma Netsonic draaide merkte ik een snelheidsverbetering.
Dit programma zet de meest bezochte sites in een grote cache op je harde schijf, en laat je door die locale cache surfen - met de snelheid van je harde schijf, dus. Volgens hen werden alleen de updates van sites gedownload. Omdat dat meestal enkel om tekst gaat, ging het surfen sneller. Ook gevoelsmatig, omdat de site uit je cache direct op het scherm stond - en je niet vijf seconden naar een ladende pagina zat te kijken.
Helaas was dit Netsonic spyware - ook in de betaalde versie - dus gebruik je het niet.

Vraag is of dit Netsonic werkelijk alleen snel de updates kon downloaden, of dat het alleen gevoelsmatig sneller was. Het programma moet toch de oude pagina en de nieuwe pagina vergelijken. Hoe zou dat moeten, als er geen data uitgewisseld wordt? Wel kun je achtergronden en plaatjes e.d. negeren (staan al in de cache), dus de hoeveelheid data neemt wel af.
Zal Google dit Netsonic overgenomen hebben?

Het principe lijkt mij ideaal voor inbellers (= de meeste Amerikanen, meen ik), en mensen met een datalimiet.

Grappig was dat als je een site met een snelheidsmeting bezocht, en daarna nog een keer (tweede keer) dat je internetsnelheid opeens van 5KBps naar 10MBps piekte. ...omdat die site dan al in je cache stond, en je dus je hardeschijfsnelheid mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:24:
Is het mogelijk om enkel de veranderingen (updates) van websites te downloaden? Bijvoorbeeld de vaste onderdelen (background, plaatjes, menu's...) niet, maar enkel de nieuwsberichten (= tekst)?
Verdiep je eens in het HTTP protocol ;)
**

Ik heb dit ook al op de frontpage opgemerkt (waar het natuurlijk weer als 'overbodig' werd aangemerkt):
Vijf jaar geleden had ik nog een inbelverbinding. Als ik het programma Netsonic draaide merkte ik een snelheidsverbetering.
Dit programma zet de meest bezochte sites in een grote cache op je harde schijf, en laat je door die locale cache surfen - met de snelheid van je harde schijf, dus. Volgens hen werden alleen de updates van sites gedownload. Omdat dat meestal enkel om tekst gaat, ging het surfen sneller. Ook gevoelsmatig, omdat de site uit je cache direct op het scherm stond - en je niet vijf seconden naar een ladende pagina zat te kijken.
De gemiddelde browser cached ook gewoon op je harde schijf hoor :) Ik denk dat deze applicatie gewoon de HTTP specs schende door altijd ervanuit te gaan dat de cache up-to-date is. Dit kun je in je browser echter ook gewoon instellen. Verder zou deze applicatie meerdere verbindingen kunnen openen; dit is echter vervangen door HTTP Pipelining
Vraag is of dit Netsonic werkelijk alleen snel de updates kon downloaden, of dat het alleen gevoelsmatig sneller was. Het programma moet toch de oude pagina en de nieuwe pagina vergelijken. Hoe zou dat moeten, als er geen data uitgewisseld wordt? Wel kun je achtergronden en plaatjes e.d. negeren (staan al in de cache), dus de hoeveelheid data neemt wel af.
Zal Google dit Netsonic overgenomen hebben?
Ik denk het niet. Netsonic zal voor een groot gedeelte gevoel zijn geweest; en daarnaast misschien bzip/gzip compressie ofzo; en wat hardere caching
Het principe lijkt mij ideaal voor inbellers (= de meeste Amerikanen, meen ik), en mensen met een datalimiet.
GWA bedoel je? Die haalt de content toch echt van de Google servers; daar moet je toch ook voor betalen
Grappig was dat als je een site met een snelheidsmeting bezocht, en daarna nog een keer (tweede keer) dat je internetsnelheid opeens van 5KBps naar 10MBps piekte. ...omdat die site dan al in je cache stond, en je dus je hardeschijfsnelheid mat.
laat ik hier maar niet op ingaan; het was vast grappig :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Offtopic
three2five schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:28:
-knip-
Gmail waarvan de mail niet verwijdert word.
-knip-
Huh, daar heb je toch de 'delete forever' knop voor in je trash gedeelte?

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vaan_Banaan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:39:
Offtopic

[...]

Huh, daar heb je toch de 'delete forever' knop voor in je trash gedeelte?
Gmail had nadrukkelijk ergens staan dat ze een kopie van een bericht mochten bewaren, zelfs als jij die verwijderd hebt.

Intussen is dit aangepast:
Het bewaren van gegevens

In sommige nieuwsberichten wordt gesuggereerd dat Google een kopie van e-mailberichten wil bewaren nadat de gebruiker de berichten heeft verwijderd of zijn account heeft beëindigd. Dit is eenvoudigweg niet waar.Google bewaart meerdere reservekopieën van de e-mailberichten van gebruikers zodat we berichten kunnen terugzetten en accounts kunnen herstellen na problemen of systeemfouten. Zelfs als een bericht is verwijderd of een account niet meer actief is, worden berichten nog enige tijd op onze back-upsystemen bewaard. Dit is gebruikelijk in de e-mailbranche en het is de standaard die Gmail en andere belangrijke webmailservices aanhouden om onze gebruikers een betrouwbare service te bieden.We zullen elke redelijke poging ondernemen om verwijderde informatie zo snel als praktisch mogelijk is van onze systemen te verwijderen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Load Time for 2292 Pages
Total Time Saved: 0.0 seconds

Dit programma gaat er weer af.. De FileFront website werkt trouwens niet met de proxy aan... Ik wacht wel tot de non-beta versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Ai, lees dit even en je zal snel van web accelerator af zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
chem schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:31:
[...]
De techniek (m.a.w. de HTML link-tag toevoegen) stelt geen drol voor, maar de gevolgen ervan wel. Daarbij kloppen je stats ook voor geen drol meer, aangezien het niet zeker is dat men bepaalde pagina's bezocht heeft.
Volgens mij lost "must-revalidate" dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Ik zelf vertrouw dat ding voor geen meter,ben nl een fanatieke americas army speler,kom ik dit tegen op aa forum:
Following is found in the link I posted:

--Google accelerator stores the websites you visit on Google servers then you can connect to those pages (using those cookies, pics ect also stored on their servers) to surf the net

--the problem is the following:
Anyone can visit a website (like tracker) and then using the Google Accelerator it will use AAOTracker cookies to log you into AAO tracker...now (in the article) people have been using the cookies of OTHER people
so I can use it and log in using your cookies meaning I am currently logged into your account on AAO Tracker..now expand that to other forums, email anything that uses cookies because Google doesn't distinguish between which users are logging in and using the cookies stored on their servers.

Basically you can use other users' cookies to surf the web with ease which is a huge security risk.

Ik heb het er dus niet op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 10:49
Web Accelerator geinstaleerd, werkte prima tot ik gisteren streaming radio aan had via real player. De muziek stoterde als een gek, poging gewaagd om de proxy uittezetten in real, dat lukte maar niet. Dan maar zonder Google internetten ;)

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een interessant verschijnsel. Teneerste omdat je er ook "last" van kan hebben als je de webaccelerator niet zelf gebruikt, maar als je wel webpagina's en -applicaties maakt die opgehaald worden door mensen die de webaccelerator wel gebruiken (lees dat stukje waar Switch op wees maar eens: er verdwenen opeens allemaal pagina's uit een CMS...). The Tao of Mac heeft een en ander uitgezocht.

Verder: proxies zijn er al eeuwen (sinds HTTP/1.1 of zo), maar er is voor Google nooit erg veel ophef over geweest. Statistieken worden in de huidige vorm waardeloos (mocht GWA populair worden). Straks komt 80% van het bezoek op je site uit de USA (waar de ip adressen van google geregistreerd zijn). Maar een voordeel voor de kleine web-site bezitter: je site gaat niet meer plat als je op slashdot komt...

Prefetchen is ook al niet echt nieuw. Mozilla en Lotus Notes doet het al tijden, maar veel webmasters hebben er nooit echt aandacht aan besteed, omdat het nooit veel toegepast werd.

Wat me ook interessert: waarom is dit voor Google interessant. OK, ze willen meer met hun web-cache doen. Maar hoe willen ze daar geld mee verdienen. Ze kunnen niet zomaar advertenties gaan vervangen. Ze gaan wellicht geld verdienen met statistieken. Misschien kunnen ze bandbreedte deals met ISP afsluiten, maar ik ken die wereld eigenlijk niet. Heeft er iemand een idee?

Anyways, ik ga het volgende week wel op het werk installeren; een Mac versie wordt nog niet aangeboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Op mijn site is ie al geblocked :Y) Volgens dit stukje is de ip range 72.14.192.0 – 72.14.192.255. Zo gebeurd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 16:01
Dat gare ding van mij linkt altijd naar http://webaccelerator.google.com/full 8)7
Waarna hij onderin mijn systray Disconnected aangeeft.
Denk dat ik hem maar weer weg kieper, laat ze nog maar een paar versies verder komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 06:09
Ik heb de GWA ook even geinstalleerd en krijg bij heel veel pagina's de volgende error: "Document contains no data".
Gelijk weer verwijderd dus... een van de sites waar het niet mee werkte is vkmag.com.

[ Voor 6% gewijzigd door enveekaa op 07-05-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een ip-ban doet op google web accelerator, betekent dit dat je site niet meer bereikbaar is voor mensen met zo'n turbo geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 08:46
Ja,

wat ik me dan afvraag als je die IP range banned, ban je dan ook niet de GoogleBot?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
@Doekman: Inderdaad. Dan zet je toch een nette 403-pagina op met daarin uitleg over het waarom mensen GWA niet moeten gebruiken, het is ten slotte niet erg veilig.... steeds wisselende cookies e.d....

Overigens ben ik het volledig met spider.007's eerste post eens, het is klanten monitoren. En dat het van Google is rechtvaardigt het niet.
/me denkt aan Google-cookie e.d.

Zie ook: www.google-watch.org

[ Voor 39% gewijzigd door Alex) op 08-05-2005 00:11 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukema
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb hem er ondertussen afgehaald. Wat mij vooral verbaasde was dat ik bij het herhaaldelijk laden van www.google.nl ook een aanzienlijk tijdvoordeel behaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:53:
Als je een ip-ban doet op google web accelerator, betekent dit dat je site niet meer bereikbaar is voor mensen met zo'n turbo geïnstalleerd?
Ja dat betekend het.

@Alex:
natuurlijk heb ik dat gedaan. De pagina is hier te vinden voor de nieuwschierigen.

Ik heb het btw ook heel ff geinstaleerd gehad om het te zien, maar het werkt ook voor geen meter. Telkens een document conatains no data melding is niet leuk. Ook had ik niet echt tijdswinst na 5 minuten surfen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nice, nu nog een vermelding op google watch zien te bemachtigen :p

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 25-09 15:31
Het lijkt mij een beetje een dubieus programma, en het lijkt mij dat ze internetgedarg in kaart willen brengen, om op die manier nog beter hun 'ads' te kunnen verkopen. Er wordt op die niets verteld over wat google allemaal verzamelt met dit programmatje...
Ik durf het iig niet te instaleren.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Alex schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:07:
Nice, nu nog een vermelding op google watch zien te bemachtigen :p
Laat ik die pagina nou net niet zelf gemaakt hebben ;)
Credits gaan naar Fantomas ik heb enkel mijn naam eronder gezet :P
wwwhizz schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:48:
Het lijkt mij een beetje een dubieus programma, en het lijkt mij dat ze internetgedarg in kaart willen brengen, om op die manier nog beter hun 'ads' te kunnen verkopen. Er wordt op die niets verteld over wat google allemaal verzamelt met dit programmatje...
Ik durf het iig niet te instaleren.
volgensmij staat er zelfs ergens in het installatie scherm dat ze internet gebruik in kaart mogen brengen. Correct me if i'm wrong. Maar dat dacht ik gelezen te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik wil Google Web Accelerator heel graag uitproberen ondanks dat het niet meer te downloaden is op hun site omdat het maximale aantal gebruikers al is bereikt, ent iemand nog een linkje waar ik dit kan downloaden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:25:
hoi,

ik wil Google Web Accelerator heel graag uitproberen ondanks dat het niet meer te downloaden is op hun site omdat het maximale aantal gebruikers al is bereikt, ent iemand nog een linkje waar ik dit kan downloaden? :)
[google=GoogleWebAcceleratorSetup filetype:msi]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 02:45
Blokkeren van de Google Web Accelerator kan met het volgende stukje in je .htaccess:

code:
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_X_MOZ} ^prefetch$
RewriteRule ^.*$ - [F]

Ikzelf heb het zojuist toegevoegd, omdat ik enkele sites heb waarbij er delete linkjes zijn welke met mod_rewrite worden gemaakt (dus zonder de ? welke Google zou negeren).

edit:

Excuses voor deze enorme kick! Ik moet voortaan wat beter opletten.

[ Voor 10% gewijzigd door AndriesLouw op 26-01-2007 21:13 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Pagina: 1