Toon posts:

Wat doen? PII @400 of een Cel 667@zo hoog mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen wie helpt mij??? Ik heb nu een PII400, ik heb al heel vaak geprobeert deze over te klokken maar bij verhoging van de fbs loopt ie vast. Ik kan niet zien hoe heet ie wordt want ik heb geen temp sensor. Maar volgens vele ligt het aan het feit dan mijn ram een fbs die hoger is dan 100 niet aan kan. Nu dacht ik als ik nou met een fc pga adapter een cellie (van met een fbs van 66) op mijn mobo prik kan ik deze nog een stuk opvoeren en haal ik dus een veel hogere snelheid. Moet ik dit doen? Kan ik dit doen? En HOE moet ik dit aanpakken. Ik wil een 667 celeron kopen want volgens asus is dit de hoogst cpu die mijn P2B-F met de laatste bios updates aan kan. Zal mijn coputer veel sneller worden? Verder heb ik 128mb, goedkoop, ram en een asus 6800 dlx, geforce 256 ddr 32mb videokaart.

Verwijderd

Ik heb het net gedaan ;) Ik heb een asus p2b-s rev1.03 Deze heeft volgens asus geen coppermine support, dat is pas vanaf rev1.04. Het probleem zit 'm in de spanning, die gaat niet lager als 1,80V.
Als je een slocket adaptertje neemt met jumpertjes kan je 'm op 1.80V zetten en zou hij het gewoon moeten doen. De nieuwste beta bios 1013 beta 1 herkent de processor maar voert nog geen microcode updates door. Het is nog even wachten op 1013 release.
Ik heb zelf een aopen slocket, maar die kan ik niet echt aanraden.
Als je toch zo nodig moet overclocken kan ik je aanraden om ergens een celeron 566 vandaan te toveren, die is makkelijk op 850 te krijgen. Ik heb zelf een 600@900 maar dat ging niet echt van harte, je hebt er zeker een Golden orb voor nodig en hij draaid op 1.95V ipv de standaard 1.7
Maar als je van een beetje rotzooien houdt dan kan je even naar Mycom gaan en daar een Asus Slocket a 35,- een Gorb a 40,- en een cely600 a 280,- kopen. Zou goed moeten gaan!
Of je koopt een cely800 met 100Mhz fsb...