[9800XT] flikerend vlak in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb een asus 9800XT, al een hele tijd super gedraait.

maar sinds laatst de 5.4 drivers uitkwamen, heb ik ineens in CS:S op sommige plaatsen in maps een flikerend zwarte driehoek in beeld, gaat meestal van mijn crosshair naar 2 punten in de hoeken.
ook in andere games kloppen de graphics niet goed meer.

let wel op ik heb het dus NIET altijd. maaar in de spellen waar ik het heb, daar heb ik het WEL altijd.
in CSS bijv, in de map Aztec heel erg bij Bomspot B, maar in Dust2 heb ik nergens last van. :s

ik heb geprobeert om terug te gaan naar de 5.3 drivers. hielp niet
toen format gedaan en alleen 5.3 en nog steeds was het niet goed.

^ was onder WINXP SP2

ik heb nu net win2k geinstalleerd geupdate, ik start CSS op is het makkelijkst om te testen. en hop heb weer dat irritante flikkerende vlak :(

in DirectX instellingen ligt het misschien aan maar ik heb geen flauw id wat ik daar zou moeten veranderen.

in me sig staan de specs van me game bak, tevens draai ik al jaren een Dual monitor setup.
single monitor heb ik nog niet geprbeert. maar ja het heeft altijd goed gewerkt.

wat heb ik geprobeert?
AA instelling veranderen of uit - maakt nietveel uit, het leek even minder toen ik AA uit had staan.
V-sync - maaktte geen donder uit.
Herinstalle + andere OS

huidige specs op een rijtje
Win2k SP4 + updates
Catalyst 5.4 met CC
DX 9c
Radeon 9800xt

lijkt mij de meest interresante specs

[ Voor 23% gewijzigd door Valkyre op 05-05-2005 04:35 ]

iRacing Profiel

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Je zou bijna denken dat er iets met het geheugen van je videokaart aan de hand is...

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Bergen schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 05:35:
Je zou bijna denken dat er iets met het geheugen van je videokaart aan de hand is...
ik denk niet dat het aan de HW ligt, het is echt sinds ik de 5.4 drivers heb gebruikt.
echt na die reboot gebeurde het.
maar ja heb nu ook al vaak genoeg geformatteerd.

iRacing Profiel

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Had je niet beter eerst de 5.3 drivers kunnen proberen onde win2k? Hoewel ik niet aanneem dat het daar aan zou kunnen liggen, want na een format onder winxp maakte het ook niks uit.
Ff dom vraagje, waar staat dat CC voor bij "Catalyst 5.4 met CC"?

offtopic:
Komop Gohan-san, je weet zo onderhand toch wel dat :S hier niet werkt :P

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Verwijderd

CC staat voor Catalyst Control center.

Je zou kunnen kijken of het vlak weg is als je de drivers installeerd zonder CC. Ook zou je kunnen proberen om met driver cleaner je oude drivers weg te krijgen. Het opnieuw installeren van OS lijkt me beetje veel werk. Ik zou je ook de Unian of Omega drivers kunnen aanraden. Mss dat die drivers je probleem kunnen oplossen.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik draai op dit moment 3dmark 2005 build 120
op aanraden van lighteye :)
in de eerste game gaat het allemaal goed.
maar in de 2de game das met dat groene elfje, dan krijg ik dus ook van die flikkerende zwarte vlakken.

in game 3 is met die zepplin en draakje. heb ik in het water knipperende witte puntjes.
die er ook NIET horen te zijn.

met 3dmar2k5 krijg ik een score van 2945
amd 2600
1024 dualchannel geheugen
9800xt

[ Voor 14% gewijzigd door Valkyre op 05-05-2005 14:07 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd ook vergelijkbare problemen met mijn 9800pro(@xt 435/375) ook met catalyst 5.4 tijdens games enz.
Allerlij balken of kleuren door m'n scherm dit probleem had ik met 5.3 nog niet.
Wel had ik toen opstart problemen en andere vage dingen mja.
Hij was dus zowiezo al brak maar nu nog erger:S m'n mem heel erg terugklokken (naar 300) helpt wel een beetje maar dat is best traag, verder helpt echt niets terug flashen niet, formateren niet andere drivers, dus ik denk dat er dan toch iets raars is met die drivers mss de instelling van de memcontroller die aangepast zijn. (zal de timings es wat losser zetten in ati-tool vanmiddag) en dan zal ik ook ff kijke hoe het eruit ziet in css. hoop dat je hier wat aan hebt.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 08:43:
Ik heb de laatste tijd ook vergelijkbare problemen met mijn 9800pro(@xt 435/375) ook met catalyst 5.4 tijdens games enz.
Allerlij balken of kleuren door m'n scherm dit probleem had ik met 5.3 nog niet.
Wel had ik toen opstart problemen en andere vage dingen mja.
Hij was dus zowiezo al brak maar nu nog erger:S m'n mem heel erg terugklokken (naar 300) helpt wel een beetje maar dat is best traag, verder helpt echt niets terug flashen niet, formateren niet andere drivers, dus ik denk dat er dan toch iets raars is met die drivers mss de instelling van de memcontroller die aangepast zijn. (zal de timings es wat losser zetten in ati-tool vanmiddag) en dan zal ik ook ff kijke hoe het eruit ziet in css. hoop dat je hier wat aan hebt.
ik heb niks ge overclocked, of aangepast. alles draait @ std snelheden en timings

iRacing Profiel

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Bergen schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 05:35:
Als het aan zijn geheugen zou liggen zou het misschien zijn dat er een chip kapot is. Misschien de laatste (van de 8 :? ofzo) die gebruikt word bij het laden van textures.
Als een core te heet word of stuk is, heb je vaak last van vastlopers, en bij texturefouten vaker last van texturefouten (tenminste, uit eigen ervaring).

Bij de map Aztec zitten geloof ik wel grotere open ruimtes, waar meer textures ingeladen moeten worden, dan bij de map Dust. Misschien dat je even na kunt kijken of je bij spellen met kleine levels er geen last van hebt?

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:12

L0g0ff

omg

Heb je die kaart al in een andere machine gestopt?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik zit nu de_train te spelen, daar heb ik grote vierkanten vlakken.

maar wat je zei over de textures, in bijv Far Cry heb ik het niet.
maar in 3dmark 05 weer wel :s

ik heb AGP op 4x staan en in CCC fast write UIT gezet.
OhMyGod schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:52:
Heb je die kaart al in een andere machine gestopt?
daar zeg je wat
nee, maar zou dat wel erg vaag vinden. maar zeker het proberen waard. zal ik na het weekend ff doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Valkyre op 06-05-2005 17:40 ]

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
okee ik plaats de kaart in mijn test bak, die op zijn kant ligt, en zie gelijk dat beide fans niet meer draaien :(
ding word ook gloeiend heet in mijn testbak kan hem niet eens meer beet pakken.

als ik nu deze bestel : Zalman VF700-Cu Copper

heb ff smartdoctor erbij gepakt progje van asus, en in windows is de GPU 68 graden en het ram 62Graden.

is de kans groot dat hij na het plaatsen van dat koelblokje het weer normaal doet?

[ Voor 29% gewijzigd door Valkyre op 16-05-2005 16:40 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

hm,m da's wel hoog jah, waarschijnlijk komt het dan wel door te hoege temps.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

da's knap. ik verkocht laatst een x800xt, drie maanden oud, klant stond ook terug aan de deur. geen stof niets. fan stond ook stil. ik denk ik kijk zelf ff bij mn 9800XT/TVD ook zo'n dualfan dingetje. OOK stil. gaat goed met die fans van asus.

Aunt bunny is coming to get me!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
jah klopt heb ook een asus met zon dual fan ding.
toch wel een aantal keer gezogen, maar ook geen stof in de fan.
die dingen doen het gewoon niet meer.

maar goed heb al een zalmannetje besteld.
maar ik heb nu nog gewoon beeld, wanneer ik die zalman er op plak.
is het dan waarschijnlijk weer goed?

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
okee ik weet genoeg heb er ff een 80mm fan voor gehangen temp blijft nu stress rond de 59 graden gemeten met smartdoctor van asus onder een potje css.
en ik had geen artifacts meer :)
hopen dat die zalman cooler snel komt :)

iRacing Profiel

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Gohan-san schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:57:
okee ik weet genoeg heb er ff een 80mm fan voor gehangen temp blijft nu stress rond de 59 graden gemeten met smartdoctor van asus onder een potje css.
en ik had geen artifacts meer :)
hopen dat die zalman cooler snel komt :)
ik heb nog niets aan de mijne gedaan, ik doe geen games ofzo. ding is amper belast. ik zat zelf ook te denk aan dat soort oplossing. als jij aan de slag zou gaan daar mee, dan zou ik hier graag even horen, of als je de fan en heatsink verwijderd of dat dan automatisch heel die koperen plaat aan de achterzijde ook loskomt. * iH8 kon dat niet goed zien en durfde het niet aan om hem te slopen ivm met warranty.

Aunt bunny is coming to get me!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
iH8 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:02:
[...]

ik heb nog niets aan de mijne gedaan, ik doe geen games ofzo. ding is amper belast. ik zat zelf ook te denk aan dat soort oplossing. als jij aan de slag zou gaan daar mee, dan zou ik hier graag even horen, of als je de fan en heatsink verwijderd of dat dan automatisch heel die koperen plaat aan de achterzijde ook loskomt. * iH8 kon dat niet goed zien en durfde het niet aan om hem te slopen ivm met warranty.
ik maak wel ff pics wanneer ik bezig ga :)
met een beetje geluk heb ik die zooi wo of do in huis :)

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
iH8 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:02:
[...]

okee vandaag eindelijk de koeler binnen gekregen :)
en het is echt doodsimpel,
de 4 schroeven aan de kant van de fans los schroeven en hij is uit elkaar :)

toen ff met terpetine de de geheugen blokjes + GPU schoongemaakt, en de zalman geplaatst.
echt een kind kan de was doen.
je hebt alleen een normale kruiskop nodig en done :)

succes :)
ik game vrolijk verder :)
let wel op dat je eigenlijk 2 PCI sloten kwijt bent met die zalman, ze zeggen 1 pci slot.
maar het is beter om er 2 voor te reserveren.

iRacing Profiel

Pagina: 1