Toon posts:

Server niet van buitenaf bereikbaar, Alcatel speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik commentaar krijg, ik heb alle topics over de speedtouch 510 en over portmapping
doorgenomen maar heb geen antwoord kunnen vinden op mij vraag.

Ik zit met een probleempje, wil graag vanuit buiten mijn server kunnen bereiken met een
remote desktop tool en FTP. Ik heb de poorten 21 en 4899(remote admin) opengezet op de volgende manier:

(10.0.0.152 is mijn server voor de duidelijkheid)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eye2eye/kaspah/screen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eye2eye/kaspah/screen2.jpg

Ik krijg op deze manier geen connectie vanaf mijn externe IP adres, er volgt simpelweg een timeout.
Ik heb geen 2de router tussen de speedtouch en mijn netwerk zitten. De speedtouch funtioneert als modem/router.

Wat doe ik nou precies fout? :/

Verwijderd

Je moet in je napt de externe ip invullen, dus de ip die je van je isp krijgt...

Success...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:47

ralpje

Deugpopje

Probeer je vanaf je eigen aansluiting naar je ip-adres te connecten? Dat gaat niet lukken namelijk met een 510. Probeer het eens vanaf een andere adsl-lijn.
Op het moment dat je poort-mappings werken, kun je trouwens die default server wel weer eruit halen, anders is je bak op alle poorten vanaf buiten bereikbaar.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:47:
Je moet in je napt de externe ip invullen, dus de ip die je van je isp krijgt...

Success...
dat is onzin...

wat ralpje zegt klopt helemaal, mocht dat niet hetgene zijn wat er fout gaat, dan zou het nog je interne ip kunnen zijn. Die heb je nu ( denk ik) binnen je DHCP range zitten. Mocht je het vast hebben ingesteld op de computer dan kan dat wel eens rare effecten hebben als andere computers dat ipadres krijgen toegewezen. Zet je server dus buiten die range (10.0.0.201 bv)

[ Voor 46% gewijzigd door DeoDupke op 05-05-2005 09:59 ]

No worries m8

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:01
Probeer het anders eens met de NAT-manager van speedtouch, die je hier kunt downloaden.

Ik deze zelf heel wat makkelijker werken dan via de browser.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat connecten vanuit je eigen netwerk naar je externe ip niet mogelijk is met de speedtouch 510. Toch gek, met mijn vorige modem/router kon dit wel!
Het werkt! _/-\o_

• sjogro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2022
wat zou het tof zijn als je nog ff liet weten wat al je instellingen zijn....
heb al ...-tig keer geprobeert een server toegankelijk te krijgen...... tervergeefs wel te verstaan..... :(

• sjogro
ohw als iemand zin heeft me te helpen ( graag!! _/-\o_ ) ;
volgens mij heb ik alles al geprobeerd namelijk..........
(en héél véél over dit probleem gelezen ondertussen!)

ik wil een simpele HTTP server (HFS) draaien op m'n eigen werkstation (WinXP SP2).

ík heb een SpeedTouch 510 software versie 4.2 met daarachter een lan-switch waar ik en m'n
huisgenootjes aan hangen.

- in de speedtouch heb ik netjes een DHCP pool gemaakt (10.0.0.10 - 10.0.0.20)
- mijn lokale ip is vastgesteld op 10.0.0.10 (hier wil ik het servertje draaien)
- ik heb via NAPT port 80 TCP en UDP geopend voor 0.0.0.0 buitenaf naar 10.0.0.10 binnen
- ik heb geen default server ingesteld (wel geprobeerd maar geen beter resultaat)
- m'n server is ingesteld voor gebruik van m'n WAN ip adres en port 80 (config is juist; werkt op ander adres met ander modem hetzelfde)
- probing tests duiden aan dat port 80 open staat
- ik laat de toegang tot de server testen door iemand van buitenaf (andere ADSL lijn)

nog steeds werkt het niet.....
i'm puzzled....

• sjogro
(sorry voor m'n slordige post;)

- windows firewall staat uit
- software firewall staat uit (geconfigureerd)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Probeer www.logmein.com een, de beste remote desktop progs die ik tot nu toe gezien heb.

Je server bereikbaar vanaf elke pc met internet. Geen gezeik met poorten of firewalls, supersnel, extra dropdownlistbox paswoord beveiliging, zodat keyloggers/screenshots ook geen kans maken.

En volgens mij een van de enige waarbij ik een D3D game zoals MU van www.muonline.gr kan opstarten en m'n char afk kan zetten.

Bestanden delen, copy van de remote pc en paste het naar je eigen desktop, printen vanaf de remote en het komt uit de printer van de pc waar je achter zit, processen killen op afstand als je de pc niet in kan komen...

En nog het beste, het is GRATIS. Kies de pro versie om eens te zien hoeveel je eigenlijk wel niet kan. Na de trial wordt je automatisch op free gezet.
Wil je de pro versie blijven gebruiken, dan kan dat voor een redelijk bedrag, waarbij je zelfs kan afdingen.

Voor zover mijn mening: als je logmein gebruikt hebt, wil je geen andere meer gebruiken.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
XthinkZ schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 05:38:
Probeer www.logmein.com een, de beste remote desktop progs die ik tot nu toe gezien heb.

Je server bereikbaar vanaf elke pc met internet. Geen gezeik met poorten of firewalls, supersnel, extra dropdownlistbox paswoord beveiliging, zodat keyloggers/screenshots ook geen kans maken.

En volgens mij een van de enige waarbij ik een D3D game zoals MU van www.muonline.gr kan opstarten en m'n char afk kan zetten.

Bestanden delen, copy van de remote pc en paste het naar je eigen desktop, printen vanaf de remote en het komt uit de printer van de pc waar je achter zit, processen killen op afstand als je de pc niet in kan komen...

En nog het beste, het is GRATIS. Kies de pro versie om eens te zien hoeveel je eigenlijk wel niet kan. Na de trial wordt je automatisch op free gezet.
Wil je de pro versie blijven gebruiken, dan kan dat voor een redelijk bedrag, waarbij je zelfs kan afdingen.

Voor zover mijn mening: als je logmein gebruikt hebt, wil je geen andere meer gebruiken.
what the... ik snap de relatie van jou post niet met het probleem wat de topic kicker heeft...

ontopic:
werkt de server wel in het netwerk, en waarom heb je je server binnen een dhcp pool staan, dan kunnen andere computers ook het ip van de server krijgen.. zet hem dus buiten de pool.

No worries m8

• sjogro
de server staat binnen de DHCP pool omdat het geen apart systeem is maar gewoon mijn enige pc..
de interne ip adressen zijn echter gebonden aan de mac adressen van de ethernet-kaarten dus elk systeem heeft altijd hetzelfde lokale ip....

verder moet ik zeggen dat ik niet zoveel weet van wat DHCP doet en ik alleen een servertje wil om van afstand bij m'n eigen documenten te kunnen...

tnx

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Ik gebruik zelf ook HFS naar alle tevredenheid i.c.m. een speedtouch 510v4 ... hetgene wat je eigenlijk moet doen is alleen een poort in je Alcatel openzetten/forwarden naar je eigen pc, diezelfde poort in je HFS programma connecten ... bijv. poort 250 of iets in die richting. Geen geklooi verder in mijn routersettings dus.

Van buitenaf geeft 'http://externe-ip:250' je dan toegang tot je HFS server ... simpeler kan het bijna niet.

Mits je ook nog een firewall gebruikt, moet je die natuurlijk ook nog authorisatie geven voor HFS ...

C'est tout ... en het werkt ook nog prima ;)

[ Voor 10% gewijzigd door LoEnaTiQ op 08-08-2005 11:37 ]

| My SpiderWeb |

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

DeoDupke schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:01:
[...]

what the... ik snap de relatie van jou post niet met het probleem wat de topic kicker heeft...

ontopic:
werkt de server wel in het netwerk, en waarom heb je je server binnen een dhcp pool staan, dan kunnen andere computers ook het ip van de server krijgen.. zet hem dus buiten de pool.
Ik reageerde op de TS, ik had de kicker toch niet gequoted?

En aan de kicker: er zit een selftest functie in het programma, wat voor melding krijg je? Succes of fail?

Ook hoeft je alleen maar de tcp poort te forwarden.
Voor zover ik het zie doe je niks fout. Heb het zelf ook ff getest en het werkt hier.
Probeer software firewall niet handmatig uitschakelen, ik heb vaak genoeg gehad dat die nog steed als service of iets dergelijks draait, maar hij blijft blokkeren. Uninstall je soft firewall/virusscanner eens en test of het daar aan ligt.

• sjogro
Hallo
Ik heb vandaag nogmaals zitten pielen en laten testen door een ander persoon en nu blijkt het wel te werken... het probleem heeft waarschijnlijk dus gelegen bij m'n test-persoon! :P
Simpelweg poorten forwarden in de router dus, en je server goed instellen.... Blijkt toch de oplossing!
Dank dank dank! aan iedereen die zich ermee bemoeid heeft!
Pagina: 1