[XP] Geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Mn moeder heeft gister zonder het mij te vragen een programma willen installeren, waarna het hele systeem in een serie van hardware conflicten was beland. De enige oplossing was dat ik alle hardware opnieuw moest installeren, maar sommige onderdelen werken niet naar behoren. Dit zijn o.a. de onboard geluidskaart (SoundMax Integrated Digital Audio) en de webcam met microfoon (Logitech Quickcam Pro 4000).

Ik heb inmiddels alles geprobeerd waar ik aan kon denken, maar niets hielp (incl. Windows Help en Google).

Dit zijn de oplossingen die ik reeds heb geprobeerd:
  • * Drivers verwijderen + opnieuw installeren (laatste en voorheen werkenden) * Software opnieuw installeren * Systeem herstel (kan niet uitgevoerd worden) * Controleren in BIOS of deze is ingeschakeld * Alle opties van de Windows Probleemoplosser
Dit is wel een fout bericht die ik tegen gekomen ben bij het opsporen van het probleem:
SoundMax Integrated Digital Audio

Status: het stuurprogramma is ingeschakeld, maar niet gestart

o Audiomogelijkheden voor dit apparaat gebruiken (geselecteerd)
o Audiomogelijkheden voor dit apparaat niet gebruiken

¤ Geen toewijzing maken via dit apparaat

Instellingen (knop welke inactief is)
Dit geluid is geintegreerd op een Asus P4P800 moederbord.

De camara heeft precies dit probleem.

Heel mss dat een andere foutmelding van Winamp er iets mee te maken kan hebben:
Bad DirectSound Driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078
Ik kan alleen geen enkel audio apparaat selecteren, doordat er in de lijst voor default apparaten alles is disabled en er "geen apparaten" staat.

Iemand die een idee kan geven in welke richting ik de oplossing kan vinden?

telefoontoestel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staat er in apparaatbeheer? Heb je de laatste drivers ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Apparaat beheer meld dat de geluidskaart correct werkt en dat deze is ingeschakeld. Ik heb alle nieuwste drivers geprobeerd plus de voorheen werkenden (nu zijn de nieuwste weer geinstalleerd). Niets van dat alles helpt.

telefoontoestel

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Uit nieuwsgierigheid: wat voor programma heeft ze dan geinstalleerd wat een berg conflicten veroorzaakt? :?

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik zou niet precies weten hoe het programma heet, maar de namen die op de installatie cd staan zijn:

Arcsoft Photo Impression 4.0
Arcsoft Video Impression 1.6
Pccam
DirectX 8 (mss dat een deel daarmee te maken heeft, want ik kan niets van DirectX 9 etc meer installeren 8)7)

telefoontoestel

Verwijderd

hoezo kan je niks meer van directX9 installeren? Krijg je foutmeldingen? Wat zegt dxdiag?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*zucht*

Lang leve autorun + volledige OneButton Install routines van leveranciers die alles geforceerd proberen te installeren en daarbij alle errormeldingen suppressen.

Als ze nou gewoon eerst een DX check of op SP deden...

Gebruik je System Restore, daar is hoogstwaarschijnlijk een Restore Point aangemaakt bij de installatie.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 05-05-2005 20:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Net nog nagekeken, maar mn dxdiag zegt dat er geen stuurprogramma's zijn geinstalleerd terwijl windows zegt van wel (maar er toch niets mee doet). Ik vind het een beetje vreemde situatie als ik het zo bekijk, want volgens de melding staat het wel correct geinstalleerd maar is niet/kan niet worden gestart. Enig idee hoe ik de drivers kan laten starten?

@BackSlash32
Dit zijn de oplossingen die ik reeds heb geprobeerd:

* Drivers verwijderen + opnieuw installeren (laatste en voorheen werkenden) * Software opnieuw installeren * Systeem herstel (kan niet uitgevoerd worden) * Controleren in BIOS of deze is ingeschakeld * Alle opties van de Windows Probleemoplosser
Heb ik dus al geprobeerd, maar er kan geen herstel worden uitgevoerd om een of andere reden.

telefoontoestel

Verwijderd

Heb je al de network-install van DirectX geprobeerd?
Dus gewoon de versie van 30 mb downloaden...

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Jep. Ik heb ondertussen wel al verder gekeken en heb gezien dat het probleem ieder geval niet in de DirectX zit. Het lijkt alsof mijn stuurprogramma's wel geinstalleerd worden, maar niet kunnen worden gebruikt. Dit terwijl ik wel de juiste drivers gebruik (De Win2_k/XP drivers voor de AD1985 chipset). Iemand een idee hoe ik de drivers wel gebruikt kan laten worden? De optie om het apparaat te gebruiken is ingeschakeld.

telefoontoestel

Pagina: 1