Toon posts:

[XP] Pro wil niet in veilige modus*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het volgende probleem. Ik heb XP Pro geinstaleerd en moet even iets doen in veilige modus.
Ik dus F5 drukken en dan krijg ik het keuzescherm met de bekende opties. Ik kies voor alleen in veilige modus opstarten. Nu zie je het één en ander voorbij komen wat voorheen ook gebeurde. Dan komt het zwarte scherm met de knipperende cursor, en voorheen kreeg je dan in no time de vraag of je wel in safe modus wilde zijn, ja dus anders koos ik er dus niet voor. Alleen nu blijft mijn pc hangen in dat zwarte scherm met knipperende cursor en ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar er bebeurt niets meer. Wat is er aan de hand, en belangrijker, wat kan ik eraan doen?

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-03 20:39
Hmz, ik gebruik altijd F8 om dat menutje te krijgen. Zal niet veel uitmaken hoor.
Bij mij duurt het ook een eeuwigheid als ik enkel veilige modus kies. krijg de knipperende cursor een tijdje en dan helemaal niets meer voor een tijdje maar toch kom ik na verloop van tijd wel in veilige modus.

Ik vindt het maar raar dat het bij jou niet lukt. Kan je derin via de "met netwerkmogelijkheden" of de "met command prompt" opties ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Topicstarter
PeGys schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:56:
Hmz, ik gebruik altijd F8 om dat menutje te krijgen. Zal niet veel uitmaken hoor.
Bij mij duurt het ook een eeuwigheid als ik enkel veilige modus kies. krijg de knipperende cursor een tijdje en dan helemaal niets meer voor een tijdje maar toch kom ik na verloop van tijd wel in veilige modus.

Ik vindt het maar raar dat het bij jou niet lukt. Kan je derin via de "met netwerkmogelijkheden" of de "met command prompt" opties ?
Nee, geen enkele optie werkt bij mij. Ik weet dat het even kan duren, maar een x-aantal minuten????

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je in safe-mode (via F8) opstart, vraagt XP toch altijd welke onderdelen je wil laden? Bij mij crashed xp altijd als ik overal ja op antwoord. Misschien dat je eens moet uitzoeken waarom jij niet mag kiezen welke onderdelen er geladen mogen worden.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Waarom zou je in veilige modus op willen starten?
Mischien is het wel makkelijker als je je probleem uitlegt zodat wij mischien een oplossing kunnen voordragen om het niet te hoeven doen.
Voor ieder probleem in XP zijn er namenlijk diverse oplossingen het hoeft niet persee de rechte weg te zijn.
Met een omwegje kan het mischien ook en krijg je het zelfde resultaat :)

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:00:
Waarom zou je in veilige modus op willen starten?
Mischien is het wel makkelijker als je je probleem uitlegt zodat wij mischien een oplossing kunnen voordragen om het niet te hoeven doen.
Voor ieder probleem in XP zijn er namenlijk diverse oplossingen het hoeft niet persee de rechte weg te zijn.
Met een omwegje kan het mischien ook en krijg je het zelfde resultaat :)
Ik moet iets verwijderen in safe mode. Niets bijzonders eigenlijk. Maar dat is wat anders eigenlijk, het blijft vreemd dat hij niet in safe modus wilt opstarten.
Pagina: 1