Toon posts:

Pc gaat wel aan, maar start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht, alleen hier zaten geen mobo-spacers (bevestigingsdingen voor tussen mobo en kast) bij, dus heb ik die ff uit een oude pc gehaald.

Tot op dat moment werkte die oude pc perfect.
Toen ik hem echter weer in elkaar zette ging de pc wel aan (alle fans draaiden) maar ik kreeg geen beeld. Ook kwam de bekende pieptoon niet.

Ik dacht dat het aan de videokaart lag, maar deze heb ik vervangen en t probleem bleef.

Ook heb ik alle hardware die niet nodig is om in de bios te komen (hdd's, geluidskaart, etc) dr uit gehaald, dit hielp ook niet.

Ik heb uiteindelijk het mobo los op tafel gelegd met alleen proc, geheugen, videokaart en voeding erop aangesloten, maar nog steeds doet hij het niet...

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

het vreemde is dus dat hij blijkbaar stuk is gegaan bij het demonteren/in elkaar zetten.... iets wat ik al zeer vaak met die pc heb gedaan zonder problemen.

Het enige verschil met andere keren is dat ik hem deze keer op een zeer oude (1995) monitor heb aangesloten, maar ik heb het gechecked met een nieuwe monitor en er was geen verschil.

Zelf zou ik zeggen: " het ligt aan het mobo of de voeding" , maar ik weet niet hoe ik dit kan testen aangezien geen andere heb die compatible zijn met de rest van de hardware.

pc specs:

Asrock K7VT4A+
AMD Semron 2400+ boxed cooler
2x 256 mb ddr 333 mhz
Leadtek geforce 5600XT
Soundblaster audigy 1
Cheap "Maxpower" std. 300W voeding
Seagate 60GB HD
etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 01:03 ]

Verwijderd

Leg je mobo is op wat plastiek, iets dat niet geleid, als het mobo namelijk rechtstreeks in je bak ligt, kan dit kortsluiting veroorzaken (of stroomverlies)

Dit kan je mobo permanent beschadigen. Heb het ook eens meegemaakt, maar ik had geluk:-)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-03 20:39
Wat zegt hij na een cmos clear ? (batterijtje der een paar minuutjes uit)

Een beetje verlies heb je altijd...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:24
Heb je de oude spacers teruggezet? Zoniet dan vrees ik een beetje voor je moederbord

Als de situatie met het plastic niets oplevert leen dan even een andere voeding en kijk wat er dan gebeurt...

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:10:
Heb je de oude spacers teruggezet? Zoniet dan vrees ik een beetje voor je moederbord

Als de situatie met het plastic niets oplevert leen dan even een andere voeding en kijk wat er dan gebeurt...
Dat zal ik doen. Ik zeg t wel als ik ergens iets gevonden heb.

Verwijderd

Topicstarter
Beetje laat, maar nog even voor mensen met hetzelfde probleem:

het lag aan de voeding. Na het vervangen van dat onderdeel werkte alles weer perfect.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Eerst ff FAQ lezen staan ook handige tips suc6!
Pagina: 1