[Speedtoutch 510] Verbinding via batch switchen

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een Speedtoutch 510 en werk hiermee met 2 accounts. 1 zakelijke en 1 prive.

Nu heb ik een tool van KPN om van verbinding te switchen maar deze werkt niet naar behoren.

Wat ik dus zoek is een manier om via een simpel script oid. te switchen. Dus wat moet de modem doen:

- Disconnect
- Goede Login + PW instellen
- Connect

Nu kan via Telnet mijn modem in. Alleen welke commando's moet ik hiervoor gebruiken?
Ik heb een programma gevonden om telnet commando's te scripten genaamd tst (http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=645)

• ilovetechno
Niemand een idee?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

reiker

dan jij!

Als je het wilt zoeken in simpelweg commando's naar het telnet venster sturen (meer kan ik niet verzinnen :)), moet je in deze richting denken, denk ik...

Telnet naar je SpeedTouch. Tik in:

env
list

Hier zie je een hele waslijst met variabelen, met onderaan een paar interessante:

ATM_addr=*.**
PPPoA_user=******
PPPoA_ip=******
IP_MODEM_ADDRESS=******
IP_MODEM_NETMASK=******

Als je nu intikt

get

kan je daarna de naam van de gewenste variabele invoeren, bijvoorbeeld:

ATM_addr

Dan krijg je te zien wat de waarde van ATM_addr is.
Met het commando set zou je volgens mij een waarde moeten kunnen veranderen. Op deze manier zou ik een script in elkaar zetten, gewoon simpelweg menu-opties inkloppen en de waardes veranderen.

Geen idee of dit is wat je bedoelt, maar succes iig :)

[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 06-05-2005 09:47 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• ilovetechno
Hartelijk dank. Dit percies wat ik bedoel.

Ik ga dit proberen te scripten. :)

P.S. wat is de variabele voor het Password?

[ Voor 23% gewijzigd door ilovetechno op 06-05-2005 09:51 ]

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

reiker

dan jij!

Je bedoelt neem ik aan het password voor de verbinding? :)

Vanuit het hoofdmenu (dus vanuit menu env terug met ..) ga je naar pppoa. Met het commando iflist zie je een korte samenvatting van de pppoa verbinding. ifconfig geeft aan dat je de config wilt wijzigen :) De naam van de interface die je moet gebruiken is waarschijnlijk pppoa. Daarna kan je wat opties van die verbinding wijzigen.

[dest] zal standaard wel kloppen.
[user] mag je zelf wijzigen :)
[password] daarna ook :)

Ik hoop dat dit alles is wat er daar gewijzigd moet worden...

edit:
Ow, en ik weet niet precies hoe je script verbinding maakt, maar ik vergeet altijd dat ik met PuTTY niet direct de backspace kan gebruiken om karakters weg te halen in telnet, maar dat daarvoor shift+backspace gebruikt moet worden. Wellicht handig om te weten voor het wijzigen van [user] in bovenstaand verhaal.

[ Voor 26% gewijzigd door reiker op 06-05-2005 10:02 ]

Zo gezegd, zo gedaan.