Toon posts:

Groot probleem: ABit BP6 + Highpoint raid controller + Win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit BP6 en vond het wel cool om daar een Raid controller bij te zetten en 2 keer 20 gig maxtor.
Zo gezegt zo gedaan. Maar zoals jullie weten zit er een HighPoint 366 ATA66 controller op het moederbord vast. Na uren kloten kwam ik er achter dat je NIET drivers op de ATA66 en de RAID tegelijk moet doen want dan boot hij niet eens op.
Nu zit alles dus op die Raid Controller en kan ik win98 installeren en daar lijkt alles te werken. Maar win2k loopt vast tijdens de installatie.
Ik druk F6 in om extra drivers te installeren en installeer dan braaf de ATA66 (366) en Raid Controller drivers (368). Daarna gaat win2k nog meer SCSI drivers laden zoals jullie weten, maar op een gegeven moment staat er : Loading Windows 2000.
Dat blijft even staan terwijl hij niets lijkt te doen en dan doet hij ineens een core dump en kan je alleen nog maar resetten.
Hij doet ongeveer hetzelde als je zonder de drivers probeerd de setup te starten.
Hij geeft onderandere aan dat er een fout ontstaat om scsiport.sys, maar verder geeft hij geen info.
Iemand anders dit probleem ooit gehad? Iemand suggesties?
Help, want mijn 2de CPU moet toch kunnen grazen!

Verwijderd

Je moet de nieuwste Win2K drivers voor de highpoint downloaden. Hiermee wordt dat core-dump probleem opgelost. Versie 1.22 geloof ik. Je moet ze idd tijdens de installatie laden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de allernieuwste drivers van Highpoint gedownload (dat had ik al gedaan natuurlijk). Dat is versie 1.23.1
Maar hetzelfde gebeurd nog steeds.
A page fault in a non paged area.
Tijdens de executie van de file scsiport.sys
Ik heb 2x366 en 2x368 drivers ingeladen tijdens de setup. 4x366 en ook 4x368, het maakt allemaal niets uit.

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Is een van die 64000 bugs.. :)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb ik nu niets aan!
Er staat GVD in het boekje van die raid controller dat hij 100% compatible is met Win2k :(
Ik wordt hier echt pissig van en bij HighPoint reageren ze ook niet op mijn mailtje :(

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Wat heb je nu waar aanhangen? die raid-controller doet voor zover ik weet alleen maar hd's. verder moet je waarschijnlijk eerst de drivers installen en daarna pas de drives aan de controller hangen . dit was bij de ata-66 ook zo. verder heb je waarschijnlijk grote kans dat ze liggen te vechten om irq 11. suc6.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

op www.bp6.com zijn er dacht ik ook BP6 biossen zonder het highpoint bios (die wordt dus uitgeschakeld)... misschien kan dat je probleem oplossen..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een oude HD aangesloten op de normale controller. Die RAID eruit gehaald. En Win2k geinstalleerd. Duurde jaren, maar het lukte. Toen heb ik de controller zonder HD's erin gedaan. Windows starte nog steeds op. Drivers geinstalleerd.
Daarna de hardeschijven aan die controller gedaan.
Windows start nog steeds op!
Echt een wonder!
Nu heb ik nog 1 probleempje.
Dat hebben jullie vast al eens eerder gedaan.
Hoe verplaats ik de huidige win2k installatie naar die Raid array?
Dus hoe verpaats je win2k. Windows 98SE gaat al kut, dus ik vraag me af hoe je het met win2k moet doen.

Verwijderd

Verplaatsen wil niet met win2k. Je zou het misschien met ghost kunnen proberen, maar ik vrees dat het weinig succes zal hebben.
Pagina: 1