S3 Savage 4 icm MSI K7T Turbo 2 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hey iedereen,

Ik heb m'n AMD XP 1700+ gedegradeerd tot het draaien van Windows ME omdat ik wat heimwee heb naar oudere spellen zoals NFS3, Final Fantasy VII, enz en deze draaien niet zo best onder Windows XP op m'n andere computers.

Oorspronkelijk stak er een GeForce FX 5200 128MB in maar NFS3 wil alleen maar draaien met de software renderer met deze kaart en dat ziet er natuurlijk echt niet uit.

Nuja, even een GeForce 2 400MX 64MB geprobeerd maar die gaf hetzelfde resultaat.

Dan even een Riva TNT 16MB PCI kaartje eringestoken maar deze wil NFS3 ook niet draaien..

Laatste optie was een S3 Savage 4 kaartje met 8MB S3 Savage 3D met 8MB. Deze kaart is 2x AGP maar ik dacht dat het geen probleem zou vormen aangezien m'n moederbord een Universal AGP slot heeft. De kaart paste ook wel maar het plastieken hendeltje wil niet achter de kaart klikken, hij zit er wel volledig in. Helaas wil m'n computer niet booten met dit kaartje, hij geeft een lange pieptoon met twee zéér korte onderbrekingen tegen het einde. Ze zijn bijna onhoorbaar.

Wat ik al heb geprobeerd:

De FAQ gelezen
Gegoogled
De Search gebruikt
De handleiding van m'n moederbord gelezen
In het BIOS de AGP 4x mode uitschakelen en AGP ingesteld als primaire grafische adapter.

Specs:

AMD XP 1700+
1024MB SD-RAM PC133
120GB Western Digital 7200rpm
MSI K7T Turbo 2 moederbord

Een afbeelding van m'n moederbord: http://www.thg.ru/cpu/200.../board_kt133a_k7t_big.jpg

Van het kaartje ben ik niet 100% zeker dat het een Savage 4 is, ik kan wel een foto trekken als het nodig is.
Het kaartje is een S3 Savage 3D

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-05-2005 18:46 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb het uiteindelijk opgelost gekregen. De kaart wipte elke keer uit het slot door de AGP retention clip die niet past op deze kaart. Door hem iets minder stevig vast te schroeven blijft hij nu wel goed zitten. Het is trouwens een S3 Savage 3D met 8MB SD-RAM. Drivers vinden was niet gemakkelijk, ik heb er nu wel werkende maar ik krijg artifacts in Internet Explorer. Spelletjes zoals NFS3 en Fifa RTCW 98 lijken ok.. Ik heb al andere drivers geprobeerd maar geen één van allen lijkt te werken :/

De artifacts die ik krijg zijn dunne gele streepjes over het internet explorer browser scherm. Ze verschijnen alleen als ik scroll en als er een ander venster heeft overgestaan zijn ze weer weg tot ik opnieuw scroll. Ze verschijnen ook niet in een tekstvak als ik typ maar wel errond..

edit:
Ow ja, net iets te snelle kick :X

[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-05-2005 14:05 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Hmm, Savage3D: http://www.tech.nhl.nl/~groot000/

Unified savage driver halen, installeren, met S3Tweak zorgen dat AGP sidebanding uit staat. Verder kan je proberen AGP op 1X te zetten.

• Admiral Freebee
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:26:
Hmm, Savage3D: http://www.tech.nhl.nl/~groot000/

Unified savage driver halen, installeren, met S3Tweak zorgen dat AGP sidebanding uit staat. Verder kan je proberen AGP op 1X te zetten.
Dank je, dit ga ik eens proberen :)

Overigens heb ik in Firefox 1.0.3 ook last van artifacts.. Net dezelfde als in IE. Alleen verschijnen ze pas na enkele seconden ipv direct.

Edit: De nieuwe drivers lijken goed te werken. Ik heb AGP sidebanding nog niet uitgezet en AGP staat nog op 2x maar de artifacts blijven tot nu toe weg :)

Alvast heel veel dank voor je hulp! _/-\o_

Edit2: Hmm ze zijn er weer, alleen nu iets later.. De optie om AGP sidebanding uit te zetten heb ik nog niet gevonden, misschien kijk ik wel niet goed. AGP op 1x zetten haalde niets uit helaas.

[ Voor 32% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-05-2005 16:11 ]

• _JGC_
Wat ook wel wil helpen is de accelleratie een tabje naar links schuiven bij je geavanceerde beeldscherminstellingen. Met de Savage2000 en Windows 2000 hielp dit vrijwel altijd (had altijd last van artifacts onder win2k).
AGP sidebanding zorgde er overigens met mijn Savage4 voor dat ik bruine menu opties kreeg hier en daar, verder niet echt artifacts.

• Admiral Freebee
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:19:
Wat ook wel wil helpen is de accelleratie een tabje naar links schuiven bij je geavanceerde beeldscherminstellingen. Met de Savage2000 en Windows 2000 hielp dit vrijwel altijd (had altijd last van artifacts onder win2k).
AGP sidebanding zorgde er overigens met mijn Savage4 voor dat ik bruine menu opties kreeg hier en daar, verder niet echt artifacts.
Dat heb ik net een aantal minuten geleden geprobeerd maar het hielp niet. Ook kreeg ik nu in Fifa RTCW 98 allerlei rare spikkels in het beeld op dezelfde delen als de gele lijnen in het browserscherm.

Ik heb ergens tussen m'n dozen oude hardware echter nog net dezelfde kaart gevonden, ik heb hem in m'n computer gestoken en hij werkt :) Ik vermoed dat het geheugen van die andere kaart niet zo lekker is, te warm werd hij niet want ik heb er al eens een tafelventilator op gericht.

Het is in ieder geval opgelost, toch bedankt voor je hulp, je kent duidelijk veel van S3 kaarten :)

• _JGC_
Waarschijnlijk is die kaart altijd vrolijk overgeklokt geweest. heb zelf ook een Savage4 gehad die na een jaar of 2 onbruikbaar was voor driver reviews omdat ie niet door de quality test van 3D Winbench 2000 heenkwam (was toen nog een van de betere benchmarks die itt 3DMark wel weergaf wat je in spellen ook zag)

• Admiral Freebee
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:38:
Waarschijnlijk is die kaart altijd vrolijk overgeklokt geweest. heb zelf ook een Savage4 gehad die na een jaar of 2 onbruikbaar was voor driver reviews omdat ie niet door de quality test van 3D Winbench 2000 heenkwam (was toen nog een van de betere benchmarks die itt 3DMark wel weergaf wat je in spellen ook zag)
Geen idee, ik heb die kaart gehaald uit een systeem dat ik ooit eens van kennissen heb gekregen (zoiets kan ik nooit weigeren :D ).

Volgens die drivers die je me hebt aangeraden liep hij op 95/95

Degene die er nu insteekt draait ook op 95/95. Misschien dat die kennissen hem wel overclockten, ik weet het niet, hij ligt nu te rusten in de bak met oude kapotte hardware die naar een verzamelpunt gaat.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Volgens mij moet het wel te doen zijn om NFS3 te draaien met de FX 5200 (Glide of D3D), en anders wel met de GF2 MX of TNT (Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het mij gelukt is met een GF2 MX, als ik wat tijd en een schone HDD heb zal ik wel ff kijken....als ik de CD nog kan vinden).

Maar waarom maak je er geen dual boot systeem van? en tik je ff een Voodoo kaartje op de kop? (Of 2 zoals ik, kun je ook weer zeggen dat je een SLI systeem hebt ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door KILLorBE op 06-05-2005 18:51 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
KILLorBE schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:50:
Volgens mij moet het wel te doen zijn om NFS3 te draaien met de FX 5200 (Glide of D3D), en anders wel met de GF2 MX of TNT (Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het mij gelukt is met een GF2 MX, als ik wat tijd en een schone HDD heb zal ik wel ff kijken....als ik de CD nog kan vinden).

Maar waarom maak je er geen dual boot systeem van? en tik je ff een Voodoo kaartje op de kop? (Of 2 zoals ik, kun je ook weer zeggen dat je een SLI systeem hebt ;) ).
Ik dacht ook wel dat het mogelijk zou zijn maar het draait niet, ik krijg alleen een zwart beeld met wat lijntjes hier en door. Het systeem reageert ook niet meer. Ik heb meerdere drivers gebruikt.

Ik ga er op termijn een 30GB HDDtje bijsteken en daar al m'n oude zooi opgooien (Windows ME, NFS3, FIFA 98 RTCW en FF VII) en dan op de 120GB HDD Windows XP zetten.

Een voodoo kaartje heb ik eigenlijk nog wel liggen. Ik denk een Voodoo 2 maar ik ben niet zo op de hoogte van 3DFX producten. Wat ik wel weet is dat het een pure 3D kaart is en dat het 2D gedeelte wordt afgehandeld door een ander PCI kaartje. Ik geloof dat er een SLI aansluiting opzit maar ik ben niet meer zeker en ik heb toch geen tweede kaartje liggen laat staan een kabel :P
Pagina: 1