Toon posts:

Benq fp937s+ resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd al crt monitors gehad en ik heb besloten nu toch ook over te stappen naar lcd.
Mijn keuze is gevallen op de benq fp937s+ omdat er toch ook wat op gegamed moet worden en ik van dit scherm erg goede reviews heb gelezen.

Ik kom van een 19" crt en het valt me nu op dat de maximum resolutie op 1280*1024 zit. Is vrij normaal aangezien dat de native resolutie van het scherm is. Nu lijkt het beeld dat ik heb in windows vrij groot, grote pictogrammen, tekstverwerker zeer groot, ...

19" lcd is natuurlijk niet gelijk aan 19" lcd maar is dit normaal dat alles zo "groot" lijkt. Of is er een manier om de resolutie toch op te krikken?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 01:02

André

Analytics dude

Je kunt de resolute wel hoger zetten maar op een TFT ziet dat er eigenlijk nooit echt mooi uit. Het beste is om gewoon de native resolutie te draaien.

Je kunt wel het formaat van je fonts en pictogrammen aanpassen zodat er meer op je scherm past zeg maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit geldt dan enkel voor fonts en pictogrammen. Als ik zeg maar een browser venster openklik zal alles nog even groot getoond worden dan

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als een TFT een native resolutie heeft van 1280 x 1024 heeft het geen enkele zin de resolutie hoger te zetten, meer beeldpunten zijn er simpelweg niet :)

Als het je nu tegen valt heb je duidelijk niet van te voren voldoende informatie ingewonnen over TFT's en hun eigenschappen, dit is vrij algemeen bekend. In ieder geval is er geen oplossing om de resolutie óp te krikken', enige wat ene beetje in de buurt komt is datgene wat André noemt :)

Dit topic is gesloten.