Toon posts:

Imac G3 Strawberry M5521 (Defect)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Strawberry G3 Imac [M5521] gekregen met een sticker erop (videokaart defect)
Ik heb er geen toetsenbord en muis bij gekregen maar heb er even spanning opgezet.
Hij gaat aan maar vervolgens gaat hij naar 5 seconde uit. Ik heb de behuizing er nu ook af gehaald maar zie niks vreemds eraan. Het moederbord lampje blijft wel branden. Ik weet niet of dit probleem in verband kan staan met een defect videokaart. Misschien is het wel een slecht werkende voeding.

hieronder de G3
Afbeeldingslocatie: http://82.72.141.128/map/fok/imac1.jpg

Ook al heb ik geprobeerd om een extern beeldscherm aan te sluiten op de imac maar daar krijg ik alleen 5 seconden wit beeld daarna gaat de mac uit. en wil het lampje van de aan/uit knop soms willen blijven branden.

Afbeeldingslocatie: http://82.72.141.128/map/fok/imac6.jpg

Herkend iemand dit probleem of weet wat het probleem is?
Ik kom er echt niet achter.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het lijkt verdacht veel op de problemen zoals die op deze pagina worden beschreven. Er staat ook hoe je het probleem kunt oplossen, maar dat is niet eenvoudig.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, dat is dus het A/V Board wat defect is. Een veel voorkomend probleem bij deze iMacjes op leeftijd.
Waar ik werk raden we dan altijd aan in overweging te nemen of je met een nieuwe niet beter af bent.
Repareren van dit soort dingen is gevaarlijk (hoogspanning van de buis) en duur, denk minstens een euro of 200 (uit ervaring). Je kan natuurlijk kijken naar een 2de hands iMac die je op de kop tik en daar de onderdelen uit slopen, moet dan wel een zelfde zijn natuurlijk ;)

-- Edit:

Overigens is de Mac op de link van de poster boven mij een iMac Rev A, dit is een wat later type, sympthomen zijn hetzelfde, het uitbouwen volgens mij niet :)

[ Voor 19% gewijzigd door bbrother op 05-05-2005 09:34 ]

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Daarom moet je die beeldbuis ook even ontladen voordat je aan het werk gaat. Twee lange schroevendraaiers. Eentje tegen het metaal onder de rubbere dop van jou staaltjes kanon en eentje tegen je aardpen en de twee draaiers met elkaar in contact brengen. Nou zijn die aardpennen redelijk duur en die plaatst je alleen met toestemming van de gemeente, dus een CV (u zegt) of een aarde draad kan ook, maar of dat wenselijk is.....

[ Voor 10% gewijzigd door Ma_rK op 05-05-2005 09:41 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
bbrother schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:31:
Ja, dat is dus het A/V Board wat defect is. Een veel voorkomend probleem bij deze iMacjes op leeftijd.
Waar ik werk raden we dan altijd aan in overweging te nemen of je met een nieuwe niet beter af bent.
Repareren van dit soort dingen is gevaarlijk (hoogspanning van de buis) en duur, denk minstens een euro of 200 (uit ervaring). Je kan natuurlijk kijken naar een 2de hands iMac die je op de kop tik en daar de onderdelen uit slopen, moet dan wel een zelfde zijn natuurlijk ;)

-- Edit:

Overigens is de Mac op de link van de poster boven mij een iMac Rev A, dit is een wat later type, sympthomen zijn hetzelfde, het uitbouwen volgens mij niet :)
Volgens mij kan het geen Rev. A model zijn. Bij mijn weten waren alle Rev. A iMac'jes in de kleur Bondi Blue.

EDIT: Ik heb even op internet gezocht en blijkbaar was de iMac vanaf Rev. C pas in 5 verschillende kleuren.

EDIT 2: Ik had je bericht verkeerd gelezen, je had gelijk het is geen Rev. A...

@robert: Google is je vriend. Met Google kom ik op deze eBay pagina. Dat moet wel een idee geven van de specs. Ik denk dat je een 400 Mhz G3 hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door MacWolf op 05-05-2005 12:02 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is duidelijk, ik kan deze beter op internet zetten met de hoop dat iemand er nog wat voor wil geven. Maar welke specificaties heeft deze G3 Strawberry M5521?

Bedankt voor jullie reacties.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:57:
Oke het is duidelijk, ik kan deze beter op internet zetten met de hoop dat iemand er nog wat voor wil geven. Maar welke specificaties heeft deze G3 Strawberry M5521?

Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed zie op de foto's zit er een slot-loading cd-rom speler in, in dat geval zijn op deze pagina de specificaties te vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pagina: 1