Toon posts:

[Packard Bell] Easynote R7: baterij problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Laptop Easynote R7, hierin zit een centrino processor dus ze hebben me gezegd dat ding gaat 4 uur mee op batterijen, minder is echter waar, ik heb de laptop nu in mijn bezig van augustus en in het begin ging het goed hij hield het vol tot 3,30 uur.
De batterij heeft eigenlijk altijd goed gewerkt totdat het kerstvakantie werd, vanaf dat moment heeft de laptop bijna 2 maand hier op mijn bureau gestaan in de netvoeding, met de batterij er nog in (wel intesief gebruikt de laptop). Normaal zou dit het probleem niet mogen zijn, de batterij wordt normalieter niet opgeladen als deze vol is.

Momenteel verzwakt de batterij dus heel hard, vorige week hield hij het nog 30 minuten uit, gisteren waren het slechts nog maar 20 minuten. ik heb reeds contact gehad met PB, maar zij beweren dat een batterij maar 3 maand garantie heeft (op het PB user forum zeggen ze 6 maand (8> ).

Is er een manier om deze batterij terug leven in te blazen, of zijn er nog mensen met dit probleem? bij PB hebben ze me wel voorgesteld om de laptop te komen halen voor er eens heen te zien, omdat ze het toch ook wel niet zo normaal vinden, maar dat moet dan wel binnen de garantie periode van 12 maanden gebeuren, deze vervalt jammer genoeg volgende maand, en ik heb mijn laptop tot eind volgende maand nodig ivm eindwerk en school etc..

Ik hoop dat hier iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je notebook aan de netstroom laten hangen met de accu er continu in nekt die dingen inderdaad waardoor ze nog maar kort mee zullen gaan.
Ik denk dat de snelste en goedkoopste oplossing is een nieuwe accu kopen voor dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 12:55
Ik heb ook een packard bell laptop en mijn batterij is ook naar de knoppen gegaan binnen enkele maanden maar packard bell wil niet toegeven dat de batterij gewoon niet deugde. Ik heb het opgegeven want packard bell is nou eenmaal een klote bedrijf ( als je op google zoekt vind je genoeg forums en sites waar geklaagd wordt )... koop een batterijtje en laat hem voortaan altijd draaien op netstroom behalve als iets buiten je huis gaat doen.

Oh en voor de mensen die het nog niet wisten.... koop nooit een packard bell ! ( ik heb mijne gekregen van mn vader )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus niet alleen, ze zeiden zelf wel dat het niet normaal was dat ie zo snel leeg was, maar ja koop toch maar lekker een nieuwe garantie is om :s:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
misschien je batterij opnieuw kalibreren met bijvoorbeeld battery helper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:42:
misschien je batterij opnieuw kalibreren met bijvoorbeeld battery helper?
Wat is dat mss een programmatje? google leverde niet veel op :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan helpen?

Heb net is geprobeert de batterij tot het uiterste te drijven, ze gaat een 15 tal minuutjes langer mee dan windows aangeeft, dan komt het totaal nog maar op een 40 tal minuten wat nog te weinig is, ik heb eens zitten zoeken op Inet naar een nieuwe batterij maar voor de R7 vind je ze niet zo eigenlijk :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Niet je topic binnen 24 uur kicken :/

Nieuwe batterij kun je gewoon bij Packard Bell bestellen (via de online shop, desnoods stuur je een mail) of iedere winkel die PB spullen verkoopt. Let er wel op dat het duur is.

Packard Bell PC's werken niet voor niets ook zonder accu: haal hem er dus uit als je op netstroom gaat!

Overigens is PB niet slecht, alleen is het meer voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker, en niet voor de tweaker geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1/ De laptop batterijen kun je ID bij een pb verdeler kopen, daar zijn ze wat te duur naar mijn zin, daarom ben ik op zoek naar identiek dezelfde batterij, maar niet de originele (dat zilvere spuitwerk betaal je nu eenmaal aan dat ding).

- Op de shop van PB.be vind ik hem wel niet terug hoor.

2/ Dat dat ding ook werte zonder batterij (met netstroom dan wel) had ik pas door eigenlijk toen het te laat was, nu ja het zou niet mogen dat als de batterij erin zit ze dan sneller kapot gaat, vol is vol en daarmee uit normaal hé.

3/ En wat zijn die progs waar ze het her en der over hebben om de batterij opnieuw te 'kalibereren' (schrijf ik dat goed?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:24:
1/ De laptop batterijen kun je ID bij een pb verdeler kopen, daar zijn ze wat te duur naar mijn zin, daarom ben ik op zoek naar identiek dezelfde batterij, maar niet de originele (dat zilvere spuitwerk betaal je nu eenmaal aan dat ding).

- Op de shop van PB.be vind ik hem wel niet terug hoor.

2/ Dat dat ding ook werte zonder batterij (met netstroom dan wel) had ik pas door eigenlijk toen het te laat was, nu ja het zou niet mogen dat als de batterij erin zit ze dan sneller kapot gaat, vol is vol en daarmee uit normaal hé.

3/ En wat zijn die progs waar ze het her en der over hebben om de batterij opnieuw te 'kalibereren' (schrijf ik dat goed?).
1. tja, batterijen zijn toch notebook specifiek, dus lijtk me de enige optie er daar 1 te kopne

2. het is algemeen bekend dat het niet goed is om je accu in je pc ta laten zitten als hij gedurende lange tijd op netstroom zit. Dit is met vrijwel alle apparaten zo :P

3. kijk eens in je bios, daar zit mogelijk wel een een optie in om je accu te calibreren (hoeft niet altijd te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

hi,

ik heb je aan vraag gesteld via je website.

contact

misschien dat je vanmiddag nog kan reageren,

cheers!

Pagina: 1