4 Mei 2005 - 20:00 uur - Een moment van stilte.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Evenals vorig jaar, daarvoor kan ik me niet meer herinneren, ging het GoT-forum rond de klok van acht een minuut of wat op zwart.

Ik wil graag even kwijt dat dit door mij persoonlijk, en ik denk door veel users, zeer wordt gewaardeerd.

Ik dank dan ook het MT en de crew voor het uitvoeren van deze sympathieke maatregel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad, goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Morgen is pas 5 mei, even een titelfixke naar 4 mei ;)

En ja, simpelweg uit respect doen we dit, kleine moeite maar oh zo van belang :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 00:20
Heb er niets van gemerkt. Ik was bij de dodenherdenking in onze woonplaats zelf aanwezig. Heb zelfs een bloemetje gelegd. :) En nog actief meegedaan ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeelan21/tweakers/dodenherdenking.JPG

offtopic:
Wat zie je dan eigenlijk om 2000 uur als je naar GOT toe gaat? En heeft het juist niet een tegeneffect, omdat iedereen dan gaat kijken hoe GOT erop zwart uitziet?

[ Voor 15% gewijzigd door Steephh op 04-05-2005 23:11 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik vind het ook een goede actie! :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Remy schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:04:
Morgen is pas 5 mei, even een titelfixke naar 4 mei
Als ik jou niet had..... :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect, het boeit me werkelijk niet zoveel wat anderen om 20:00 uur doen. En dat zou je niet zoveel moeten uitmaken, dat moment is er niet om naar anderen te kijken, maar om ergens bij stil te staan. T.net zet de site twee minuten op non-actief, de NS stopt 2 minuten alle treinen, overal gebeurt er wel wat, maar ik vind het wat overdreven om iemand een veer in de kont te steken terwijl het eigenlijk heel normaal is.

[edit: ter verduidelijking]
Gewaardeerd is niet het juiste woord. Ik heb er geen waardering voor, aangezien ik er geen waardeoordeel aan wil hechten. Ik heb er overigens wel respect voor, dat is iets anders.

Overigens is dit topic uit historisch oogpunt op GoT gezien niet erg verstandig. De discussie wordt iedere jaar gevoerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is dit topic niet voor deze discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:13:
Met alle respect, het boeit me werkelijk niet zoveel wat anderen om 20:00 uur doen. En dat zou je niet zoveel moeten uitmaken, dat moment is er niet om naar anderen te kijken, maar om ergens bij stil te staan. T.net zet de site twee minuten op non-actief, de NS stopt 2 minuten alle treinen, overal gebeurt er wel wat, maar ik vind het wat overdreven om iemand een veer in de kont te steken terwijl het eigenlijk heel normaal is.

[edit: ter verduidelijking]
Gewaardeerd is niet het juiste woord. Ik heb er geen waardering voor, aangezien ik er geen waardeoordeel aan wil hechten. Ik heb er overigens wel respect voor, dat is iets anders.

Overigens is dit topic uit historisch oogpunt op GoT gezien niet erg verstandig. De discussie wordt iedere jaar gevoerd.
Mij boeit het geen ene mallemoer wat jij er van vindt, jouw mening wordt dan ook niet door mij gevraagd.

IK bedank het MT en de crew en of jij dat nu terecht vindt of niet, dat zal mij een worst zijn.

Dat negatieve gezeik altijd. Bah, het is ook NOOIT goed.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Guardian Angel schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:28:
[...]

Mij boeit het geen ene mallemoer wat jij er van vindt, jouw mening wordt dan ook niet door mij gevraagd.

IK bedank het MT en de crew en of jij dat nu terecht vindt of niet, dat zal mij een worst zijn.

Hij legt gewoon uit wat hij er van vind? Hij zegt toch niets slechts over of tegen jou? Hij wil gewoon zijn standpunt ten opzichte van deze actie meedelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, het is niet goed als je hierover zou gaan klagen, en het is wat mij betreft ook niet goed om iemand hierover complimenten te geven. Daar is het het onderwerp niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 20:30
Prima actie, hoopte alleen dat iedereen om acht uur wist dat hij even niet moest computeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Guardian Angel schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:28:
[...]

min of meer doe jij het wel, want als je het echt alleen als bedankje had gestuurd had je het wel in een mailtje gedaan. In het geval dat je een topic opent weet je gelijk dat je ook andere meningen te horen krijgt. Als je dit niet had gewild dan had je ook geen topic moeten openen.

Persoonlijk ben ik het ook met cheatah eens

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toktokcity schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:32:
Prima actie, hoopte alleen dat iedereen om acht uur wist dat hij even niet moest computeren.
Het lijkt me ook niet dat het is om tweakers te informeren dat ze niet moeten computeren. Kennelijk wil de crew laten weten dat Tweakers.net stilstaat bij de dodenherdenking. Voor zover ik weet vraagt men niet om een reactie.

Als je die dan gaat geven dan snap je er volgens mij niet zoveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

lordspacie schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:35:
[...]

min of meer doe jij het wel, want als je het echt alleen als bedankje had gestuurd had je het wel in een mailtje gedaan. In het geval dat je een topic opent weet je gelijk dat je ook andere meningen te horen krijgt. Als je dit niet had gewild dan had je ook geen topic moeten openen.
ehm, daar is juist dit forum voor (zie de beschrijving maar eens)

Maar je hebt altijd gasten die meteen moord en brand roepen, zelfs als je even een IRC kanaal eventjes locked krijg je direct PM's enzo, sommige mensen kunnen het blijkbaar niet waarderen en dan is het denk ik juist goed dat je ook reacties krijgt dat het wel gewaardeerd wordt, anders zou je het wellicht de volgende keer niet meer doen terwijl je het eigenlijk wel wilt.

Prima actie dus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Heren, de intentie was om een compliment te geven aan t.net voor het moment van stilte. Het is tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend dat dit gebeurd en daarom is het een mooi gebaar.

Aan de ene kant snap ik daarom GA's compliment hiervoor prima, aan de andere kant heeft Cheatah ook wel weer gelijk want je geeft iedereen op straat ook geen compliment omdat hij/zij stil geweest is. Laten we het hier bij houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Mensen, laten we het alsjeblieft wel vriendelijk en leuk houden :)

De dodenherdenking hoort niet iets te zijn, dat een welles/nietes moeten/willen/mogen zou uitlokken: dat mag iedereen voor zichzelf weten. Laat iedereen dan ook in z'n waarde, dan kunnen we veel makkelijker met elkaar omgaan :)

Ja, Tweakers.net staat stil bij de dodenherdenking, net als een aantal andere nederlandse sites. Het is aan jezelf om er wat mee te doen of juist niet: daarvoor leven we gelukkig nog altijd in een vrij land, wat vooral te danken is aan de mensen die we herdenken.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Laatst online: 27-09 20:30
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:36:
[...]

Als je die dan gaat geven dan snap je er volgens mij niet zoveel van.
Volgens mij snap ik het wel, ik zeg immers ook "prima actie", 't ging d'r mij om dat er misschien mensen zijn die ontdekken dat het dodenherdenking is als ze zien dat de site zwart is. Dat vind ik persoonlijk triest. Verder bedoelde ik er niks negatiefs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
André schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:42:
Heren, de intentie was om een compliment te geven aan t.net voor het moment van stilte. Het is tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend dat dit gebeurd en daarom is het een mooi gebaar.

Aan de ene kant snap ik daarom GA's compliment hiervoor prima, aan de andere kant heeft Cheatah ook wel weer gelijk want je geeft iedereen op straat ook geen compliment omdat hij/zij stil geweest is. Laten we het hier bij houden :)
Juist omdat het niet vanzelfsprekend is dat een compleet forum op zwart gaat en juist omdat vriendelijk bedanken voor iets nog maar zelden wordt gedaan, is mijn bedankje hier zeker op zijn plaats.

Als je je niet in dit oprecht gemeende bedankje kunt vinden, prima, maar laat dan het reageren achterwege.

Meningen over 4 mei kun je kwijt in [rml][ 4 mei Dodenherdenking] ja/nee?[/rml]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
Aangezien ik me op mn werk bevond kon ik sowieso niet op Tweakers maar ik vind het ook een mooi gebaar. Ik las het pas achteraf in de HK, had niet gedacht dat een 24-uursmachine als Tweakers even stilgelegd zou worden.

Respectvol, en dat dwingt respect af.

GoT, Tweakers :>

ook op mn werk is die stilte gehouden overigens

[ Voor 11% gewijzigd door Carpento op 05-05-2005 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
BMRS schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:06:
Heb er niets van gemerkt. Ik was bij de dodenherdenking in onze woonplaats zelf aanwezig. Heb zelfs een bloemetje gelegd. :) En nog actief meegedaan ook:

[afbeelding]

offtopic:
Wat zie je dan eigenlijk om 2000 uur als je naar GOT toe gaat? En heeft het juist niet een tegeneffect, omdat iedereen dan gaat kijken hoe GOT erop zwart uitziet?
Kickje.... :7

[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 05-05-2005 17:04 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ohja, jouw nieuwsgierigheid moet natuurlijk bevredigd worden. De pagina die je te zien krijgt is deze. Netjes en ingetogen, zoals het hoort :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Remy schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:08:
Ohja, jouw nieuwsgierigheid moet natuurlijk bevredigd worden. De pagina die je te zien krijgt is deze. Netjes en ingetogen, zoals het hoort :)
Heb jij die gemaakt? Ziet er netjes uit: ;)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Zoals je aan de URL kunt zien heeft Tom die in 2003 gemaakt :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 21:53

UTM

Goed zo d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
curry684 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:45:
Zoals je aan de URL kunt zien heeft Tom die in 2003 gemaakt :)
Damn, had ik nog niet aan gedacht, om naar de URL te kijken. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Remy schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:44:
Mensen, laten we het alsjeblieft wel vriendelijk en leuk houden :)
Als je het vriendelijk en leuk wilt houden, dan moeten reacties als
toktokcity schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:32:
wegge-edit worden uit deze draad, want ik kan me zelfs vijf dagen later nog nauwelijks bedwingen om erop te reageren. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Confusion op 09-05-2005 02:24 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ja goede actie! Om 2 sec voor acht deed ik mijn kanaal op irc op +m :+
Niet dat ik had verwacht dat het nodig was, maar goed, de users waren in ieder geval stil.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
PromWarMachine schreef op maandag 09 mei 2005 @ 02:33:
Ja goede actie! Om 2 sec voor acht deed ik mijn kanaal op irc op +m :+
Niet dat ik had verwacht dat het nodig was, maar goed, de users waren in ieder geval stil.
Wat is +m?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=irc channel modes] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor mij persoonlijk wordt het steeds minder. Come one, het is nu 60 jaar geleden. De 80-jarige oorlog herdenken we ook toch niet meer? (om maar een voorbeeld te noemen).

Wat er in WO2 is gebeurd is heel erg triest ook al vind ik het één van de meest indrukwekkende periodes van de laatste paar eeuwen. De film Schindler's List die afgelopen donderdag op de TV was greep me erg aan (de sfeer en de gebeurtenissen).

Ik vind het prima dat T.net een paar minuten 'op zwart' gaat, maar als je een willekeurige poll gaat houden onder de doelgroep van de site zal je merken dat het meerdendeel er niet of nauwelijks bij stil staat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gunner, als eerste is 4 mei dodenherdenking niet alleen voor de tweede wereld oorlog, maar ook voor alle slachtoffers die daarna zijn gesneuveld, althans, voor velen.
Daarnaast was WO2 ook een keerpunt in de geschiedenis, zie de samenwerkingen die daarna zijn ontstaan etc etc.
Een poll houden veranderd niets aan het feit dat T.net (de crew/MT) stil willen staan, en mogen ze gewoon op zwart gaan als hun dat willen, als ze bijvoorbeeld een paar minuten stil willen staan bij de slachtoffers van de 80-jarige oorlog is er niemand die hun tegenhoud hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Erkens, ik vind het ook een prima actie. Daar hoor je me niet over. Maar iedereen moet voor zichzelf weten of ze erbij stil staan of niet.

Dus laten we een ieder zijn mening respecteren.

Voor de rest sluit ik me bij Verwijderd in "4 Mei 2005 - 20:00 uur - Een moment van ..." aan

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 09-05-2005 10:37 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Erkens, tuurlijk niemand die ze tegenhoud.. behalve de 10k draadjes die er dan gestart word met dat ze het onzin vinden. Ik vind ook dat het gezeik rond wo2 maar is afgelopen moet zijn :). Tuurlijk het is erg dat er zoveel mensen omgekomen zijn. Zelfs familie leden van mij, maar ik heb die mensen nooit gekend en ook al hadden ze het wel overleefd dan nog had ik ze niet gekent. En tuurlijk ook voor andere oorlogen, hoewel ik daar ook niemand van ken die omgekomen is. Voor mij en waarschijnlijk enkel honderduizende andere is het het zelfde. Als ik zie hoeveel mensen er op de dam stond(was er 1 van,want me moeder wou er zijn) dan denk ik echt zo van de helft staat hier alleen maar om de poppekast te zien. Leuk balkende die een preek gaf de koningin die heen en weer loopt. Paar duizend politie man op de been. Sorry maar in een tijd dat we de broek riem aan moeten trekken bespaar dan ook op dit soort nutteloze events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

lordspacie schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:39:
Erkens, tuurlijk niemand die ze tegenhoud.. behalve de 10k draadjes die er dan gestart word met dat ze het onzin vinden.
Kun jij ze even opnoemen als het er zoveel zijn dan? Je kunt ook overdrijven :)
Sorry maar in een tijd dat we de broek riem aan moeten trekken bespaar dan ook op dit soort nutteloze events.
Het herdenken van oorlogsslachtoffers en ook de achtergrond van de 2e Wereldoorlog vind ik niet nutteloos. Dan zijn er ongetwijfeld veel nuttelozer zaken aan te wijzen waarop bespaard kan worden.

Mocht ik ooit kinderen krijgen dan zou ik het erg vinden als ze niet weten wat er in de jaren '39-'45 is gebeurd. Juist om wat er is gebeurd moet men erbij stil staan dat je zoiets niet nog een keer wilt hebben. Afijn, zo zie ik het en gelukkig zijn er meer die dat zo zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

SmartDoDo schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:43:
[...]
Kun jij ze even opnoemen als het er zoveel zijn dan? Je kunt ook overdrijven :)
Had het over als je 10 min op zwart gaat voor de 80 jarige oorlog :)
[...]
Het herdenken van oorlogsslachtoffers en ook de achtergrond van de 2e Wereldoorlog vind ik niet nutteloos. Dan zijn er ongetwijfeld veel nuttelozer zaken aan te wijzen waarop bespaard kan worden.

Mocht ik ooit kinderen krijgen dan zou ik het erg vinden als ze niet weten wat er in de jaren '39-'45 is gebeurd. Juist om wat er is gebeurd moet men erbij stil staan dat je zoiets niet nog een keer wilt hebben. Afijn, zo zie ik het en gelukkig zijn er meer die dat zo zien :)
in jouw redenatie zouden je kinderen er maar 1 keer per jaar mee geconfronteerd worden, imho is het meer de bedoeling van geschiedenis les om te leren wat de wo2 was en heeft betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even een zinvolle quote over het onderwerp herdenken en vieren:
Van de Nederlandse bevolking is 25% in of voor 1945 geboren. Het aantal mensen met eigen ervaringen en herinneringen aan de Tweede Wereldoorlog zal in de komende jaren verder afnemen. Dit betekent echter niet dat de belangstelling voor herdenken en vieren ook zal afnemen. Uit het jaarlijkse publieksonderzoek dat het Nationaal Comité 4 en 5 mei laat uitvoeren, blijkt ook bij naoorlogse generaties een grote betrokkenheid bij, en een breed draagvlak voor, herdenken en vieren te bestaan.

Hoewel er weinig verschil bestaat in draagvlak voor herdenken en vieren tussen de verschillende generaties, bestaat er wel een verschil in de beleving en aard van de betrokkenheid bij deze dagen. Voor de oudere generaties staan de eigen ervaringen en herinneringen, gekoppeld aan concrete mensen en situaties, centraal. Jongeren daarentegen moeten putten uit een collectief historisch bewustzijn, en refereren aan algemeen maatschappelijke waarden en de actualiteit met betrekking tot oorlog en vrede.
Sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog is er nog geen vrede geweest in de wereld. Vanaf 1945 zijn er meer dan 200 oorlogen en gewapende conflicten in de wereld uitgevochten. Voor steeds meer Nederlanders zal het referentiekader dan ook in het heden of recente verleden liggen. Het verschil in beleving tussen generaties zal in de toekomst mogelijk scherper worden; vanaf 2001 is de Tweede Wereldoorlog 'een oorlog van de vorige eeuw'.

Niet alleen leeftijd is een factor die van invloed is op de beleving van, en het betekenis geven aan, herdenken en vieren in de Nederlandse samenleving. In toenemende mate zal ook de etnische achtergrond van mensen daarin een rol spelen. Naar verwachting zal in 2015 bijna 15% van de Nederlandse bevolking (2,5 miljoen mensen), van niet-Nederlandse herkomst zijn.
In de grote steden vormen zij 50% van de jongerenpopulatie tot 14 jaar. Alhoewel veel van deze jongeren in Nederland geboren zijn, is de bekendheid met, en betrokkenheid bij de tradities van 4 en 5 mei in mindere mate aanwezig. De Tweede Wereldoorlog maakt over het algemeen geen deel uit van het historisch referentiekader van de families van deze jongeren.
Dit betekent echter niet dat 4 en 5 mei geen betekenis zouden kunnen hebben of krijgen voor deze groepen. Bijna iedere (etnische) groep heeft tenslotte haar eigen specifieke ervaringen met onderdrukking, oorlog, (on)vrijheid en bevrijding. Deze eigen ervaringen en herinneringen kunnen een brug vormen voor wederzijds begrip tussen autochtonen en allochtonen, en een motivatie zijn om deel te nemen aan 4 en 5 mei.

Op dit moment vormt de grote betrokkenheid, dwars door alle generaties heen, de kracht van de beide nationale momenten. Om dit draagvlak ook in de toekomst in stand te houden, zal er gezocht worden naar een invulling en vormgeving die recht doet aan diverse ervaringen die mede afhankelijk zijn van leeftijd en achtergrond.
bron: http://www.herdenkenenvieren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

lordspacie schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:46:
[...]

Had het over als je 10 min op zwart gaat voor de 80 jarige oorlog :)
Dan nog is het zwaar overdreven :)
in jouw redenatie zouden je kinderen er maar 1 keer per jaar mee geconfronteerd worden, imho is het meer de bedoeling van geschiedenis les om te leren wat de wo2 was en heeft betekend.
Ik verwacht dat, net als de 80 jarige oorlog, de 2e Wereldoorlog steeds minder bekend zal raken naarmate de tijd vorderd. Wanneer de toekomstige jeugd dan tenminste weet wat het was en welke ellende de oorzaak daarvan is geweest mag daar best 1 dag in het jaar bij stilgestaan worden. Of je daaraan meedoet is een vrije keuze en geeft ook op geen enkele wijze aan dat je er de rest van het jaar niet aan denkt. Die ene dag is ervoor bedoelt om het niet weg te laten zakken en in die zin mag het wat mij betreft behouden blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Vrijdag

De Zwarte

SmartDoDo schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:55:
Die ene dag is ervoor bedoelt om het niet weg te laten zakken en in die zin mag het wat mij betreft behouden blijven :)
Zoals wat je te zien krijgt als je Call of Duty uitgespeeld hebt:

"Those who enjoy too long such priveleges as we enjoy, forget in time that men have died to win them"
Van Jefferson, meen ik.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Ik heb niet persoonlijk een oorlog meegemaakt, maar ik ken de persoonlijke verhalen van mijn ouders en grootouders.

Ik ben daarom blij dat ik kan zeggen: 'Ik ben van na de oorlog en dat wil ik graag zo houden'

Dat is voldoende reden om slachtoffers val ALLE oorlogen te herdenken.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 09-05-2005 12:13 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1