Toon posts:

Stock overclocken Geforce 6800 GT gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb een club3d geforce 6800 gt gekocht, op stock snelheid haalt ie 4700 met 3dmark05 en als ik via het bijbehorende overclock tool op optimale settings laat draaien (425/1.12 Ghz) haalt ie 5149. Ik vroeg me af of dit schadelijk is voor de kaart of dat ik een speciale koeler moet halen om over te clocken, misschien vinden jullie dit een stomme vraag,ben alleen vooraichtig vandaar,kan het kwaad?Bedankt voor jullie tips

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je zou wel ff de temps in de gaten kunnen houden met bijvoorbeeld rivatuner, bij de meeste kaarten is de stock koeler wel voldoende bij oc'en

zelf draai ik met een overgeclockde 6800LE, heb daar nu de maximale settings instaan die de kaart aan kan en dit loopt al een aantal maanden zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
De standaard temperatuur van de gpu ligt rond de 57 graden,

als ik 3dmark op stock draai wordt ie 59 graden

en als ik oc 3/4 graden hoger 62 of 63 graden

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dat zijn mooie temps :)

je kan de kaart prima zo laten draaien omdat ie toch niet echt heet word

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Het is opzich niet gevaarlijk, maar de levensduur van je kaart gaat er sterk door achteruit.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

DesertShooter schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:14:
Het is opzich niet gevaarlijk, maar de levensduur van je kaart gaat er sterk door achteruit.
mja in plaats van 20 jaar gaat ie nog maar 15 jaar mee ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

DesertShooter schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:14:
Door 4 of 5 extra graden? Dat denk ik niet. Sterk lijkt me overdreven :) . Hij jaagt er geen extra volts doorheen en draait niet volledig buiten specs, gewoon wat optimal settings. Komt wel goed imo :) .

De meeste mensen deugen!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Is niet gevaarlijk, als je groene troep in beeld gaat zien of iets dergelijks dan betekend het dat hij te heet wordt dus moet je er betere koeling gaan gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 05-05-2005 01:29 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mwah je merkt het snel genoeg zodra de magische rook eruit is dan werkt hij niet meer ( zoals ze zeggen, hardware werkt op rook ) maar als je defensief overclockt kom je er wel hoor.... kaartjes kunnen wel wat aan!

There is no place like ::1

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

damm en dat is alleen al je optimale ferquentie... shit :P ik draai 425 om 1.13 als uiterste max (390 om 1.05 was +/- max je hebt denk ik dus goeie kaart te pakke) maar to the point, zolang de kaart maar niet te heet word (artifacts) is er weinig aan de hand

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik draai hier 430/1200 met een XFX 6800GT
Heb wel de koeling aangepast, NV5 Silencer, 25 euri :)

Temp komt nauwelijks niet boven 60 graden

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
hmpf kan niks met mijn kaart hier... Silencer en al erop gezet....
Als ik hem dus wil over klokken heb ik gelijk al een freezzz in het begin bij bf2..
Na 10 drivers(graka) en biossen(mobo) is het nog niet veranderd.
Echt veel mensen krijgen deze XFX Kaartjes erg ver en ik amper 5 mhz..... (core)

Ik zit nu te twijfelen aan mijn MSI K8N-Neo2 54g bord, Tis echt niet leuk om te zien dat de mensen waarbij het wel allemaal lukt wel goed gaat..

Ik had gehoord dat de K8T800 serie het uitstekend doet icm met 6800GT, klopt dat?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
BF2 is ook extreem gevoelig voor overclocken :)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 23:33
In welke zin bedoel je dat, snel verbetering of bij de minste of geringste overklok artifacts?

^ Wat hij zegt.

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Uit wangoop toch 5.03 drivers van mijn nforce3 bord gedaan en vreemdgenoeg zijn ALLE frezzes voorgoed weg...
Hij kan nu nog verder dab ooit! Echt heeeel erg raar hoor dit...
Core 375 mem op 1100 en een 3dmark score van 5204 :>
Pagina: 1