Toon posts:

24 pins mobo met 20 pins voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik had gisteren mijn voeding stuk en nu heb ik vandaag pc binnen gebracht. maar kom net thuis en zie dat ze een 20 pins voeding op da 24 pins slot van mijn mobo hebben gestoken, dus er zijn 4 open gaatjes.

Kan dit kwaad, want ik bedrouw het eigenlijk niet zo, niet dat mijn hele pc naar de zak is als ik hem seffes opzet.

alvast bedankt

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Maakt helemaal niks uit.

Verwijderd

Vaak zit er nog een apart 4-polig stekkertje bij de voeding. Misschien kan die op de plaats van de ontbrekende 4 pinnen van de connector op het moederbord, weet het overigens niet zeker.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wow, l33t Google skillz 8)7
http://forum.loveno.be/showthread.php?t=20102 :z
@mursock85: Nee dus..

[ Voor 12% gewijzigd door KillerAce_NL op 04-05-2005 21:29 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:28:
Vaak zit er nog een apart 4-polig stekkertje bij de voeding. Misschien kan die op de plaats van de ontbrekende 4 pinnen van de connector op het moederbord, weet het overigens niet zeker.
Idioot!!!! :X Dan sloop je je mobo echt zwaar. NIET doen dus. Gewoon die 20pins erin douwen en de rest leeg laten.

Verwijderd

Idioot!!!! :X Dan sloop je je mobo echt zwaar. NIET doen dus. Gewoon die 20pins erin douwen en de rest leeg laten.
OK, sorry. Mijn fout.

Maar iets subtieler reageren mag ook wel :'( .

Verwijderd

OMFG die is voor de processor (extra stroom enzo)

Niet in je mobo drukken :o

[edit]

Sneller posten :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 21:34 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ok dan, heb je je soms speciaal geregistreerd om een verkeerde reactie te geven? Je posting aantal staat op 2, en je hebt 2 keer gepost in dit topic?
Op GoT had ik gelezen.....
Ja menneke, ge kent dat stekkerke er gewoon in douwen.... :7

[ Voor 26% gewijzigd door Steephh op 04-05-2005 21:40 ]

_@/'

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:33:
[...]

OK, sorry. Mijn fout.

Maar iets subtieler reageren mag ook wel :'( .
Ervaring leert dat je beter geen raad kan geven als je zelf geen kennis hebt, niet zozeer onaardig naar jou toe bedoeld maar zo'n foute tip kan iemand zijn moederbord kosten zónder gratis vervanging natuurlijk. Of zou jij dat moederbord in dat geval vergoeden?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het goed is, dan past het niet eens goed en moeten belletjes gaan rinkelen bij TS..

Verwijderd

BMRS schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:37:
[...]

Ok dan, heb je je soms speciaal geregistreerd om een verkeerde reactie te geven? Je posting aantal staat op 2, en je hebt 2 keer gepost in dit topic?
Tsja sorry, tis mijn fout. Was gewoon een domme ingeving. Zal volgende keer google raadplegen, maar houd aub dit soort opmerkingen voor je.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

KillerAce_NL schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:40:
Als het goed is, dan past het niet eens goed en moeten belletjes gaan rinkelen bij TS..
Het past wel maar je houd een stukje over. Dat witte dingetje dat uitsteek moet gewoon in het midden. Heb laatst nog een systeem gebouwd met precies het zelfde. Even opgezocht en het werkte perfect. Het was trouwens een Asus nForce4 mobo met een cheapo no-name voeding.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

De meeste mobo's met 24-pins ATX aansluitingen hebben ook in hun handleiding staan of er wel of niet een 20-pins plug op kan worden aangesloten en hoe dat moet. Vaak worden er ook minimale wattages bij vermeld.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Ik zie mensen hier roepen dat een 4 polig stekker voor de CPU is.
Dit is niet altijd waar, je hebt nl. voedingen die zowel 20 als 24 pins ATX hebben. Die 4 extra pinnen worden dan ook door een 4 polig stekkertje verzorgd. Het 4 polige stekkertje kun je dan aan de 20 pins connector vastschuiven zodat het een 24 pins connector wordt.

Sommige Intel Desktop Boards (o.a. D915GAG, ofwel Intel Augsburg) hebben de mogelijkheid om een 20 pins stekker te gebruiken. Echter moet je dan wel een molex in het moederbord prikken die de 4 ontbrekende pinnen vervangt.

De andere 4 polige stekker is een 12V connector die inderdaad extra sap doorgeeft aan de processor. Deze 4 polige stekker heeft 2 zwarte draden en 2 gele draden.

Overigens kun je de handleiding van het moederbord raadplegen, daar moet vast wel iets instaan :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Thandor schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:49:
Ik zie mensen hier roepen dat een 4 polig stekker voor de CPU is.
Dit is niet altijd waar, je hebt nl. voedingen die zowel 20 als 24 pins ATX hebben. Die 4 extra pinnen worden dan ook door een 4 polig stekkertje verzorgd. Het 4 polige stekkertje kun je dan aan de 20 pins connector vastschuiven zodat het een 24 pins connector wordt.
Je bedoelt iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.de.tomshardware.com/praxis/20041210/images/atx-connector-w-ext.jpg
Dat klopt maar dat is een erg voedingsspecifieke feature dus kan je niet zo maar zeggen dat 'dat 4-polige stekkertje' daar geschikt voor is.
Sommige Intel Desktop Boards (o.a. D915GAG, ofwel Intel Augsburg) hebben de mogelijkheid om een 20 pins stekker te gebruiken. Echter moet je dan wel een molex in het moederbord prikken die de 4 ontbrekende pinnen vervangt.
De meeste 24-pins mobo's kunnen 20-pins stekkers gebruiken, met soms voorwaarden (minimale vermogens). Die molex zou niet echt een goed alternatief zijn aangezien die geen 3.3v ader heeft.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stanneke: het antwoord staat gewoon in de FAQ van dit subforum :) PMG FAQ

Of je de volgende keer wat meer research wil plegen, voordat je een topic opent. Dat wordt hier op GoT namelijk wel van je verwacht, zoals ook uitgelegd in de [faq]registratievoorwaarden[/] ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.