Hoe corrupte JPG's te fixen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Topicstarter
ik zit met een probleem:

ik heb van een xd kaartje de data gerecoverd.. omdat deze beschadigd was.

nu heb ik de foto's er af. in windows kan ik de miniatuurweergaven wel zien. maar als ik de foto open zegt windows viewer.. kan afbeelding niet opbouwen of ik krijg een grijs vlak met alleen boven in 1 streepje van de foto.

ik zat zo te denken.. als ik het voorbeeld (thumbnail) wel kan zien waarom kan ik dan de hele foto niet bekijken?

iemand enig idee met welk programma ik de foto's wel kan openen?

gebruikte software:

PC Inspector smart recovery
Windows XP pro SP2
windows viewer
Word (bestand invoegen uit bestand)
microsoft photo editor

Bedankt alvast

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
ik heb het net ook geprobeerd met photoshop cs.. daarbij gaf die ook een fout melding

enkele foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

voor het effect dat ik bedoel.. rechter muis knop doel opslaan als.. en dan kun je zien dat windows de thumbnail wel als geheel ziet

[ Voor 23% gewijzigd door Welleweerd op 04-05-2005 21:32 ]

Bedankt alvast

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik had dit laatst met een foto met brakke JPEG headers. Geen enkel programma kon hem openen, maar een vriend van me heeft via een omweg de foto gefixt gekregen:
• Open foto via Word.
• Bewerk de foto in Paint.
• Sla op als BMP.
• Open in Photoshop en converteer naar JPG.

Misschien heb je er wat aan. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:59
Thumbnails worden apart opgeslagen op het moment dat de foto gemaakt word, en dus niet gemaakt zodra je het bestand ziet. Dat zou nogal vervelend zijn als je 100 foto's in een mapje hebt staan: honderd 8MP foto's on-the-fly resizen iedere keer als je alleen maar in het mapje komt.

Grote kans dat je thumbnails nog wel goed zijn gerecovered (niet zo moeilijk, is maar enkele kb's) en de echte foto's voor een gedeelte corrupt zijn. Maar zo'n gedeelte is al genoeg om je hele foto waardeloos te maken door de techniek van JPEG compressie.

[ Voor 34% gewijzigd door OnTracK op 04-05-2005 21:38 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:34:
Ik had dit laatst met een foto met brakke JPEG headers. Geen enkel programma kon hem openen, maar een vriend van me heeft via een omweg de foto gefixt gekregen:
• Open foto via Word.
• Bewerk de foto in Paint.
• Sla op als BMP.
• Open in Photoshop en converteer naar JPG.

Misschien heb je er wat aan. :)
bedankt voor je tip helaas werkte hij niet..

het zijn foto's uit afrika.. van mijn zus..

misschien iemand een idee hoe je een corrupt jpeg bestand kan fixen

Bedankt alvast

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat hangt er een beetje vanaf of de header stuk is, of de image data. Als het plaatje zelf stuk is, dan is ie niet meer te redden. Misschien kun je wat online plaatsen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
zie mijn 2e post.. daar staan wat afbeeldingen (linkje's)

Bedankt alvast

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
maar weet iemand hoe je beschadigde jpg's kan fixen?

Bedankt alvast

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; deze klopt namelijk niet helemaal met de inzichten die je in dit topic hebt opgedaan :)
edit:
Ik ben er redelijk zeker van overtuigd dat deze foto's niet meer te redden zijn. Kun je ze niet opnieuw van de geheugenkaart halen? En is je harde schijf niet toevallig kapot aan het gaan?

thumbnails wel te zien maar foto;s zelf niet > Hoe corrupte JPG's te fixen? *

[ Voor 32% gewijzigd door Spider.007 op 06-05-2005 12:24 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:16
ja, thumbnails worden opgeslagen in het bestandje thumbs, en windows leest ze daarvandaan in... ik vermoed dat je jpgjes niet meer te redden zijn...

https://wren.co/join/Devian

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Devian schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:04:
ja, thumbnails worden opgeslagen in het bestandje thumbs, en windows leest ze daarvandaan in... ik vermoed dat je jpgjes niet meer te redden zijn...
Thumbs.db om precies te zijn ;) Maar de strekking klopt en die is al eerder voorbijgekomen. Het feit dat Windows de thumbs nog goed weergeeft is pure caching

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik zie ze inderdaad als ik ze opsla. Ik zal er eens mee aan de slag gaan :). BTW, leuke kippen op CONVAR2.JPG.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 20:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Je zou nog kunnen proberen om met Easy Recovery je data opnieuw van het geheugenkaartje te halen. Misschien werkt dat wel.
Je kunt het het iig proberen.

Best k*t als je je foto's kwijt bent.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

Pinobigbird

doesn't share food!

Maar als je de bestandjes download (opslaan als, en niet op klikken zoals TS al zegt) dan kan je zien dat de thumbnail wel goed opgebouwd wordt.
Probeer zelf maar.
Spider.007 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:12:
[...]Het feit dat Windows de thumbs nog goed weergeeft is pure caching
Windows geeft de thumbnail ook goed weer als je het bestand nog nooit (goed) hebt geopend, dus er is geen sprake van dat Windows het nog goed weergeeft.
Dit heeft dus niks met caching te maken.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Welleweerd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:45:
bedankt voor je tip helaas werkte hij niet..

het zijn foto's uit afrika.. van mijn zus..

misschien iemand een idee hoe je een corrupt jpeg bestand kan fixen
Ha, is ze terug? ;)

Ik weet iets over de compressietechniek van JPEG en dit ziet er uit alsof de informatie er gewoonweg niet is. Ik denk dan ook dat er tijdens het opslaan iets verkeerd is gegaan. Kan dat de camera kapot is. Of dat je zus de camera uit zet terwijl hij aan het opslaan is, of dat de batterij bijna op is.
Het is niet de header. Ik denk ook niet dat het te fixen is.
Werken die nieuwe kaartjes wel? Of zijn die niet eens door de douane heen gekomen...

/edit:
Ik zie de file net, en hij staat wel vol met data... (behalve byte 38000 t/m 3c000). is 127 kb niet een klein voor een foto van 1140 bij 855? (in de exif informatie staat hij overigens als 2048 bij 1536).

Blijf proberen...

[ Voor 15% gewijzigd door MeMoRy op 06-05-2005 13:25 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Probeer even 2 programma's:

- PolyView (http://www.polybytes.com/)
- XnView (http://www.xnview.com/)

Nog gratis ook!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Pinobigbird schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:18:
Maar als je de bestandjes download (opslaan als, en niet op klikken zoals TS al zegt) dan kan je zien dat de thumbnail wel goed opgebouwd wordt.
Probeer zelf maar.

[...]

Windows geeft de thumbnail ook goed weer als je het bestand nog nooit (goed) hebt geopend, dus er is geen sprake van dat Windows het nog goed weergeeft.
Ah; dat is wel interessant. Toch vraag ik me af hoe Windows dat weet te recoveren aangezien er weinig bruikbare informatie in de files lijkt te staan :)

---

Verwijderd

Spider.007 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:34:
[...]

Ah; dat is wel interessant. Toch vraag ik me af hoe Windows dat weet te recoveren aangezien er weinig bruikbare informatie in de files lijkt te staan :)
de thumbnail zit naar mijn weten in de exif informatie. Die is nog heel voor zover ik de exif kan uitlezen.

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 09:24
[b]Pinobigbird schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:18:
Als ik het me goed herinner kunnen JPEG bestanden een thumbnail embedden. Maw er kan gewoon een kleinere versie van de afbeelding in hetzelfde bestand bewaard worden, en die wordt getoond als thumbnail, en dat is de thumbnail die je ziet in Explorer.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

affijn, die 2 bestanden dus effe gedownload. En in mijn thumbnail in windows is hij net zo corrupts als hij eruitziet als ik hem download in firefox. Het zit dus niet in de (exif) header. Het lijkt wel of hij corrupt geraakt is NAdat er een thumb is aangemaakt bij TS.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

ik heb een tijdje terug succesvol wat foto's gered met "digital image recovery".

Zoek op Google met
code:
1
"digital image recovery" erhardt

om dit programma te vinden; de site van foto erhardt zelf lijkt uit de lucht te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 06-05-2005 14:59 ]

Zoef

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:44:
[...]

de thumbnail zit naar mijn weten in de exif informatie. Die is nog heel voor zover ik de exif kan uitlezen.
Er kan ene thumbnail als EXIF informatie inzitten ja. Echter:
• Dat hoeft hier niet het geval te zijn
• Gebruikt Windows die informatie dan uberhaupt?
leuk_he schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:52:
affijn, die 2 bestanden dus effe gedownload. En in mijn thumbnail in windows is hij net zo corrupts als hij eruitziet als ik hem download in firefox. Het zit dus niet in de (exif) header. Het lijkt wel of hij corrupt geraakt is NAdat er een thumb is aangemaakt bij TS.
Dat dacht ik ook. Toch geeft Pinobigbird in "Hoe corrupte JPG's te fixen? *" aan dat hij wel de correcte thumbnail ziet in Windows. Rara :P

---

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:59
Spider.007 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:22:
[...]

Er kan ene thumbnail als EXIF informatie inzitten ja. Echter:
• Dat hoeft hier niet het geval te zijn
• Gebruikt Windows die informatie dan uberhaupt?

[...]

Dat dacht ik ook. Toch geeft Pinobigbird in "Hoe corrupte JPG's te fixen? *" aan dat hij wel de correcte thumbnail ziet in Windows. Rara :P
Ook ik zie de niet-corrupte thumbnail.

Om even aan te tonen dat windows de EXIF-thumbnail gebruikt (en je foto (helaas) dus niet te redden is): een tijdje geleden stond er in de HK een foto met een "gehackte" EXIF-thumbnail, de windows thumbnail zag er compleet anders uit dan de foto, daarmee bewijzend dat windows niet de foto eerst opend en cached, maar gewoon de EXIF-thumbnail uitleest.

Ik zal even zoeken... gevonden:

Verandering van afbeelding door thumbnail (HK-XS required)

lokaal opslaan: http://images.fok.nl/upload/050424_111978_vreemd.jpg, en de thumbnail bekijken.

de verandering: boven de echte afbeelding, onder de thumbnail
Afbeeldingslocatie: http://www.westland.demon.nl/GOT/vreemd.JPG

originele bron: http://weblog.fok.nl/blog/6734

[ Voor 22% gewijzigd door OnTracK op 06-05-2005 15:35 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Interessant detail: Als je in het context-menu 'Refresh thumbnail' selecteerd, leest hij wel de image, want dan krijg je de correcte thumbnail :).

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:03

DataGhost

iPL dev

zoals ik CONVAR5 bekijk lijkt het net alsof het niet-corrupte stuk van buiten is (zoals op de thumbnail) en dat er stukken van 'binnen' in zitten (kastje, tegels en een muur)
zou het niet kunnen dat de foto's door elkaar heen lopen ofzo :? ik kan aan de thumbnail niet zien of dat nou uit die foto komt of niet :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

OnTracK schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:32:
[...]
Ook ik zie de niet-corrupte thumbnail.
zal wel aan de os versie /instellingen liggen. Zit nu achter een windows 2000 pc en bij mij blijft het corrupt, en ik zie alleen de stoel, niet het andere plaatje.

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 06-05-2005 16:18 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:37
Ik heb je Foto'tje, CONVAR5.jpg door Digital Image Recovery heengehaald
maar dat hielp ook niet echt :|

[ Voor 49% gewijzigd door Puch-Maxi op 06-05-2005 19:52 ]

My favorite programming language is solder.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Puch-Maxi schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:49:
Ik heb je Foto'tje, CONVAR5.jpg door Digital Image Recovery heengehaald
maar dat hielp ook niet echt :|
Je moet dat programma gebruiken om de boel van de geheugenkaart af te halen! Niet de file die Windows al gekopieerd heeft nemen, want die is al verneukt.

Zoef

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:37
Zpottr schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:58:
[...]

Je moet dat programma gebruiken om de boel van de geheugenkaart af te halen! Niet de file die Windows al gekopieerd heeft nemen, want die is al verneukt.
Goh, no shit sherlock :+

My favorite programming language is solder.

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
ik zit nu op regroup.. 13 .. dus ik probeer het zondag..

alvast bedankt voor de topic waardering (*) en ik zal al jullie tips proberen.. jullie zijn super

Bedankt alvast

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
jullie zijn al een stuk verder.. ik heb donderdag avodnd de laatste test van jullie geprobeerd.. ik hoor nu al over 'stoelen' nog nooit eerder gezien _/-\o_ maar ik probeer het allemaal als ik in rust en zonder dronken te zijn alles kan testen..

blijf tips gegeven.. die kaartjes komen midden uit zuid afrika.. dus niet ff een kwestie van trug sturen.. dit is echt een super forum echt enorm behulpzaam.. ik probeer alles wat jullie zeggen

Bedankt alvast

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik denk dat je alleen nog de thumbnail kan redden.
Ik heb ze voor je geextraheerd, dan heb je iig nog iets:
Afbeeldingslocatie: http://prijs.speedlinq.nl/GoT/CONVAR2_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://prijs.speedlinq.nl/GoT/CONVAR5_thumb.jpg

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

Ik las in een ander topic iets over corrupte xd kaartjes.

Edit:
DataGhost schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:01:
... zou het niet kunnen dat de foto's door elkaar heen lopen ofzo :? ik kan aan de thumbnail niet zien of dat nou uit die foto komt of niet :)
[rml][ flash card] foto's over elkaar ervaringen mee?[/rml]

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 21:49 ]

Pagina: 1