Toon posts:

[2k3] iedereen rechten gegeven op cdonts.dll; probleem? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb geen probleem, maar hád er één. Ik heb meer een vraag:
Ik had dus een probleem met cdonts. ik kreeg de melding

he call to Server.CreateObject failed while checking permissions. Access is denied to this object.

en googlede het. oplossingen lagen voor het oprapen. Na wat lezen (o.a. hier) kwam ik tot de conclusie dat ik cdonts.dll beschikbaar moest maken voor alle users. Dus ik moest de usergroep Everyone reachten geven op cdonts.dll.

Maar goed, mijn vraag: Is dit wel verstandig? Je geeft zomaar toegang tot je system32 map, eigenlijk best wel een map waarvan je denkt: 'best belangrijk' _/-\o_ ;) .

En: waarom moest ik dit de vorige keer bij hetzelfde besturingssysteem niet doen? heeft dat te maken met dat ik de smtp service nu op poort 26 draai?

ff ter info:
windows server 2003 web edition
smtpservice op poort 26 i.v.m. mailserver die op poort 25 draait

dank je

Bart

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik zie hier eerder een configuratie dan een programmeerprobleem in, om eerlijk te zijn :)
Vandaar een klein schopje richting Windows Operating Systems. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
CDONTS is al sinds, ik meen, Windows 2000 deprecated. :)
Probeer CDO :)
http://www.issociate.de/b...02660/CDONTS_Failure.html

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Wat volgens mij ook al afdoende is om de internet-gebruiker rechten te geven... scheelt weer een beetje :D

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt allemaal voor jullie reakties!
maar nogmaals, waarom moest ik dat de vorige keer dan niet doen, dat rechten geven e.d. bij een sintallatie van windows2003

en, is het nou onverstandig om hier rechten te geven of maakt het niet uit?

Bart

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:36:
...en, is het nou onverstandig om hier rechten te geven of maakt het niet uit?
Ik zou "domainusers" die rechten geven, niet "everyone". Daarnaast gaat het om één file, niet de hele map (toch?)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan :) Welke rechten heb je 'iedereen' trouwens gegeven? Schrijfrechten? Leesrechten?

beveiliging met cdonts > [2k3] iedereen rechten gegeven op cdonts.dll; probleem? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ten eerste zou'k niet aan everyone leesrechten geven op CDONTS.DLL, maar alleen de user(s) die 't nodig heeft (hebben). En dat pas nadat je er zeker van bent dat de call naar CDONTS.DLL legitiem is; voor 't zelfde geld zit je ineens een virus de gelegenheid te geven om zichzelf lekker rond te mailen.
offtopic:
wat mij doet denken dat dit topic beter past in BV

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1