Toon posts:

[XP SP2] Browsers geven internetpagina niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel vreemd probleem waar ik niet uitkom. Heb al uitvoerig gezocht op GOT maar kon niets vinden. Graag dus jullie hulp. _/-\o_

Wanneer ik in IE of Firefox internetpagina's bekijk krijg ik na verloop van tijd (ca. 15 min. na opstarten) bij het doorlinken naar een website of het handmatig intypen van het adres een HTTP404-melding (Melding HTTP404: " The page cannot be found" ) of krijg ik mijn Chello Installatiescherm te zien. De pagina is dan niet meer te benaderen totdat ik opnieuw opstart.

Ik heb een Chello Light abbo (en heb dus ook al op chelloo.com gekeken). Ook refreshen, files en cookies deleten, historie verwijderen, niets helpt. Ook Hitman Pro en Norton vinden niets.
Ook Firefox uninstallen en opnieuw installeren haalt niets uit, heb er direct weer last van.

Het probleem heb ik sinds anderhalve week sinds ik vorige week maandag (25-04) niet op internet kwam. Kreeg toen iedere keer de chello installatiepagina en die heb ik dus 2 keer doorlopen... uiteindelijk de helpdesk gebeld, bleek dat er weer storing was :(

Ik kan trouwens via Windows Command / Ping of Tracert wel de pagina's pingen en tracen welke ik probeer te bereiken, ook BitCommet gaat gewoon door met downen..... 8)7

Specs:
Windows XP Pro SP2 build 2600
AMD 3200+
Chaintech VNF3-250 moederbord
ATI Radeon 9800 pro
1024 MB DDR RAM
Audigy 2ZS
Netgear wireless router WGR614 v4

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
kom op guys, iemand moet toch weten wat dit is :X

T lijkt wel of t steeds gekker wordt, zelfs bij de hyperlinks op tweakers krijg ik een HTTP404-melding :(

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:49:
[...]
of krijg ik mijn Chello Installatiescherm te zien
[...]
Ik kan trouwens via Windows Command / Ping of Tracert wel de pagina's pingen en tracen welke ik probeer te bereiken, ook BitCommet gaat gewoon door met downen..... 8)7
[...]
Lijkt erop dat na die 15min je DNS ermee kapt...

Algemene dingen die je kan doen:
- Windowsupdate ff checken (je weet ooit nooit)
- Event viewer kijken
- Kijken of alle services (die op automatisch opstarten staan) wel draaien.

Probeer ook eens met een andere pc (of linux live cd als je geen andere pc hebt) op dezelfde verbinding. Dan sluit je uit dat het aan chello ligt.

Als je zeker weet dat het aan je pc ligt en er is niks te vinden in de eventviewer, of virus/spyware scanners, dan zit er niks anders op dan format c:

suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Jimbolino op 10-05-2005 20:06 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

of probeer andere DNS servers? niet meteen naar format c: grijpen!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook handmatig de DNS wijzigen helpt niet. Al vind ik het wel vreemd dat wanneer ik in de command box ipconfig /all typ ik de volgende dns-sen krijg:
62.179.104.199
195.162.196.5
212.142.28.180
Wanneer ik echter op de chello-pagina kijk staan daar de dns-sen 212.142.28.66 + 67

Ook ben ik aangesloten bij Arnhem, en dat terwijl ik in Dordrecht woon... Lijkt R'dam me toch veel logischer :?

Na toch weer op chelloo.com te zoek kwam ik bij dit draadje:
Storing na storing

Blijkbaar toch niet de enige met dit probleem... Ga zo dan ook maar eens naar de helpdesk bellen. Hopen dat ik eens iemand krijg die wel verstand van pc's heeft 8)7

@Jimbolino
Eventviewer geeft geen rare meldingen, ook windowsupdate is bij

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 18:24 ]