Wat is er aan de hand met PLANET?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het loop nog steeds voor geen meter kijk hier maar!

http://smokeping.clanhost...target=Netherlands.Planet

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

www.speedtest.nl

Geen problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk effe naar de packet loss en vergelijk dat effe met andere providers!

Dan schrik je je een hoedje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
ach, als ik de test doe op xs4all zie ik een vergelijkbaar beeld, dus het is volgens mij of een landelijk probleem of een probleem van clanhost.

ik merk in ieder geval aan mijn verbinding niks.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Mijn planet verbinding loopt hier nog als een trein :) (veenendaal, Regio Utrecht).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar je kijkt bij xs4all maar niet op de zelfde site kijk maar hier:

http://smokeping.clanhost...target=Netherlands.XS4ALL
0.00 packetloss

En dan die geweldige verbinding van Planet, :(

http://smokeping.clanhost...target=Netherlands.Planet
4.04 packetloss

Effe voor de duidelijkheid

Wat is packet loss?

Het Internet is een pakket-geschakeld netwerk. Alle informatie, of het nu spraak, tekst, beeld of muziek is, wordt opgedeeld in zogenaamde IP-pakketten. Van elk pakket is bekend waar het vandaan komt (via het afzenderadres) en waar het naar toe moet (via het bestemmingsadres).
Het komt voor dat pakketten helemaal niet aankomen en dat heet dan "packet-loss".
De data moet dan opnieuw opgevraagd en verstuurd worden.
Als dit veel moet gebeuren krijg je een haperende en/of trage verbindingd:

Of te wel een packetloss van 4.04!
Das heerlijk gamen hoor, maar niet heus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Heb je dat ook (met andere spellen?) op andere gameservers of alleen bij clanhost.nl?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 04-05-2005 22:25 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32
Waar maak je je druk om eigenlijk?
Als jezelf packetloss hebt wordt het irritant ja, maar als je goed kijkt zie je ook dat je met 1 ms weer bij XS4all Planet bent... (zelfde url als jij aangaf).. die ene ms maakt dan toch ook niets meer uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door SyS_ErroR op 04-05-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://smokeping.clanhost...ng.cgi?target=Netherlands

Wat is SmokePing?

Op deze site zijn statistieken te zien van tien ping probes die iedere vijf minuten naar enkele grote Internet providers worden verzonden. Dit is bedoeld om de kwaliteit van het netwerk waarin wij ons bevinden in de gaten te houden en op die manier optimale kwaliteit te garanderen voor onze klanten.

Dit zijn niet mijn pings, maar die van PLANET valt wel op bij avg packet loss!
Bij Demon wil je helemaal niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

2 clanmaten en ik hebben alle3 Planet internet en we kunnen totaal niet gamen op duitse/engelse servers(andere nog niet geprobeerd) :( ene minuut is de ping goed en de andere minuut is de ping 300 of hoger. Gewoon onspeelbaar en natuurlijk datalosses. Mijn andere 2 clanmaten wonen in den haag ik in maurik omgeving tiel. Ik heb er merkbaar last van en heb al veel gedaan om dit te melden bij de helpdesk maar sjah het is mijn probleem het ligt aan mijn pc volgens planet :/, ze schuiven het probleem af aan de klant terwijl die er niks aan kan doen. En vanavond afgelopen 3 uur is het dataverlies gestegen naar bijna 11% dat is toch niet normaal dat betekent dat 1 van de 10 pakketjes niet aankomt :*( Weet iemand hoe of wat we tegen planet internet kunnen doen?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zit ook bij planet en heb al een tijdje een verbinding van een dikke 4mbit/s ipv de 8mbit/s waarvoor ik betaal :(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
fsfikke schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:31:
Ik zit ook bij planet en heb al een tijdje een verbinding van een dikke 4mbit/s ipv de 8mbit/s waarvoor ik betaal :(
Heerlijk zo'n stelling. Je hebt echt over alle threads heen gelezen waarin uitgelegd wordt dat een wide-open DSL verbinding (dus 8/1) een hele sterke mogelijkheid bestaat dat je het maximale nooit haalt door externe factoren waar niemand iets aan kan doen?

KPN Upgrades: 8Mbit snelheden worden niet gehaald

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 07:00:
[...]

Heerlijk zo'n stelling. Je hebt echt over alle threads heen gelezen waarin uitgelegd wordt dat een wide-open DSL verbinding (dus 8/1) een hele sterke mogelijkheid bestaat dat je het maximale nooit haalt door externe factoren waar niemand iets aan kan doen?

Dat lijkt me algemeen bekend. Maar de helft...... is toch wel ERG magertjes. Snap best dat je dan van je provider baalt. Je had immers zo'n beetje dezelfde "waar" gehad met een abo van veel minder geld per maand. En terugschakelen naar een goekoper abo kan waarschijnlijk niet i.v.m. contract. Kan me goed voorstellen dat je je dan gen**id voelt. (Ik vind het dan ook geen probleem als je je onvrede daarover uit. Denk dat ik dat ook zou doen, al zou ik nooit een 8Mb verbinding nemen omdat ik die niet nodig heb.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 07:13:
[...]

Dat lijkt me algemeen bekend. Maar de helft...... is toch wel ERG magertjes. Snap best dat je dan van je provider baalt. Je had immers zo'n beetje dezelfde "waar" gehad met een abo van veel minder geld per maand. En terugschakelen naar een goekoper abo kan waarschijnlijk niet i.v.m. contract. Kan me goed voorstellen dat je je dan gen**id voelt. (Ik vind het dan ook geen probleem als je je onvrede daarover uit. Denk dat ik dat ook zou doen, al zou ik nooit een 8Mb verbinding nemen omdat ik die niet nodig heb.)
Naar mijn weten had KPN toen wel een regeling voor klanten die dit soort problemen hadden, maar dat weet ik niet meer helemaal zekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:43

r0b

Vorkie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 07:15:
[...]

Naar mijn weten had KPN toen wel een regeling voor klanten die dit soort problemen hadden, maar dat weet ik niet meer helemaal zekers
Klopt, tot een bepaalde periode na de upgrades voltooid waren, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

[...]

Als je de snelheid absoluut niet haalt, kun je gewoon met planet bellen hoor. Die zullen je verbinding dan kostenloos downgraden naar een adsl-comfort verbinding. Je houd dan alleen een 3 Mbit verbinding over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
[...]

Mwah, 't gaat hier over twee verschillende dingen die niet door elkaar mogen lopen. Als een DSL lijn door externe factoren een lagere maximale snelheid heeft kan je dat in je modem zien.

Als je in je modem zeg 7000Kbps ziet staan en je behaalt 'maar' 400Kbyte/s wordt het zoeken waar het ligt. Dat kan bij je ISP liggen, kan ook bij een extern netwer liggen waar je ISP niet direct invloed op heeft.

Kan ook zijn dat je PC vol met spyware zit, je upstream volgepropt met virussen die aan het mailen slaan of P2P. Of een simpele herstart lost een bijna klemgelopen router ook op. Kan dan echt 1001 dingen zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:10:
[...]

Mwah, 't gaat hier over twee verschillende dingen die niet door elkaar mogen lopen. Als een DSL lijn door externe factoren een lagere maximale snelheid heeft kan je dat in je modem zien.

Als je in je modem zeg 7000Kbps ziet staan en je behaalt 'maar' 400Kbyte/s wordt het zoeken waar het ligt. Dat kan bij je ISP liggen, kan ook bij een extern netwer liggen waar je ISP niet direct invloed op heeft.

Kan ook zijn dat je PC vol met spyware zit, je upstream volgepropt met virussen die aan het mailen slaan of P2P. Of een simpele herstart lost een bijna klemgelopen router ook op. Kan dan echt 1001 dingen zijn.
Aangezien fsfikke aangeeft al een tijdje last te hebben, ga ik ervanuit dat de basic troubleshooting (router resetten, modem resetten, zonder router testen, goed werkende PC aansluiten om te testen, eventueel ander modem proberen) al afgerond is, al dan niet in overleg met de helpdesk van Planet. Je eigen hard- en software is vrij eenvoudig uit te sluiten. Over het algemeen is het lastiger om je ISP ervan te overtuigen dat een eventuele fout toch echt bij hen of bij een van hun leveranciers moet liggen. Dat is niet alleen zo bij Planet overigens....

Als je modem al een lagere snelheid aangeeft, dan hoef je in feite al niet verder te zoeken.

maarre, dit wordt wel erg offtopic.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:36:
[...]
Over het algemeen is het lastiger om je ISP ervan te overtuigen dat een eventuele fout toch echt bij hen of bij een van hun leveranciers moet liggen.
Klopt inderdaad heb al geregelmatig de helpdesk van planet gebeld. Al meerdere malen lijntest uitgevoerd en kwam er goed uit en nog steeds denken ze dat de problemen bij de gebruikers ligt omdat de meerderheid er "geen" last van heeft. Dit komt omdat de meerderheid niet gamed en de meerderheid van de gamende mensen bellen niet omdat het een 0900 nummer is. Dus je houdt een klein gering aantal mensen over met dit probleem en dan vindt planet het niet de moeite waard om het probleem eens goed uit te zoeken. Het probleem hiervoor met NL servers hebben ze opgelost wat is omgeleid naar het probleem voor buitenlandse servers. achja ik denk zelf dat het tijd wordt om na 5 jaar abbonee van planet te wezen over te stappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCeWiRe schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:51:
[...]

Klopt inderdaad heb al geregelmatig de helpdesk van planet gebeld. Al meerdere malen lijntest uitgevoerd en kwam er goed uit en nog steeds denken ze dat de problemen bij de gebruikers ligt omdat de meerderheid er "geen" last van heeft. Dit komt omdat de meerderheid niet gamed en de meerderheid van de gamende mensen bellen niet omdat het een 0900 nummer is. Dus je houdt een klein gering aantal mensen over met dit probleem en dan vindt planet het niet de moeite waard om het probleem eens goed uit te zoeken. Het probleem hiervoor met NL servers hebben ze opgelost wat is omgeleid naar het probleem voor buitenlandse servers. achja ik denk zelf dat het tijd wordt om na 5 jaar abbonee van planet te wezen over te stappen naar een andere provider.
Lijkt me een goed idee dan toch? Let er wel even op dat je je contract met Planet op tijd opzegt. Volgens mij verlengt Planet je contract namelijk telkens met een heel jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:37:
[...]

Lijkt me een goed idee dan toch? Let er wel even op dat je je contract met Planet op tijd opzegt. Volgens mij verlengt Planet je contract namelijk telkens met een heel jaar.
Jups, in december pas.. ergens in februari werd het automatisch een jaar verlengt en je dient een maand voor contracteinde een brief op te sturen dus in december al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Ik had gisteren en vanochtend problemen met me internet verbinding. (ook Planet).
Ben helaas niet de admin (zit in een studenthuisje) dus weet niet waar de fout zit.

Tot op heden (kom net van school) doet hij het nog :D

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:09
Ik heb helemaal genoeg van planet en heb dan ook opgezegd. Sinds ze weten dat ik bij hen wegga word ik op een reserve lijn ofzo gezet en valt mijn internet soms zomaar uit en een snelheid van 2 keer niks. (dit heeft mijn neef ook die tevens heeft opgezegd). We wonen volgens bronnen 600 meter van centrale vandaan, maar vanuit raam kunnen we centrale gewoon zien. Modems zijn Draytek vigor en Alcatel speedtouch pro. En planet comfort (3200/768*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

nils7 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:44:
Ik had gisteren en vanochtend problemen met me internet verbinding. (ook Planet).
Ben helaas niet de admin (zit in een studenthuisje) dus weet niet waar de fout zit.

Tot op heden (kom net van school) doet hij het nog :D
Hmm dat is een ander probleem dan ik heb en volgens mij velen anderen. Tijdens de piekuren heeft het planet netwerk veelal last van overhead/packetloss. Gisteravond keek eens voor de grap op de link hier in het begin van de post en we hadden bijna een average 11% packetloss (keek bij laatste 3 uur)gewoon om van te huilen :( en kijk je bij bv xs4all: 0,04% :( veels te hoog verschil.1% mag al eigenlijk niet maar daar is nog mee te gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:54:
Ik heb helemaal genoeg van planet en heb dan ook opgezegd. Sinds ze weten dat ik bij hen wegga word ik op een reserve lijn ofzo gezet en valt mijn internet soms zomaar uit en een snelheid van 2 keer niks. (dit heeft mijn neef ook die tevens heeft opgezegd).
Denk je nou echt dat een provider je op een andere adsl lijn / modembank gaat hangen omdat je weg gaat ?

Als een klant heeft opgezegd - echt opgezegd dus - gaat geen enkel bedrijf daar meer in investeren, en in de centrale omhangen van goed naar slechts kost tijd = geld
(weet niet eens of dat bestaat & kan trouwens omhangen)

kortom ik ben van mening dat jij een mening weergeeft die niet op de werkelijkheid is gebaseerd. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:09
Hoezo niet op werkelijkheid is gebaseerd. Het is een feit dat mijn internet na het opzeggen daadwerkelijk verslechterd is en dan niet alleen bij mij, maar ook bij mijn neef. Terwijl overbuurman nergens last van heeft.

Dus als je denkt dat JIJ van mening bent dat MIJN mening niet op de werkelijkheid is gebaseerd, dan mag jij bij mij thuis komen(een paar dagen) en dan zul je zien dat mijn mening een feit is.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

bjck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 07:00:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik heb al sinds de snelheidsverhoging een verbinding van 8 mbit/s Afbeeldingslocatie: http://80.61.73.225/images/wag54g.JPG
Maar sinds een paar dagen staat hier:
Downstream Rate: 4096 Kbps
Upstream Rate: 672 Kbps
Reset e.d. helpt niets. Ik hoop dat het gewoon weer over gaat anders ga ik Planet mailen..

[ Voor 58% gewijzigd door fsfikke op 11-05-2005 17:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1