Pentium 60 en netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk gaan hier al meerdere topics over maar ik wil graag een antwoord op mijn eigen vraag.

Huidige situatie:

Pc1:-(AMD 1GHz 256MB)
-Netwerkaart (aangesloten op het netwerk) verdeeldt de internetverbinding.
-Internetkaart.

Pc2:-(PentiumII 350 MHz 64MB)
-Netwerkkaart

In de huidige situatie zorgt PC1 er dus voor dat PC2 kan internetten. Nou is dat niet zo handig als PC1 op reis is. Bijvoorbeeld naar vrienden voor een weekendje gamen. PC2 kan dan namelijk niet meer internetten en dat moet wel kunnen.

Nieuwe situatie:

Ik heb de oude Pentium 60 (PC3) uit het stof gehaald >:)
Nou is mijn idee om daar de netwerkkaarten in te doen zodat PC3 dus als server gaat dienen en er 24 uur per dag 7 dagen in de week geinternet kan worden.

Nu wil ik jullie vragen om advies en hoe dit het beste te doen is !

Verwijderd

Netwerkkaarten in die P60 duwen (duh! ;)) en dan een diskette erin met FreeSCO erop.

Werkt bij mij prima op een 486SX 25 8-)

Verwijderd

en natuurlijk een koe, op die P60 :7

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die routers op diskette werken het best voor een slome compu, freesco en sharethenet.

Ik heb hier thuis een 486dx2, 66mhz en 16mb fpram. Er draait win95b op, winsock2 geïnstalleerd, en winroute om te sharen en VNC viewer voor de remote control van windows (winroute kan remote met wradmin.exe)

Dit zaakje draait al zolang ik het heb stabiel, nu al 25 dagen. Dit is de meest makkelijke en meest gebruikersvriendelijke oplossing, en blijf in mijn ogen nog lang stabiel draaien ook (ik zou niet weten wanneer het eindelijk gaat crashen).

Als je services wilt gaan draaien (mail, ftp, web) dan is je pc te sloom voor op een windows systeem, dan moet je toch echt linux gaan nemen.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 19:32 schreef mossel het volgende:
Als je services wilt gaan draaien (mail, ftp, web) dan is je pc te sloom voor op een windows systeem, dan moet je toch echt linux gaan nemen.
Ja daar was ik al bang voor maar ik heb dus echt de ballen verstand van Linux

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Op woensdag 10 januari 2001 19:37 schreef Pizzaman het volgende:

[..]
Ja daar was ik al bang voor maar ik heb dus echt de ballen verstand van Linux
Ik kom je van het weekend wel ff helpen ;)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

D'r moet toch eens gewerkt worden aan een tracker met techneuten in bepaalde regio's die tegen betaling (kratje bier bijv.) iets opzetten om mensen te helpen.

Dit lijkt me niet een verkeerd plan

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• F0kke
Op woensdag 10 januari 2001 19:55 schreef imdos het volgende:
D'r moet toch eens gewerkt worden aan een tracker met techneuten in bepaalde regio's die tegen betaling (kratje bier bijv.) iets opzetten om mensen te helpen.

Dit lijkt me niet een verkeerd plan
ik krijg nog 2 kratjes van hem *D

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:35

Ruudjah

2022

Pleur in die pentium 60 drie netwerkkaarten: een voor internet, een voor je AMD en een voor je pentium 2. Gooi wingate erop en een paar firewalls, en je hebt een prachtige internetserver. Ik wens je alleen veel succes met het configureren van drie netwerkkaarten... :-)

Je kan ook een hub kopen, op je p60 je internet aansluiten, en op een tweede netwerkkaart je hub (dus de andere computers).

TweakBlog

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:58

Whizzer

Flappie!

Heb thuis Freesco draaien met 3 netwerkkaarten... No enkel Problemo. Even de juiste IRQ's en adressen instellen op de kaartjes en draaien als een trein...

Loopt al 1œ maand non-stop... (heb nog niet langer freesco, maar hij blijft nog wel een tijdje up en running verw8 ik..)

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
ik zou gaan voor E-smith 4.0! die is te downloaden van e-smith.org en is een mkb oplossing...minimaal p60 met 32mb ram...loopt super en je heb meteen een gateway...dhcp server, printserver, ftp en webserver....hetzelfde als freesco alleen voor mensen zonder linux kennis en makkelijk te installeren...is gebaseerd op redhat 6.2 en is kant en klaar...ff iso downloaden en fikken, installeren en klaar.

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 22-08 18:18
moet je maar eens naar kijken...lijkt zwaar, maar is perfect. heb zelf versie 4.1 op een p133 met 64mb lopen als gateway, ftp en www server....versie 4.1 loopt echter pas vanaf een p90 want is gebaseerd op redhat 7...je moet er wel een hubje voor hebben want hij ondersteund maar 2 netwerkkaarten. heb nog wel een 5 poorts 100mbit hub voor je :)

• F0kke
Pizzaman zit bij ons op het locale netwerk (in de straat) We gebruiken allemaal coax dus hij heeft genoeg aan een netwerkkaart. + natuurlijk een netwerkkaart voor z'n internet verbinding.

Verwijderd

wow dat is dus digitale revolutie... een internet commune.. nu nog 1 met women in mijn achtertuin!

• F0kke
jaja, de hele straat ligt hier vol met coax *D

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 20:02 schreef EvilFox het volgende:

[..]
ik krijg nog 2 kratjes van hem *D
Vind je moeder vast leuk als ik met twee kratjes kom binnenwandelen >:)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Maar welk programma om internet te delen draait er nog op een Pentium 60 !?

• mossel
  • Niet online
Winroute Pro draait op de 486, dus zeker op je p60.

Verwijderd

Winroute Pro rulez! Installeren, NAT instellen voor de kaart waar het internet op verbonden is en klaar. Werkelijk! Zo eenvoudig en nooit gekut met allerlei poorten mappen. Ik gebruikte Wingate hiervoor...sucks realtime! Elke spel of applicatie werkt nu zonder problemen. Door NAT hoef je je ook niet snel druk te maken over de beveiliging. Niet snel zeg ik...ik daag nog steeds iedereen uit om een keer mijn pc te hacken! Voor de sport gewoon!

Ik zit op ip: 213.73.159.149
Naam pc - Winroute, draait Samba, Winvnc en DynSite op. Niet dat het er toe doet misschien. Hack mij pc en post je reply hier. Richt natuurlijk geen schade aan als het je lukt. Laat gewoon voor de sport iets achter waardoor ik kan zien dat het je gelukt is.

Grtz

Dick

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik hoor het alweer het moet dus winroute pro worden :)

Met windows 95 ?

Verwijderd

Ik zou inderdaad voor Winroute Pro gaan.
Moet je wel even kijken of je bij gebruik van Win 95 Winsock 2 moet installeren.

Winroute -> www.tinysoftware.com

Succes!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
nou dan ga ik vrijdag maar eens kijken hoe het met die petium 60 is gesteld, er zit een geluidskaart in die bijna groter is dan mijn moederbord >:)

• mossel
  • Niet online
je hebt Winsock 2 nodig als je 2 NIC's in je PC stopt, wat dus in jouw geval zo is...

Dus: ff winsock downen, anders werkt het zaak je niet.

Ps: dat je geen porten moet mappen is niet helemaal waar. Als jij binnen het netwerk een request doet, dan hoef je geen port te mappen. Je kan dus zo op gameservers e.d. connecten. Als je zelf een server maakt, moet je natuurlijk wel poortjes mappen, maar dit is echt simpel...

Verwijderd

LINUX gebruiken natuurlijk.
http://www.mandrake-linux.org (linux distributie downloaden, mandrake 7.2)
http://www.linuxdoc.org (documentatie over netwerk, samba, firewall, ipchains, masquerading etc..)

Linux moeilijk? NEE, als je kunt lezen is het niet moeilijk. Het begin is natuurlijk altijd lastig, maar daar is ook een forum voor :)

Geen ervaring met linux? Dan wordt het misschien maar eens tijd om ervaring op te doen. Als het je niet bevalt kun je altijd nog whistler kopen. :P Oh nee, dat draait niet op een P60. En w2k ook al niet, NT4 ook niet goed. Eigenlijk heb je helemaal niets aan je P60 zonder linux.

1e tip: Als je mandrake installeert moet je ervoor kiezen X _niet_ automatisch op te laten starten. (je wilt immers een server)
X zou ik overigens wel installeren als je genoeg geheugen hebt (16mb is echt het minimum) (altijd handig, want op een P60 kun je nog prima mp3's afspelen terwijl je netwerk 100% benut wordt. Da's nou linux 8-)

Grtz. Zemanova on Mandrake linux 8-)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 22:37 schreef Zemanova het volgende:
LINUX gebruiken natuurlijk.
http://www.mandrake-linux.org (linux distributie downloaden, mandrake 7.2)
http://www.linuxdoc.org (documentatie over netwerk, samba, firewall, ipchains, masquerading etc..)

Linux moeilijk? NEE, als je kunt lezen is het niet moeilijk. Het begin is natuurlijk altijd lastig, maar daar is ook een forum voor :)

Geen ervaring met linux? Dan wordt het misschien maar eens tijd om ervaring op te doen. Als het je niet bevalt kun je altijd nog whistler kopen. :P Oh nee, dat draait niet op een P60. En w2k ook al niet, NT4 ook niet goed. Eigenlijk heb je helemaal niets aan je P60 zonder linux.

1e tip: Als je mandrake installeert moet je ervoor kiezen X _niet_ automatisch op te laten starten. (je wilt immers een server)
X zou ik overigens wel installeren als je genoeg geheugen hebt (16mb is echt het minimum) (altijd handig, want op een P60 kun je nog prima mp3's afspelen terwijl je netwerk 100% benut wordt. Da's nou linux 8-)

Grtz. Zemanova on Mandrake linux 8-)
Voor alle mensen die nog Linux adviesen willen geven, daar ga ik niet aan beginnen...

Dus sorrie

• mossel
  • Niet online
Ga dan wel eens in op bovenstaande andere replies...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 22:33 schreef mossel het volgende:
je hebt Winsock 2 nodig als je 2 NIC's in je PC stopt, wat dus in jouw geval zo is...

Dus: ff winsock downen, anders werkt het zaak je niet.

Ps: dat je geen porten moet mappen is niet helemaal waar. Als jij binnen het netwerk een request doet, dan hoef je geen port te mappen. Je kan dus zo op gameservers e.d. connecten. Als je zelf een server maakt, moet je natuurlijk wel poortjes mappen, maar dit is echt simpel...
Speciaal voor Mossel ga ik dus even op zijn reply in:

Klinkt goed >:)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Maar toch harstikke bedankt voor je advies hoor, ik lees het allemaal en daar hoef ik toch niet op te reageren ?

Dingen die goed zijn behoeven geen commentaar.

Verwijderd

Als je geen linux wilt geef die PC dan maar aan mij :9

W2k wil niet. Minimaal een P200 met 128 MB intern. |:( zonde van je geld

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 22:55 schreef Zemanova het volgende:
Als je geen linux wilt geef die PC dan maar aan mij :9

W2k server wil ook wel. Minimaal een P200 met 128 MB intern. |:( zonde van je geld
Ja maar ik vrees dat linux een drama word en het internet mag er hoogstens een weekend uitliggen...

Of ik moet alles vragen hier vinden jullie vast fijn ;)

(klote spelling)

• F0kke
Op woensdag 10 januari 2001 22:45 schreef mossel het volgende:
Ga dan wel eens in op bovenstaande andere replies...
Laten we ff sociaal blijven kerel... En geef voortaan alleen adviezen waar ie wat aan heeft. Greetz to "Pizzaman" P.S. Zie je morgen!

• mossel
  • Niet online
Ik bied mijn excuses aan, sloeg nergens op die opmerking. Ps: hoeveel geheugen zit er eigenlijk in je compu pizaman?

16mb is al zat voor alleen win95 en winroute (neem wel de win95b versie, kan je vast wel aan komen... :))

Verwijderd

Je vroeg om de beste oplossing

dat is linux. IMHO zelf de enige oplossing :)
(win95 draait wel op een P60, maar dan ben je heeeeeeel wat langer bezig om 'm goed te installeren. w95 is niet stabiel genoeg, niet snel genoeg, en niet veilig genoeg. Remember winNUKE >:)

Je internet ligt niet plat als je linux installeerd op een extra pc. Als het eenmaal werkt plug je 'm zo in.

Linux installeren is ff werk. Dan de IPmasq howto lezen -> een paar regels typen -> klaar.

Maar geef die P60 anders maar aan mij. (m'n 486 (met 8mb) server is _net_ niet vlot genoeg voor server en mp3speler tegelijk)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 23:02 schreef mossel het volgende:
Ik bied mijn excuses aan, sloeg nergens op die opmerking. Ps: hoeveel geheugen zit er eigenlijk in je compu pizaman?

16mb is al zat voor alleen win95 en winroute (neem wel de win95b versie, kan je vast wel aan komen... :))
Ok je bent vergeven ;)

16MB zit er wel in denk ik en anders leen ik wel een reepje van EvilFox

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 januari 2001 23:05 schreef Zemanova het volgende:
dat is linux. IMHO zelf de enige oplossing :)
(win95 draait wel op een P60, maar dan ben je heeeeeeel wat langer bezig om 'm goed te installeren. w95 is niet stabiel genoeg, niet snel genoeg, en niet veilig genoeg. Remember winNUKE >:)

oor server en mp3speler tegelijk)
Ik dacht niet dat WinNuke door een firewall heen komt.
En ik heb Windows 98 op twee Pentoim 60s staan en dat loopt redelijk.
Waarom zou je lang aan het installeren zijn? Minimale installatie, alle opties uitzetten en installatie is klaar.

Verwijderd

http://www.freesco.org/

als je dan toch linux niet wilt kennen

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 00:16 schreef Zemanova het volgende:
http://www.freesco.org/

als je dan toch linux niet wilt kennen
het is niet zo dat ik linux niet wil kennen het lijkt mij eigenlijk te ingewikkeld voor zoiets simpel als een internetverbinding delen

(misschien ben ik ook wel gewoon lui)

• teigetjuh
  • Niet online
Freesco is:
* zoals de naam het al zegt >:) gratis.
* Niet moeilijk, maar weet je helemaal niets van linux of iets dergelijks, neem dan een kwartiertje de tijd om de manual te lezen.

Ik heb als vreselijke linux newbie binnen een uurtje een freesco-router op een 486DX33 gezet met portforwarding voor het ontvangen van bestanden via ICQ. Okee ik heb een beetje netwerkkennis, maar dat hoeft geen probleem te zijn lijkt me voor de meesten hier.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 16:09 schreef teigetjuh het volgende:
Freesco is:
* zoals de naam het al zegt >:) gratis.
* Niet moeilijk, maar weet je helemaal niets van linux of iets dergelijks, neem dan een kwartiertje de tijd om de manual te lezen.

Ik heb als vreselijke linux newbie binnen een uurtje een freesco-router op een 486DX33 gezet met portforwarding voor het ontvangen van bestanden via ICQ. Okee ik heb een beetje netwerkkennis, maar dat hoeft geen probleem te zijn lijkt me voor de meesten hier.
Bij mij is het dus precies hetzelfde, bijna geen kennis van Linux en redelijk wat kennis van netwerken...

Dus Linux moet toch wel lukken ? Of Windows ?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:34
Ik heb hier ook een Pentium60 staan die het internet staat te verdelen. Het is een Pentium60 met 104MB RAM en Windows98SE en het loopt als een trein. Die PC staat 24/7 aan en is nog nooit gecrashed >:), ik zit nu aan een uptime van ongeveer 4 maanden. Ik gebruik om internet te delen Sygate4, verder bestaat m'n internet verbinding uit Chello en m'n intranet is 10Mbit.
Dus gewoon veel geheugen in die Pentium stoppen en Windows installeren met Sygate4.

NB. Vergeet niet bestand-, en printerdeling uit te schakelen op de server!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 10 januari 2001 19:55 schreef imdos het volgende:
Ik vind het (soms niet) veel te leuk om het zelf allemaal uit te zoeken.

* jelmervos is een tweaker

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 16:46 schreef jelmervos het volgende:

[..]
Ik vind het (soms niet) veel te leuk om het zelf allemaal uit te zoeken.

* jelmervos is een tweaker
Ik vind het ook wel leuk om dingen zelf uit te zoeken maar internet moet eigenlijk altijd bereikbaar blijven ik heb dus geen dagen de tijd om alles uit te zoeken

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Nou morgen ga ik beginnen, jullie horen mij wel kreunen en steunen als ik begin.

Hoop dat het allemaal gaat lukken

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 15:51 schreef Pizzaman het volgende:

[..]
het is niet zo dat ik linus niet wil kennen het lijkt mij eigenlijk te ingewikkeld voor zoiets simpel als een internetverbinding delen

(misschien ben ik ook wel gewoon lui)
linux = software
linus = de oprichter en 1 v/d kernel ontwikkelaars van linux

een internet verbinding op juiste wijze delen, d.m.v. een server 24 u/d 7 dag/week met windows95, kost meer tijd dan met freesco.

1) freesco
simpel. Ik denk dat je dat wilt.
2) volledige linuxdistro. (corel of mandrake ofzo)
leuk, want dan kun je meer doen met je P60 (bijv. mp3speler, fileserver, httpserver etc...)
3) windows95
zou ik alleen doen als 1 en 2 niet lukken, want met windows weet je zeker dat je niet een acceptabele snelheid, veiligheid en stabiliteit hebt.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 22:16 schreef Zemanova het volgende:

[..]
linux = software
linus = de oprichter en 1 v/d kernel ontwikkelaars van linux.
uhm ja sorrie dat was een spelfout.

Maar het algemene advies blijft toch linux dus.

• mossel
  • Niet online
Daar ben ik het niet mee eens. Winroute op een p60 met voldoende geheugen (liefst 32) functioneert prima en crasht ook maar zelden. Mijn 486 dx2 staat nu ook al een uptime van een maand, met 16mb geheugen.

Bovendien wil je niet veel tijd besteden, dus ga dan voor winroute pro met windows, of een router op diskette (freesco).

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 15:21

Metzie

Nyaano !

Op woensdag 10 januari 2001 22:37 schreef Zemanova het volgende:
[b]
[...] Als het je niet bevalt kun je altijd nog whistler kopen. :P Oh nee, dat draait niet op een P60. En w2k ook al niet, NT4 ook niet goed. Eigenlijk heb je helemaal niets aan je P60 zonder linux.
Je lult, win95 draait er zonder problemen op. NT4 the same. Met een beetje mazzel zelfs win98.

Als router/gateway is het best leuk om met linux te klooien, ik denk dus best een aanradertje om dat eens te installeren. Wil je gewoon easy doen gewoon w95/NT4 installeren en sharing software erop + firewall.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:46

McMiGHtY

- burp -

Ik vind de reacties dat windows niet stabiel genoeg is en te zwaar voor deze pc weer van weinig kennis van Windows getuigen.

Het ligt er helemaal aan hoe je het installeert. Ik heb zelf maanden gedraait met een 468 dx2/66 16Mb en 203Mb hd en had hier op draaien:

Wingate, Sygate, Mdeamon (Mailserver), Sambar(HTTP Server) U-Serv (FTP-Server, ja met mappings op andere pc's) en ook nog een Q2 Proxy. En dat allemaal op Windows 95 OSR2.5

Gewoon zorgen dat je een beetje merk hardware hebt die goed ondersteund word door Windows. En dan kan zeker een p60 zijn werk goed doen zeker voor zo'n klein netwerk.

Uptimes van dit soort windows systemen worden trouwens nadelig beinvloed door enige Windows bugs, je moet dus zowiezo na een dag og 49 even rebooten omdat je dan een bleuscreentje hebt.

Qua I/O verkeer zijn die p60's snel genoeg om je chello netwerk niet nog langzamer te maken.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik merk dat de meningen erg verdeeld zijn...

Ik ga toch maar voor snel en simpel:

Windows 95
WinRoute Pro

• No13
  • Laatst online: 24-08 15:40

No13

/me was here

Ik heb ook een oude bak(75 mhz) ken je daar ook de apache webserver op draaien? (win 95) of wordtie dan te traag (48 mb ram) ???

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

linux drop, 1 commando'tje voor forwarding en je hebt er geen omkijken meer na

en je kunt als je er later behoefte aan krijgt meer met je servertje gaan doen.. maar dat hoeft niet perse

• jep

jep

btw linux installeren klinkt zo eng maar iedereen kan het hoor...

redhat zijn 5 next knopjes en thats it

hele simpele tool voor internet .. echt als je windows een beetje snapt kun je dat ook

• dr.nld
  • Niet online
gewoon een freesco (Free Cisco) http://www.freesco.org eventueel een forum erover http://www.freesco.net bak neerzetten draait hier nu ook goed zonder HDD gewoon op flop met een 468sx'tje :) alleen helaas die voedingsfan maakt wat lawaai... iemand nog tips??? weer off-topic maar ok(8>

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Win9x voor een netwerk?
:o

Neem gewoon Linux man!
of www.freesco.nl

makkie ;)

met papier mache kun je alles maken!!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 16:58 schreef No13 het volgende:
Ik heb ook een oude bak(75 mhz) ken je daar ook de apache webserver op draaien? (win 95) of wordtie dan te traag (48 mb ram) ???
Ik heb Apache met PHP/MySQL op een Pentium 60, 64 mb, 2x 500 mb en het werkt redelijk. Je moet alleen verder niet zoveel op die machine doen, want dat gaat een beetje langzaam.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 17:03 schreef j3p het volgende:
btw linux installeren klinkt zo eng maar iedereen kan het hoor...

redhat zijn 5 next knopjes en thats it

hele simpele tool voor internet .. echt als je windows een beetje snapt kun je dat ook
Als je een config hebt die goed ondersteund wordt ja. Het is mij nog steeds niet gelukt RedHat te installeren vanaf een netwerk en dan een RAID device maken van twee HDDs.
Ook de 3com 509 ISA NIC werkt nog niet.

• jep

jep

Raid zou heel goed moeten werken (zeker met nieuwste kernel)

en van jou ethernet kaart heb ik er 3 stuks in mijn server, perfect.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 17:47 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]
Ik heb Apache met PHP/MySQL op een Pentium 60, 64 mb, 2x 500 mb en het werkt redelijk. Je moet alleen verder niet zoveel op die machine doen, want dat gaat een beetje langzaam.
Hij gaat puur als server dienen, ik hoef alleen internet er maar mee te delen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jij wel, maar degene op wie ik replyde wilde er een Apache server op draaien.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 17:56 schreef j3p het volgende:
Raid zou heel goed moeten werken (zeker met nieuwste kernel)
Zou ja, maar de text mode installatie van RH7 laat me niet eens een RAID setup maken. Daar heb ik de GUI installatie voor nodig. Het werkte toen wel ja, maar niet zo makkelijk.
en van jou ethernet kaart heb ik er 3 stuks in mijn server, perfect.
Ja, ze kunnen vast wel werken, dat geloof ik best.

• jep

jep

Netconf > 3c509 aantikken, thats it boy :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ah, bedankt voor de info, ik zal het onthouden (voor de volgende keer, heb er alweer Win98 over gezet).

Heb je misschien ook een oplossing voor het RAID probleem in text mode install?
Pagina: 1