Toon posts:

[video] knippen van video bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat forums te hebben doorgenomen, talloze programma's te hebben gedownload om uit te proberen, een directe lijn met google om een antwoord te vinden is dit mijn laatste poging:

Ik heb een stream van RTL4 opgeslagen op m'n harde schijf. Nu is het zo dat deze opname (zo is deze waarschijnlijk op het net gezet) niet helemaal okee. Ergens middenin blijft het beeld en geluid even hangen om vervolgens weer netjes verder te gaan. Beeld en geluid lopen tot einde synchroom.

Ik heb van deze film het laatste stukje nodig. Het bestand zoals ik die heb binnengehaald met Net Transport is, als ik naar eigenschappen kijk, een Audio-/Videobestand van Windows Media. Of dit nu een *.wmv of *.asf is is mij niet duidelijk. Het bestandje heeft als naam: ...ontbijtnieuws.avi.MiMedia_WM_364K_V9_av(1). Als ik vervolgens in programma's dit probeer te openen kan dit niet. Zelfs met een oude Virtualdub krijg ik het niet voor mekaar. Ik heb geprobeerd een andere vorm van het betand te maken, mpeg, avi enz maar als ik het bestand heb geconverd dan loopt na dat foutje met beeld en geluid niets meer synchroom qua beeld en geluid.

Dus eigenlijk moet ik iets hebben om rechtstreeks uit het bestand te knippen....

Of is er toch nog een oplossing?
Ik ben er nu al dagen mee bezig en heb nog steeds geen resultaat....

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

gebruik gewoon eens Gspot om te kijken wat voor exact type bestand het is. Dan kan je daarna ook de correcte tools inzetten om het op te lossen. Oh, en hernoem het eerst eens naar test.avi, zodat het iig een normale extensie heeft. Wellicht lopen programma's daar ook op vast.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Okay...
Supertip....
En ik ben d'r uit: tis een .wmv bestand
Gspot gaf dat al aan en in XP heb ik inmiddels ook geleerd hoe je extensies kunt bekijken :*) ; ook die geeft een .wmv aan :?

Ik heb in de tussentijd ook nog een ander converteer programma gevonden en die geeft hetzelfde; op een gegeven moment loopt beeld en geluid niet meer synchroom |:(

Dus is er nog een mogelijkheid om in een .wmv te knippen?

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

en virual dub of adobe premier ? daar kun je ook wel in knippen en plakken enzo

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!

Ik dank jullie (en het hele forum met z'n topics) bij deze voor het meedenken en oplossen... _/-\o_

Uiteindelijk is het gelukt door het bestand door Windows Media Encoder te halen en vervolgens in Movie maker te zetten. Niet de meest ideale oplossing, maar goed genoeg om te doen wat ik wil!