Toon posts:

Laptop start niet meer op > batterij/voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KZit met een probleempje met mn laptop, tis een Diabloo W3000. Sinds kort start hij niet meer op. Reden is mij onbekent. Wat ik wel merk is dat mn voeding zn lichtje heel de tijd pinkt met daar bij een passend geluidje (geen beep geluid, maar een geluid van getik) Nu als ik mijn voeding uit mn laptop haal brand het lichtje normaal en maakt hij geen geluid meer. MAar dan kan ik ook mn laptop niet meer aansteken.

Iemand enig idee waar ik het probleem kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten (1x geheugen, geen mini pci, GEEN ACCU), het ziet er namelijk naar uit dat er een kortsluiting in de adapter of in de laptop zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:39:
Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten (1x geheugen, geen mini pci, GEEN ACCU), het ziet er namelijk naar uit dat er een kortsluiting in de adapter of in de laptop zit :(
wel de batterij heb ik er uit gehaald, dan de voeding er in en blijft het zelfde (dat gebeep) 1 geheugen zit er al en PCI vond ik niet direct :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met een andere voeding? Wij verkopen van die universele voedingen, voor niet al te veel geld, past op elke laptop. Misschien kun je het daar ook vinden waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:50:
En met een andere voeding? Wij verkopen van die universele voedingen, voor niet al te veel geld, past op elke laptop. Misschien kun je het daar ook vinden waar je woont.
voeding is niet kapot, heb hem getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Star hij wel, als je de accu eruit hebt, gewoon op de netvoeding?
Waarschijnlijk is het laadgedeelte in de laptop kapot, als je dan met de netvoeding op wilt starten probeert hij tevens de accu te laden (dat is dat getik).
Dus probeer eens zonder accu met netvoeding op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wodde2 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:33:
Star hij wel, als je de accu eruit hebt, gewoon op de netvoeding?
Waarschijnlijk is het laadgedeelte in de laptop kapot, als je dan met de netvoeding op wilt starten probeert hij tevens de accu te laden (dat is dat getik).
Dus probeer eens zonder accu met netvoeding op te starten.
zoals ik al zei, .. als ik de accu eruit haal, en dan mn netvoeding insteek gaat hij nogaltijd niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodde2
Ik vrees toch voor je dat het laadgedeelte kapot is.
Ik heb eens iets soortgelijks met een Compaq gehad, ook getik en niet meer opstarten.
Toen was het laadgedeelte kapot, en was tevens mijn accu daardoor kapotgegaan.
Je hoort dan in de buurt van het "laad-ledje" hele zachte tikjes alsof hij een miniscuul klein relais probeert om te schakelen.

Je kunt dus wel van alles proberen,maar hij blijft dan toch onbetrouwbaar als je hem aankrijgt, en misschien is nu je accu nog heel. Ik zou hem na laten kijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wodde2 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:42:
Ik vrees toch voor je dat het laadgedeelte kapot is.
Ik heb eens iets soortgelijks met een Compaq gehad, ook getik en niet meer opstarten.
Toen was het laadgedeelte kapot, en was tevens mijn accu daardoor kapotgegaan.
Je hoort dan in de buurt van het "laad-ledje" hele zachte tikjes alsof hij een miniscuul klein relais probeert om te schakelen.

Je kunt dus wel van alles proberen,maar hij blijft dan toch onbetrouwbaar als je hem aankrijgt, en misschien is nu je accu nog heel. Ik zou hem na laten kijken als ik jou was.
idd het dat geluid.

Probleem is dat ik hem gekocht heb bij de laptopper, maar die zijn nu failliet :s Kost dit veel om dit te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodde2
Geen idee. Zoals ik al zei betrof het in mijn geval een Compaq, en die verdommen het om losse onderdelen te verkopen.
Compaq rekende een jaar of drie geleden ± € 300,- daarvoor, ik heb toen het printje zelf in de VS besteld voor € 40,- , en er zelf ingezet.
Van jouw laptop heb ik geen idee hoe het zit met losse onderdelen, misschien moet je her en der eens informeren naar reparatie van dan ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Mogelijk is het "slechts" een kwestie van een zekering, die willen nog wel eens regelmatig om onduidelijke redenen eruit vliegen. Je zal m wel moeten losschroeven dan, en goed moeten zoeken (meestal SMD zekeringen op de printplaat).

Tijdens wat gegoogle voor je vond ik andere (nuttige?) informatie. Dat Diabloo ding komt eigenlijk alleen voor op de site van de-laptopper (die zo goed als failliet is). Maar waarschijnlijk is het gewoon een barebone met een merknaampje diablo.
Jewel is fantasienaam, officieel heet hij Compal
CL 56 uit Taiwan en is op internationale fora de geheime tip als gamers laptop!
De barebone wordt ook geleverd als diabloo, acer, vobis enz. dus onderdelen
zoals accu's zullen alom verkrijgbaar blijven
Als je dus identieke modellen kan achterhalen kun je iig gerichter zoeken naar (spare)parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:28:
Mogelijk is het "slechts" een kwestie van een zekering, die willen nog wel eens regelmatig om onduidelijke redenen eruit vliegen. Je zal m wel moeten losschroeven dan, en goed moeten zoeken (meestal SMD zekeringen op de printplaat).

Tijdens wat gegoogle voor je vond ik andere (nuttige?) informatie. Dat Diabloo ding komt eigenlijk alleen voor op de site van de-laptopper (die zo goed als failliet is). Maar waarschijnlijk is het gewoon een barebone met een merknaampje diablo.

[...]

Als je dus identieke modellen kan achterhalen kun je iig gerichter zoeken naar (spare)parts.
enig idee hoe die er uit ziet, die zekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik heb een Medion laptop en had daar hetzelfde mee. De adapter maakte sluiting. Als ik hem op de grond gooide dan werkte het weer even. Heb maar een nieuwe adapter besteld. Overigens als ik 2 12v autolampjes in serie aan dat ding koppelde dan gingen die ook aan/uit. Dat kun je dus even proberen om te testen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGTL_Magician schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:29:
Ik heb een Medion laptop en had daar hetzelfde mee. De adapter maakte sluiting. Als ik hem op de grond gooide dan werkte het weer even. Heb maar een nieuwe adapter besteld. Overigens als ik 2 12v autolampjes in serie aan dat ding koppelde dan gingen die ook aan/uit. Dat kun je dus even proberen om te testen.
heb dus dat dus geprobeerd, maar het ligt dus niet aan mn adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:31:
[...]

heb dus dat dus geprobeerd, maar het ligt dus niet aan mn adapter.
up..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomph
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 09:01
Ik had dat ook. Bij de laptopper zeiden ze dat het moederbord kapot was. Een bad batch. Hij is opgehaald, 11 maart, maar nu zijn ze failliet aan het gaan en heb ik hem nog niet terug. Ik weet niet wie de officiele fabrikant is van de diabloo, maar als je dat wel weet kan je misschien proberen de fabrieksgarantie aan te spreken. (En vertel het mij alsjeblieft ook, dan kan ik kijken of mijn geliefd diablootje daar ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oomph schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:32:
Ik had dat ook. Bij de laptopper zeiden ze dat het moederbord kapot was. Een bad batch. Hij is opgehaald, 11 maart, maar nu zijn ze failliet aan het gaan en heb ik hem nog niet terug. Ik weet niet wie de officiele fabrikant is van de diabloo, maar als je dat wel weet kan je misschien proberen de fabrieksgarantie aan te spreken. (En vertel het mij alsjeblieft ook, dan kan ik kijken of mijn geliefd diablootje daar ligt)
ze zijn failliet ... gisteren een brief gekregen van hen ...
Pagina: 1