[2000/XP] IP adres wijzigen op andere manier mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 22:55
Als je een vast IP-adres wil instellen,
dan zou je normaal naar de eigenschappen van je netwerkadapter gaan, de eigenschappen van TCP/IP aanklikken en daar het adres wijzigen...

Nu liep ik vandaag op 't werk tegen het volgende probleem aan:
Er zijn een aantal desktops op 't bedrijf, die niets in hun Netwerkverbindingen weergeven.
"0 Object" dus... Terwijl er toch zeker een werkende netwerkkaart aanwezig is en de pc's gewoon verbinding hebben op 't netwerk.

Vreemd, maar niet echt een probleem...

Het echte probleem ontstond pas toen ik het IP adres van die kaart wilde wijzigen...

Want hoe moet dat nu?? :?

Mij vraag dus ook of iemand toevallig weet of er in Windows lokaal ook nog andere manieren zijn om een vast IP adres op te geven?
Is daar niet een of ander DOS-commando voor?

middels "ipconfig /renew" kun je het adres wel opnieuw laten genereren, maar dat is dus dynamisch... ik wil een vast adres in kunnen geven en dat lijkt daarmee dan weer niet te gaan

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Ik zou zelf zoeken naar een oplossing om toch die netwerkverbindingen weer zichtbaar te maken.
Er vanuitgaande dat je wel admin rechten hebt en er niet met policy's gestoeid is.

Je zou in apparaatbeheer de netwerkkaart kunnen weggooien en opnieuw kunnen installeren. In principe staat ie dan standaard ingesteld en dus op dhcp, misschien kan je hem dan wel weer zien.

Het is ook aan te passen in een registry key bij mij te vinden op:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\{16609BDD-6AEF-41A9-83FA-3FACB036FFEF}\Parameters\Tcpip]

ff zoeken naar de ipadress key.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 18:17 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

probeer eens "netsh int ip set address local static 192.168.1.2 255.255.255.0"

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
Chillz schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:05:
Als je een vast IP-adres wil instellen,
dan zou je normaal naar de eigenschappen van je netwerkadapter gaan, de eigenschappen van TCP/IP aanklikken en daar het adres wijzigen...

Nu liep ik vandaag op 't werk tegen het volgende probleem aan:
Er zijn een aantal desktops op 't bedrijf, die niets in hun Netwerkverbindingen weergeven.
"0 Object" dus... Terwijl er toch zeker een werkende netwerkkaart aanwezig is en de pc's gewoon verbinding hebben op 't netwerk.
Was dat niet een worm die dat deed ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Chillz
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:14:
Ik zou zelf zoeken naar een oplossing om toch die netwerkverbindingen weer zichtbaar te maken.
Er vanuitgaande dat je wel admin rechten hebt en er niet met policy's gestoeid is.

Je zou in apparaatbeheer de netwerkkaart kunnen weggooien en opnieuw kunnen installeren. In principe staat ie dan standaard ingesteld en dus op dhcp, misschien kan je hem dan wel weer zien.
Dat was dus ook onze eerste gedachte...
Het is namelijk al eerder voorgekomen, en toen was simpel weg de netwerkkaart deïnstalleren de oplossing... werd hij bij opnieuw opstarten door het loginscript opnieuw geconfigureerd en stond hij er wel weer tussen...

Maar de oplossing voor het eerste probleem zoeken is niet echt nodig...
Het fenomeen doet zich op 't moment alleen voor op oude machines, die vervangen moeten worden (daarom het vaste IP, om data over te zetten)
Het is ook aan te passen in een registry key bij mij te vinden op:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\{16609BDD-6AEF-41A9-83FA-3FACB036FFEF}\Parameters\Tcpip]

ff zoeken naar de ipadress key.
Microkid schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:16:
probeer eens "netsh int ip set address local static 192.168.1.2 255.255.255.0"
thanks beide...

zal binnenkort eens gaan kijken of 't zo ook op te lossen is :)

Leeg - Sinds 20180907

• Chillz
StevenK schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:19:
Was dat niet een worm die dat deed ?
geen idee...

jij wel? ook welke?

want anders zou het natuurlijk kunnen dat er iets op het netwerk rondzweeft wat er niet thuis hoort

Leeg - Sinds 20180907

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-04 11:51
Heb je wel actuele spyware en virus controles e.d. gedaan?

• Chillz
djluc schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:47:
Heb je wel actuele spyware en virus controles e.d. gedaan?
symantec antivirus is paraat op alle machines

wat betreft spyware: dat vinden we nog al te vaak terug op pc's :/

alle gebruikers zijn Local Administrator, niet mijn keus, maar bedrijfspolicy
nadeel daarvan is dat gebruikers vaak te veel rechten hebben...

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1