Toon posts:

[XP] 'Spontane reboot'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken last ervan dat mijn pc in één keer opnieuw opstart, zonder aankondiging of wat anders. Ik heb gekeken met norton 2004 (uiteraard met nieuwe updates) maar die vindt niets.
Iemand anders die hier ook last van heeft? of weet wat dit kan zijn?

Verwijderd

kan zo veel dingen zijn, zowel software als hardware, maar ik vermoed hardware in jouw geval. Heb je de logs van windows al gechecked?

Check ook je voltages van je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:54:
kan zo veel dingen zijn, zowel software als hardware, maar ik vermoed hardware in jouw geval. Heb je de logs van windows al gechecked?

Check ook je voltages van je voeding.
in de bios? of via een programma in windows? dan nog een suggestie voor één?

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 00:56
Als je XP gebruikt....reboot hij waarschijnlijk automagisch omdat je een blauw scherm hebt gekregen. De info hierover vind je terug in de logs, als je dit automagisch herstarten uit wil zetten, moet je bij eigenschappen van deze computer even onder het tabje "advanced", en dan "startup and recovery" het vinkje weghalen voor automagisch rebooten, dan zie je in het vervolg het prachtige blauwe schermpje WEL, en moet je in het vervolg handmatig rebooten. Maar dan weet je tenminste WAAROM hij herstart.

Dat voltages checken zou ik pas naar gaan kijken als dit het niet is.

[ Voor 18% gewijzigd door MrJT op 04-05-2005 17:00 ]

Verwijderd

Zet ns uit dat ie automatisch reboot na een BSOD. Dan kun je tenminste de reden zien. (dit staat toch ook in de faq neem ik aan)

-Open regedit [start -> uitvoeren -> regedit.exe]
-Ga naar:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl]
-Zoek dan de map "crashcontrole".
-In die map vind je "autoreboot", zet dit op 1 ipv 0.

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 22:58

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik zou het persoonlijk dmv een programma doen, omdat je het dan ook onder load kunt meten. In de bios is je systeem idle. je kunt er echter ook wel naar kijken, als vergelijkings materiaal..

Je kunt er ook op een andere manier voor zorgen dat je pc na een bsod niet gelijk opnieuw opstart. dan ga je naar eigenschappen van deze computer en dan naar geavanceerd-->opstart en herstel instellingen--> vink hier automatisch opnieuw opstarten af

[ Voor 40% gewijzigd door Thermaltaker op 04-05-2005 17:01 ]

Liquid cooled!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:57:
Zet ns uit dat ie automatisch reboot na een BSOD. Dan kun je tenminste de reden zien. (dit staat toch ook in de faq neem ik aan)

-Open regedit [start -> uitvoeren -> regedit.exe]
-Ga naar:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl]
-Zoek dan de map "crashcontrole".
-In die map vind je "autoreboot", zet dit op 1 ipv 0.
oke bedankt :) even afwachten of dit dan werkt, maar nog even een stomme vraag... Wat heb ik dan net veranderd? en wat is BSOD?

• MrJT
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:00:
[...]

oke bedankt :) even afwachten of dit dan werkt, maar nog even een stomme vraag... Wat heb ik dan net veranderd? en wat is BSOD?
Blue Screen Of Death ...oftewel...blauw scherm. Dit is zelfde als ik zei, maar dan de moeilijke manier LOL

Verwijderd

Topicstarter
dat blauwe scherm ken ik ook wel
Ook vaak genoeg last van gehad (voor de huidige installatie van XP)
Maar de BSOD krijg ik dus niet.. Is echt terwijl ik bezig ben dat de pc dus opnieuw opstart.

• MrJT
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:07:
dat blauwe scherm ken ik ook wel
Ook vaak genoeg last van gehad (voor de huidige installatie van XP)
Maar de BSOD krijg ik dus niet.. Is echt terwijl ik bezig ben dat de pc dus opnieuw opstart.
Heb je al gecontroleerd of dat vinkje aan of uit staat? Want een blauw scherm komt meestal als je bezig bent, helaas :P

Verwijderd

Topicstarter
MrJT schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:08:
[...]

Heb je al gecontroleerd of dat vinkje aan of uit staat? Want een blauw scherm komt meestal als je bezig bent, helaas :P
nu staat hij wel uit ja :p

maar bedoelde eigenlijk... blauwe scherm heb ik wel vaker gehad. Maar die instelling heb ik nog nooit veranderd. ;)

• MrJT
Ik zou het nu gewoon afw8en. Oorzaak blauw scherm achterhalen (misschien videokaart drivers, komt regelmatig voor) en opgelost is je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
MrJT schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:16:
Ik zou het nu gewoon afw8en. Oorzaak blauw scherm achterhalen (misschien videokaart drivers, komt regelmatig voor) en opgelost is je probleem.
Ja inderdaad. Ik reageer wel weer als ik het nog steeds heb. En als ik nu een blauw scherm krijg kijk ik wel wat ik daaraan kan doen.
In ieder geval allemaal bedankt :)
Pagina: 1