[Versterker] Zelf een maken op batterijen : Soldeerschema

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Hallo mede tweakers, ik zoek een "soldeerschema" (of hoe dat ook heet waarop staat wat waar gesoldeert moet worden) voor een versterker die 2 ietwat kleine boxen signaal moet kunnen geven , het grote verschil is dat hij gewoon op batterijen moet kunnen werken , ook moet hij tulpstekkertjes voor input hebben.

Ik wil deze gaan maken als een project samen met een vriend van me, een erg groot budget hebben we niet maar gereedschap enz. wel alleen de componenten niet

versterkers maken is helemaal onbekend voor ons , daarom hebben we een soldeerschema nodig
ik weet niet precies hoe zoiets heet dus op google kan ik niets vinden.
alvast bedankt

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Flapp
ty :D maar hoe heet zoiets nou :?
anders zou ik t zelf kunnen googlen

[ Voor 36% gewijzigd door Flapp op 04-05-2005 17:00 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

wat voor een batterijen ? zo'n versterkertje heeft best wat vermogen nodig 40Watt ongeveer.
als je dat uit een paar penlite's wil trekken dan heb je 10 seconden muziek, en dan zijn ze leeg.

wat voor speakers wil je gebruiken ? koptelefoon speaker , auto, hifi ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Flapp
normaal formaat speakers , ongeveer computerbox formaar. en misschien van die aa baterijtjes
of die iets dikkere

• B-lennium
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

wordt vrij lastig denk ik...

mijn advies, zoek eerst goed uit of je het voedings gedeelte goed kan krijgen!

p.s. wat wordt het ? strandradio?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

gesloten lood accu's zijn wel een goed idee voor een strandradio..

Verwijderd

Dat zijn drie fouten links.
De eerste is een preamp , de derde is een HF eindtrap en de derde is een signaalvolger.

Kijk eens hier:

http://www.circuitsonline.net/circuits/

• Flapp
het is een projectje omdat ik samen met een vriend van me als we een keer op een kamp ofzo gaan muziek willen hebben zonder dat je een stopcontact hebt daarom moet hij dus met vervangbare batterijen moeten werken die makkelijk te krijgen zijn
zo moeilijk is de voeding ook niet , je sluit gewoon een hoop batterijen parallel op elkaar aan als je 4 drie volt batterijen parallel schakelt heb je al 12 volt toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Flapp op 06-05-2005 16:41 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Flapietoetoe schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:35:
het is een projectje omdat ik samen met een vriend van me als we een keer op een kamp ofzo gaan muziek willen hebben zonder dat je een stopcontact hebt daarom moet hij dus met vervangbare batterijen moeten werken die makkelijk te krijgen zijn
zo moeilijk is de voeding ook niet , je sluit gewoon een hoop batterijen parallel op elkaar aan als je 4 drie volt batterijen parallel schakelt heb je al 12 volt toch?
Um... in serie zetten bedoel je ;). Dat voltage is ook het probleem helemaal niet. Het is meer de capaciteit, die verhoog je door parallelschakeling .

Maar als je erg efficiente speakertjes hebt is een W of 5 wel voldoende om nog best leuk te kunnen spelen, en dat draint ook niet al te erg op de batterijen. Neem gewoon een of ander TDA chipampje. Ben je met een paar componentjes klaar :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kan je niet gewoon bij de conrad een pakketje halen?
Heb je meteen alle onderdeeltjes enzo bij de hand.

Wise enough to play the fool

• Flapp
het gaat erom om zelf als een project eentje te bouwen om te zien hoe zoiets in elkaar zit,
daarna kan ik nog altijd probeeren met een chip maar het is leuk om zoiets zelf te bouwen,

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:04
hij praat iig wel als een tweaker :)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

of een dikke gethoblaster kopen en aan een goede accu van een auto knopen heb je wel genoeg power om een paar uut te genieten, zo deed ik dat met de koningen markt, kneusjes met een radio op batarijen zten midden in de nacht al zonder muziek en ik had de hele dag en nacht muziek :*)
Pagina: 1