[XP>98] Windows 98 emuleren onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Vorige week het spel Silver gekocht. Voorheen werkte dit spel onder de windows compatibiliteitsmodus van windows xp. Was geen probleem. Dit werkt nu dus niet meer.

Nu wil ik wel een win98 install gaan maken, maar het probleem is dat mijn systeem dit niet ondersteunt, een nForce 4 chipset is niet compatibel met Win 95/98.

Das mooi balen. Nou heb ik het internet afgestruind om te proberen iets van een patch te vinden om Silver toch te spelen onder XP met mijn huidige systeem. Maar ik vind wel enkele topics op andere fora maar die lopen dood. Een patch is er ook wel te vinden maar die lost problemen op met Geforce kaarten, moet ik ook niet hebben.....

Nu mijn vraag, is het mogelijk om een windows 98 os te emuleren op een winxp professional systeem en hoe doe ik dit dan? Ook gezien het feit dat ik werk met een nForce 4 chipset die helemaal geen Win98 ondersteunt. Er moet toch een mogelijkheid zijn om het spelleke te spelen? Iets anders dan ergens een oud systeem op de kop te tikken.....

Specs:

AMD 64 3500+
MSI Neo4 Platinum
XP Prof.
1024 Corsair PC3200 ram
X850 XT
Audigy

I pitty the fools who took my game-station.....

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien is Vmware wat voor je. Of het goed spelletjes draait heb ik geen ervaring mee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Als ik het zo lees heb je windows XP SP2. Hier mee is idd bekend dat sommig spellen die wel onder SP1 draaiden niet meer willen. Je krijgt nu een "Ongeldige Win32 foutmelding"

Een mogelijke oplossing hier voor is het bestand "autoexec.nt" uit de map c:\windows\repair\ te copyeren naar c:\windows\system32\

Tijdens de update naar SP2 word dit bestand nl. verplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door hessel op 04-05-2005 19:15 ]

Grutte Pier fansels

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Al eens iets als vmware, virtual pc geprobeerd? Is er niet een weg om Windows 98 toch op die chipset te installeren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Topicstarter
Nee, een simpele zoekopdracht laat zien dat in beide mappen het genoemde bestand staat. Tevens krijg ik geen foutmelding te zien, de cdrom spint op maar verder blijft ie gewoon in windows 'hangen'.

Ik zal dat vmware is gaan probere!

I pitty the fools who took my game-station.....