[alg] Conflict met MS over MCE Licentie code*

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132230

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden MCE gekocht, los alleen de software
Ik heb er heel even mee zitten stoeien, maar eigelijk niet mee verder gegaan.

Een nieuwe pc gebouwd, en wil MCE er opgooien. Shit zeg ben ik de stikker met de code kwijt.
Echt overal gezocht, ja dom ik weet het |:(

Ik heb gebeld met MS, situatie uit gelegt. Hun reactie:

MS geeft geen suport op MCE, je moet bij de computer fabrikant zijn die de computer heeft gelevert.

Umm sorry hoor, maar ik heb de losse cd's gekocht.

Nee dat kan niet. MCE mag alleen ICM een pc geleverd worden.

Kijk op het internet, bijna iedere winkel verkoopt het los.

Hij begreep mijn situatie, maar kon er niets aan doen. Ik vind dit dus niet kloppen. ik betaal 138 euro.
En ze laten mij gewoon stikken. :'(

Ik heb ook al veel topics door gelezen om de licentie code uit windows tehalen, uit het reg. maar dat werk dus niet met mce.

Heeft iemand zoon zelfde situatie gehad, en hoe heb je dat op gelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 132230 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:32:
Ik heb gebeld met MS, situatie uit gelegt. Hun reactie:

MS geeft geen suport op MCE, je moet bij de computer fabrikant zijn die de computer heeft gelevert.

Umm sorry hoor, maar ik heb de losse cd's gekocht.

Nee dat kan niet. MCE mag alleen ICM een pc geleverd worden.

Kijk op het internet, bijna iedere winkel verkoopt het los.
Dat iedere winkel het los verkoopt wil niet zeggen dat het mag. Er zijn alleen OEM licenties van MCE, en die mogen inderdaad niet los verkocht worden.

Microsoft heeft gelijk, hoe zuur het ook voor je is

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
En wat zegt de winkel waar je'm hebt gekocht?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bel MS maar,

ja daar koop ik dus ook niets meer.

Nee maar ff, ik betaal dus dik geld voor een paket. Ze willen toch dat iedereen dat doet.
Dan moeten ze toch echt wat veranderen. verwachten ze dat ik de volgende keer nog wat netjes koop?
wat krijg ik er extra voor??

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 132230 op 04-05-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:26
Ze hebben dus een OEM los verkocht? Dat mag dus echt niet, ik zou 't even bij MS melden en erom gaan zeiken. Misschien dat je dan support krijgt :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 12:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

MS heeft gelijk, winkels zijn fout. Als je XP Pro kwijt was kreeg je ook geen nieuwe licentie... volgende keer beter op je spullen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Draaait de installatie nog van dat "stoei" project?
Zoja dan kun je daar de key uithalen met b.v. Magical Jelly Bean Keyfinder

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

[ Voor 8% gewijzigd door Occy74 op 04-05-2005 15:40 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Maarja, als jij in goeder trouw handelt (je weet niet beter), kun je gewoon bij de winkel gaan zeiken lijkt me toch?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bel ms maar.

Kwam er op neer dat ik Microsoft moest bellen, zij dede dus niets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Microsoft heeft in dit geval toch echt wel gelijk. Lees de MCE Faq maar eens door. Terug naar de winkel dus en dit bij MS melden want het is illegaal :)
http://www.microsoft.com/...enter/evaluation/faq.mspx
The Windows XP Media Center Edition 2005 operating system software is designed to be distributed by Original Equipment Manufacturers (OEMs) and System Builder PC manufactures with either a fully assembled computer system or a non-peripheral computer hardware component. Microsoft’s licensing and channel policies are designed to support the practice of having the operating system flow with the appropriate hardware – providing PC manufacturers with the resources needed to sell and support full Media Center PCs to end-users. Consumers who buy a standalone version of Windows XP Media Center Edition 2005 operating system will not have access to the benefits of system integration and support assistance that a qualified OEM System Builder vendor would provide with the sale of a full Media Center PC. Vendors who distribute the operating system as a standalone product or with hardware components not compatible with Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 are providing a sub-optimal experience to consumers and this practice is not supported by Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:00
Maar als je een licentie heb, kun je toch gewoon een andere code gebruiken? Of is het enige bewijs van je licentie dat stikkertje?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Wat Microsoft dan doet is ook illegaal, het is namelijk koppelverkoop in mijn ogen gezien: je mag pas Windows Media Center Edition hebben als je daar een PC bij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OnTracK schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:45:
Maar als je een licentie heb, kun je toch gewoon een andere code gebruiken? Of is het enige bewijs van je licentie dat stikkertje?
Jup, met de CD kun je frisbeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:44:
Microsoft heeft in dit geval toch echt wel gelijk. Lees de MCE Faq maar eens door. Terug naar de winkel dus en dit bij MS melden want het is illegaal :)
http://www.microsoft.com/...enter/evaluation/faq.mspx

[...]
Deze situatie is twijfelachtig...het is weer zo'n regeltje uit MS' self-proclaimed Law of Moneymaking...de stelling dat het produkt MCE/OEM Licentie geleverd wordt als halffabrikaat aan de systeembouwer gaat niet helemaal op. Het produkt MCE OEM is in feite een compleet, werkend produkt wat gebundeld wordt met een nieuwe pc (=koppelverkoop) en zou derhalve los verhandelbaar moeten zijn, zeker aangezien het in feite in z'n eigen losse verpakking (shrinkwrap) komt en deze verpakking alle items bevat waaraan MS de eis stelt dat zij deel uit maken van een werkend Windows produkt (cd, boekje + COA sticker).
Onthoudt bij MS regels altijd dat zij de EULA toetsen aan de wet in de VS en er haast geen Europese jurisprudentie bestaat omtrent geschillen tussen particulieren/retailers en MS over de verhandelbaarheid van OEM licenties. Grote kans dat MS moet toegeven aan de losse OEM verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:50

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 132230 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:35:
bel MS maar,

ja daar koop ik dus ook niets meer.

Nee maar ff, ik betaal dus dik geld voor een paket. Ze willen toch dat iedereen dat doet.
Dan moeten ze toch echt wat veranderen. verwachten ze dat ik de volgende keer nog wat netjes koop?
wat krijg ik er extra voor??
Jij snapt er niks van. De winkel maakt de fout en gaat tegen de MS policies in. MCE wordt normaal alleen aan winkels met geselecteerde systemen verkocht en die winkels horen daar ook support voor te geven. Zij handelen immers met de hardware en MS maakt alleen de software. 90% van de problemen bij MCE komt vanwege hardware die niet soepel werkt met MCE.
MissingDog schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:52:
[...]

Deze situatie is twijfelachtig...het is weer zo'n regeltje uit MS' self-proclaimed Law of Moneymaking...de stelling dat het produkt MCE/OEM Licentie geleverd wordt als halffabrikaat aan de systeembouwer gaat niet helemaal op. Het produkt MCE OEM is in feite een compleet, werkend produkt wat gebundeld wordt met een nieuwe pc (=koppelverkoop) en zou derhalve los verhandelbaar moeten zijn, zeker aangezien het in feite in z'n eigen losse verpakking (shrinkwrap) komt en deze verpakking alle items bevat waaraan MS de eis stelt dat zij deel uit maken van een werkend Windows produkt (cd, boekje + COA sticker).
Onthoudt bij MS regels altijd dat zij de EULA toetsen aan de wet in de VS en er haast geen Europese jurisprudentie bestaat omtrent geschillen tussen particulieren/retailers en MS over de verhandelbaarheid van OEM licenties. Grote kans dat MS moet toegeven aan de losse OEM verkoop.
Bullshit. Volgens jouw kromme redenatie doet Apple alleen maar aan koppelverkoop en zijn de gemene mensen bij BWM ook fout bezig omdat de boordcomputers alleen maar met hun software worden geleverd. |:(
In het boekje van MS staat dat als je niet akkoord gaat met de eula je ook niet de software moet installeren maar gewoon moet terugbrengen naar de winkel. Als de TS niet de moeite neemt om zich aan de regels waarmee hij akkoord ging te houden moet achteraf niet klagen

[ Voor 53% gewijzigd door Stewie! op 04-05-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:46:
Wat Microsoft dan doet is ook illegaal, het is namelijk koppelverkoop in mijn ogen gezien: je mag pas Windows Media Center Edition hebben als je daar een PC bij koopt.
- Voorzover ik weet ben jij nog onderdeel van de wetgevende of rechtsprekende macht;
- Voorzover ik weet is koppelverkoop op deze manier niet per definitie illegaal.
- Voorzover ik jouw post begrijp probeer jij te zeggen dat je het illegaal vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
DaMorpheus schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:52:

[...]

Bullshit. Volgens jouw kromme redenatie doet Apple alleen maar aan koppelverkoop en zijn de gemene mensen bij BWM ook fout bezig omdat de boordcomputers alleen maar met hun software worden geleverd. |:(
In het boekje van MS staat dat als je niet akkoord gaat met de eula je ook niet de software moet installeren maar gewoon moet terugbrengen naar de winkel. Als de TS niet de moeite neemt om zich aan de regels waarmee hij akkoord ging te houden moet achteraf niet klagen
Bij Apple is het een iets andere situatie; Apple bouwt computers en levert daar hun zelfgebouwde operatingsystem op. Ze handelen praktisch 90% via hun eigen winkels en leveren het OS zowel los als bij de hardware. Hardware+OS is 1 produkt wat extreem gefinetuned is op elkaar.

Dat is met MCE wel anders, aangezien je dit (in theorie) op elke pc kunt installeren en gebruiken als gewone Windows installatie, zonder de MCE compatible hardware. Daarnaast is er sprake van thirdparty hardware bij aanschaf van de Windows software, als 't MS hardware was zou je gaan zeuren als er geen OS bij zat-> Je koopt in de winkel toch ook geen XBox zonder firmware/OS?

De strekking van koppelverkoop in dit geval is meer een papieren gevecht; "is het noodzakelijk voor het gebruik, dat de fabrikant het produkt bundelt met een ander produkt?". In het geval van MCE is dit niet zo, aangezien een gebruiker reeds kan beschikken over een PC met MCE compatible hardware.

In het geval van een nieuwe PC van bijv. Dell is het praktisch om er wel een OS bij te leveren, aangezien een groot deel van de OEM markt levert aan mensen die al eerder een OEM machine met bijbehorende licentie gekocht hebben. En deze OEM licenties zijn tot op heden volgens de boeken nog niet verhandelbaar of over te dragen naar je nieuwe PC...ook al gebeurt het wel.

Daarnaast nog 1 puntje: Als jij in de winkel op 't punt staat MCE te kopen en jij wilt eerst de EULA lezen, dan wordt je eerst door de verkoper gek aangekeken...vervolgens kijk je goed op de doos en zie je dat je bij openen van de verpakking al akkoord gaat met de EULA die in de doos zit en je nog nieteens hebt kunnen lezen. Zo krom is de EULA van MS op bepaalde punten.

[ Voor 10% gewijzigd door MissingDog op 04-05-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Ik snap wel een beetje wat het probleem is, maar voor de 3e keer (niemand reageert er op), het is hier OEM verkoop.. Microsoft zegt dat je naar je leverancier van de software toe moet, maar dat wil je vervolgens niet? Had je nou de winkel al benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

axis schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:14:
Had je nou de winkel al benaderd?
Ja in de derde post staat (slecht ge-quote) "Bel MS maar".

Dat zei de winkel dus.

Kastje --> Muur verhaal dus

Maar TS, er zijn zat mensen die je willen helpen, zoals drunkfux die je aanraad Magic Jelly Bean Key finder te gebruiken. Als je nu een werkende MCE install hebt kan je de geinstalleerde key binnen no-time terug vinden.

Maar je kan zitten klagen over het feit dat MS je niet wilt helpen (ze staan zoals velen al zeggen compleet in hun recht), maar er zijn users die je willen helpen en die laat je links liggen. Dan houdt het voor ons ook een beetje op

[ Voor 59% gewijzigd door Gunner op 04-05-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 09:33
Niet MS of de winkel de schuld geven want je bent zelf je code kwijtgeraakt en zij gaan echt geen nieuwe aan je geven :P

En het oem 'geblaat' hierboven is behoorlijk offtopic en helpt echt niet bij een code terugeisen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Dan snapt die winkel dat niet en moet je daar gewoon terug naartoe gaan en zeuren. Ze kunnen toch niet een product verkopen en er dan geen support op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Semetrix schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:24:
En het oem 'geblaat' hierboven is behoorlijk offtopic en helpt echt niet bij een code terugeisen 8)7
Niet offtopic. Juist het meest relevante in de hele discussie.

De winkel wil niets voor TS doen. Microsoft hoeft niets te doen, omdat hij een OEM pakket heeft aangeschaft wat tegen de voorwaarden van MS gaat. Daar zijn ze heel duidelijk in en valt niets op af te dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08
hey,

naja ik heb hier dus geen oplossing voor maar ik wil graag even mijn mening kwijt namelijk:

Op dit moment is de persoon eigenlijk om de tuin geleid door de winkel, de winkel is fout, hijzelf niet. Evengoed vind ik wel dat hij klant is van MS, hij heeft namelijk MCE gekocht. MS zou gewoon als SERVICE! meneer uit de brand horen te helpen. Ik weet wel dat iedereen met hun illegale versies het dan ook gaat proberen maar als je toch de legale cd laat zien moet dit toch voldoende zijn.

(bovendien vind ik een licentie code op een slap stikkertje wat er zo van rolt WAT HEEL VAAK VOORKOMT erg slecht, ze zouden deze code eigenlijk ook mee moeten branden op de cd)

maja dat is mijn mening

BlackHawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Semetrix schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:24:
Niet MS of de winkel de schuld geven want je bent zelf je code kwijtgeraakt en zij gaan echt geen nieuwe aan je geven :P

Het 'oem geblaat' heeft wellicht gevolgen voor de eventuele medewerking van MS, als de TS z'n windows telefonisch geactiveerd heeft en dus zijn gegevens bij MS bekend zijn...dan is wellicht de falende rechtsgeldigheid van de losse verkoop van OEM produkten een doorslagpunt waarop het beleid van MS kan omslaan om de TS toch te helpen met z'n stickertje.

Maar eigenlijk is 't de TS z'n eigen schuld dat hij z'n stickertje kwijt is en kan hij maar beter goed gaan zoeken of een nieuwe OEM MCE aanschaffen. Mijn doel was meer om even een beetje achtergrond rondom OEM licenties en hun verhandelbaarheid / uitzonderingsbestaan te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha, weet je wat de winkel zei, na een HOOP gezeur van mij.

Even zoeken, hij is naar een website. en geeft me een code.

hij is wel iligaal, maar tja wat wil microsoft. dus probleem opgelost. maar hij blijft krom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlackHawkDesign schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:29:
hey,

naja ik heb hier dus geen oplossing voor maar ik wil graag even mijn mening kwijt namelijk:

Op dit moment is de persoon eigenlijk om de tuin geleid door de winkel, de winkel is fout, hijzelf niet. Evengoed vind ik wel dat hij klant is van MS, hij heeft namelijk MCE gekocht. MS zou gewoon als SERVICE! meneer uit de brand horen te helpen. Ik weet wel dat iedereen met hun illegale versies het dan ook gaat proberen maar als je toch de legale cd laat zien moet dit toch voldoende zijn.

(bovendien vind ik een licentie code op een slap stikkertje wat er zo van rolt WAT HEEL VAAK VOORKOMT erg slecht, ze zouden deze code eigenlijk ook mee moeten branden op de cd)

maja dat is mijn mening

BlackHawk
ja op de cd, dat zouden ze moeten doen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 132230 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:41:
[...]

ja op de cd, dat zouden ze moeten doen!!!!
onbetaalbaar
BlackHawkDesign schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:29:
hey,

maja dat is mijn mening

BlackHawk
Ik heb 1 cd en 30 licenties. Ik ken ook mensen die 50 cd's hebben liggen en maar 1 licentie. CD zegt niks, je hebt de licentie zelf ook nodig. En Microsoft levert service aan de winkels (training/materiaal/etc), de winkel die MCE verkoopt moet aan de hand daarvan weer service leveren aan haar klanten.
Overigens: je auto papieren bewaar je toch ook? Waarom doe je niet even moeitje en leg je die licentie bij de andere licenties van jouw legaal aangeschafte software. Makkelijk en altijd bij hand

[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 04-05-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98889

MissingDog schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:30:
[...]
Maar eigenlijk is 't de TS z'n eigen schuld dat hij z'n stickertje kwijt is en kan hij maar beter goed gaan zoeken of een nieuwe OEM MCE aanschaffen. Mijn doel was meer om even een beetje achtergrond rondom OEM licenties en hun verhandelbaarheid / uitzonderingsbestaan te dumpen.
Zelfs al koop ik 35ste hands een 20 jaar oude Opel dan nog kan ik nieuwe sleutels bestellen bij Opel als ik de mijne kwijt ben.

Alleen Microsoft interesseert het geen jota als een klant een probleem heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de iligale code via de telefoon geactiveert. helemaal geen probleem.

ps. als ms nou komt controleren, ben ik dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132230 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:07:

Ja want jij hebt geen licentie sticker meer... zoals ik al eerder aangaf is die sticker dus je bewijs van eigendom. De CD heb je niets aan de kassa bon ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 98889 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:59:
[...]

Zelfs al koop ik 35ste hands een 20 jaar oude Opel dan nog kan ik nieuwe sleutels bestellen bij Opel als ik de mijne kwijt ben.

Alleen Microsoft interesseert het geen jota als een klant een probleem heeft...
bewijs jij maar eens dat die oude key zomaar verdwenen is en niet door een ander in gebruik is? Alleen interesseert het jou geen jota dat je niet snapt dat een fysiek goed iets anders is dan virtueel goed |:(
Anoniem: 132230 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:07:

Ik ben illegaal bezig. Mag dat? |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe je het ook went of keert, ik heb betaald voor hun product.

ik vind nou niet dat ik fout ben.

koop een auto, raak de sleutel kwijt. maak hem op mijn eigen manier open.

kan de auto fabrikant me toch ook niets maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:54
Anoniem: 132230 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:27:

dat is toch geen vergelijking |:( .

offtopic:
Jij moet gewoon beter op je spullen passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaMorpheus schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:22:
[...]

bewijs jij maar eens dat die oude key zomaar verdwenen is en niet door een ander in gebruik is? Alleen interesseert het jou geen jota dat je niet snapt dat een fysiek goed iets anders is dan virtueel goed |:(
Sommige mensen snappen het gewoon niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08
Anoniem: 132230 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:27:

Verschil is dat die auto van jezelf is en die windows niet.
Het kromme bij niet-vrije software zoals dat van MS, is dat je wel een CD en een licentie overeenkomt koopt, maar dat de software niet van jezelf is. De software blijft eigendom van MS en daar mag je officieel niets aan veranderen. Alleen dat licentiepapiertje is van jou, als je die kwijtraakt verlies je je recht om windows te mogen gebruiken en ben je net zo illegaal als ali illegali die het produkt gewoon gedownload heeft.
Licentiepolitiek bij MS zit nou eenmaal raar inelkaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat was de echt de laaste keer dat ik geld ga uitgeven aan een product van ms..

en dan vinden ze het gek dat een hoop mensen geen zin hebben in dit soort gezeur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 132230 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:52:
dat was de echt de laaste keer dat ik geld ga uitgeven aan een product van ms..

en dan vinden ze het gek dat een hoop mensen geen zin hebben in dit soort gezeur!!
Ik denk dat iedereen jou vind zeuren. Je wilt illegale dingen doen, je bent aan het flamen. Was de zandbak vol ofzo? :w
Illegale licenties zijn op GoT not-done.
Anderen de schuld geven van jouw fout is not-done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

_JGC_ schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:48:
[...]

Verschil is dat die auto van jezelf is en die windows niet.
Het kromme bij niet-vrije software zoals dat van MS, is dat je wel een CD en een licentie overeenkomt koopt, maar dat de software niet van jezelf is. De software blijft eigendom van MS en daar mag je officieel niets aan veranderen. Alleen dat licentiepapiertje is van jou, als je die kwijtraakt verlies je je recht om windows te mogen gebruiken en ben je net zo illegaal als ali illegali die het produkt gewoon gedownload heeft.
Licentiepolitiek bij MS zit nou eenmaal raar inelkaar :|
Maak de vergelijking dan goed. Je hebt een opel en daarbij zit een sleutel waarmee je alle opels mee kan openen. Nu loop jij naar de opel fabriek en zeg je: "hey geef me effe een tweede sleutel ik ben de eerste kwijtgeraakt".
Denk je dan dat je die krijgt? No-way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
umm, ik wil best 10 euro uit geven, maar geen 130 euro voor een nieuw paket.

umm auto sleutel kwijt, koop maar een nieuwe auto??? B) 8)7

maar laat maar, er is dus geen goede oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 132230 op 04-05-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

nope die is er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 132230 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:14:
umm, ik wil best 10 euro uit geven, maar geen 130 euro voor een nieuw paket.

umm auto sleutel kwijt, koop maar een nieuwe auto??? B) 8)7

maar laat maar, er is dus geen goede oplossing.
Eehhmmm, nee hoor...

Vergeten waar je je auto hebt geparkeerd en dan een nieuwe eisen van de fabrikant. 8)7

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Goed, voordat er nog meer vergelijkingen tussen auto's en software komen gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.