Toon posts:

Connectie en bestanden delen via de router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb twee problemen met mij thuis netwerk.

1- Ik krijg de melding dat mijn netwerkkaart connection limited or not connected! Ik kan niet op internet!Ik heb gelezen dat het door een update van SP2 dit probleem verschijnt!
2- Ik wil graag bestanden delen tussen de pc’s (OS - XP) zonder cross kabel maar via de router? Ik heb een sitecom routertje.
3- Waarom werken de USB aansluitingen onder PIII 700 en windows XP niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:10:
Beste mensen,

Ik heb twee problemen met mij thuis netwerk.

1- Ik krijg de melding dat mijn netwerkkaart connection limited or not connected! Ik kan niet op internet!Ik heb gelezen dat het door een update van SP2 dit probleem verschijnt!
2- Ik wil graag bestanden delen tussen de pc’s (OS - XP) zonder cross kabel maar via de router? Ik heb een sitecom routertje.
3- Waarom werken de USB aansluitingen onder PIII 700 en windows XP niet?
1. snelheid vast zetten op 100mbit full duplex o.i.d , andere nic proberen, driver update van je nic.
2. ja dat kan, werkgroep maken
3. mobo of usb drivers ? usb kapot

Verwijderd

1. snelheid vast zetten op 100mbit full duplex o.i.d , andere nic proberen, driver update van je nic.

Zijn windows heeft geen DHCP info gekregen denk ik. Even static instellen.

2. ja dat kan, werkgroep maken

Maakt niet uit voor bestandsdeling is alleen handig.

3. mobo of usb drivers ? usb kapot

Agree

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 15:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:35:

Maakt niet uit voor bestandsdeling is alleen handig.
ja maar anders moet je elke keer weer //ipadress doen en werkgroep werkt makkelijker. en idd ff kijken of je wel een goed ip hebt gekregen. wat is je ip op die bakken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:41:
[...]

ja maar anders moet je elke keer weer //ipadress doen en werkgroep werkt makkelijker. en idd ff kijken of je wel een goed ip hebt gekregen. wat is je ip op die bakken?
Je hoeft echt geen IP adressen te gebruiken.

(trouwns het is \\ipadress)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 15:43 ]

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09
Om de bestanden te delen, is idd een werkgroep makkelijk.
Kijk of je router dhcp service draait
Zo ja: ip van router als gateway opgeven op je pc`s en de rest op automatic.
Zo niet: geef de computers dan een eigen ip adres in de 192.168.x.x reeks en vul de dns van je provider in (ook hierbij het ip van je router als gateway instellen)

Om de bestanden te delen, moet je de mappen/drives die je wilt benaderen op de andere pc sharen (zie propertie`s van de betreffende mappen) Deze shares kan je dan vervolgens mappen als drives op de andere pc. Als er geen optie is om te sharen, controleer dan de eigenschappen van je netwerkkaart, en kijk of de bestands- printer deel service geinstalleerd staat.

Ik denk trouwens dat er idd een driver probleempje is met je netwerkkaart, noteer alle nuttige info die je over je kaart kan vinden (dus wat er fysiek op de kaart staat) en zoek met google naar de juiste drivers. (bij onboard netwerk, uiteraard de goede drivers van je mobo opzoeken)

Dat USB probleem kan van alles zijn. Controleer of ze wel zijn aangesloten op je mobo, en kijk of ze niet staan uitgeschakeld in de bios.

[ Voor 12% gewijzigd door MrJT op 04-05-2005 16:01 ]

Pagina: 1