[Win98/Win2000] Windows 98 logt niet meer in op domein

Pagina: 1
Acties:

• scorenborgo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een domein met windows 2000 server hier loggen diverse pc's op in meeste 2000 en xp.
Een computer kan sinds vandaag niet meer in loggen op het domein het betreft een Windows98.
Ik krijg het inlogscherm waar ik gebruikersnaam, wachtwoord en domein moet invullen.
Als ik in wil loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord krijg ik de melding: Het opgegeven domeinwachtwoord is onjuist of toegang tot de aanmeldingserver is geweigerd

Ook met andere gebruikersnamen en wachtwoorden kom ik er niet in zelfde melding.
Het rare is dat ik de pc wel zie in het netwerk en ook bij een gedeelde map van de pc wel kan komen.

Wie heeft hier een oplossing voor?

• scorenborgo
Niemand hier een oplossing voor :'(

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
Kijk eens in de event nieuwer, zet logging/Auditing eens aan en kijk daarna eens in de eventviewer?

• scorenborgo
Volgens mij is dit probleem niet op te lossen

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

1. Is er wel een computer account voor deze machine?
2. Heb je ook de active directory client voor w98 geinstalleerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• scorenborgo
1. Wat bedoel je met computeraccount? Ik zie hem nu niet in active directory staan de computernaam maar als ik die aanmaak dan maakt het nog niks uit.

2. Active directory client heb ik er dacht ik niet op gezet ga ik absoluut nu naar zoeken en proberen. Is dit normaal nodig dan om met een win98 op een 2000 server in te loggen?

Hij doet het op dit moment by the way wel maar kan best wezen als ik hem opnieuw opstart dat hij niet meer wil inloggen heel appart ik krijg dan dit verschijnsel soms terug en na een tijdje wil hij wel weer inloggen

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

De vraag komt al uit mei. waarshijnlijk heeft ie het al lang opgelost maar het alleen niet meer hier vermeld...
/edit..
scorenborgo schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:32:
[...]
Waarom zou ik er nu weer na gaan vragen dan voor de lol of zo? :Z
Wie weet :P
Ik zat inderdaad maar half op te letten ja.

[ Voor 55% gewijzigd door elTigro op 13-09-2005 14:24 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• scorenborgo
BK1 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:30:
De vraag komt al uit mei. waarshijnlijk heeft ie het al lang opgelost maar het alleen niet meer hier vermeld...
Waarom zou ik er nu weer na gaan vragen dan voor de lol of zo? :Z

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BK1 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:30:
De Topicstarter kicked zijn eigen topic?? :?

• scorenborgo
Gunner schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:33:
[...]

1. Wat bedoel je met computeraccount? Ik zie hem nu niet in active directory staan de computernaam maar als ik die aanmaak dan maakt het nog niks uit.

2. Active directory client heb ik er dacht ik niet op gezet ga ik absoluut nu naar zoeken en proberen. Is dit normaal nodig dan om met een win98 op een 2000 server in te loggen?

Hij doet het op dit moment by the way wel maar kan best wezen als ik hem opnieuw opstart dat hij niet meer wil inloggen heel appart ik krijg dan dit verschijnsel soms terug en na een tijdje wil hij wel weer inloggen

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

scorenborgo schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:37:
[...]

1. In je AD Users and Computers staan toch de computers in je domein. Staat de hostnaam van je win98 bak er ook tussen?

2. How can I work with NT 4.0 and Win98 clients in a Windows 2000 or Windows Server 2003 Domain?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Gunner schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:33:
[...]

Ja na zo`n lange tijd is dat niet verboden hoor ofzo.

Heb je dan al eens geprobeerd om met een ander account naam in te loggen op die PC? staat die PC in je AD zoniet maak hem ff aan.

en staat die PC in de DNS? krijgt die een goed IP nummer van DHCP?
Is er in die tussentijd geen software geinstalleerd op zowel client als server waardoor de verbinding verstoord kan worden. (vrusscanners firewalls spywarescanners etc. etc).

[ Voor 4% gewijzigd door loodgieter op 13-09-2005 13:41 ]

• scorenborgo
Gunner schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:40:
[...]

1. In je AD Users and Computers staan toch de computers in je domein. Staat de hostnaam van je win98 bak er ook tussen?

2. How can I work with NT 4.0 and Win98 clients in a Windows 2000 or Windows Server 2003 Domain?
1. Nee ik heb hier 2 win98 bakken en 2 win95 bakken nog hangen in het netwerk maar die hostnamen staan er allemaal niet tussen. Op dit moment zijn ze gewoon nog ingelogd en werkt het op dit moment wel. Maar het rare is dus ook dat er bijv. morgen geen connectie is en dat ze niet meer kunnen inloggen. En het andere moment wel weer.

Die link van je bestudeer ik even bedankt tot nu toe voor je antwoorden

• scorenborgo
Twix schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:41:
[...]

Ja na zo`n lange tijd is dat niet verboden hoor ofzo.

Heb je dan al eens geprobeerd om met een ander account naam in te loggen op die PC? staat die PC in je AD zoniet maak hem ff aan.

en staat die PC in de DNS? krijgt die een goed IP nummer van DHCP?
Is er in die tussentijd geen software geinstalleerd op zowel client als server waardoor de verbinding verstoord kan worden. (vrusscanners firewalls spywarescanners etc. etc).
Ander accountnaam inloggen wil ook niet krijg ik dezelfde foutmelding

De pc staat niet in mijn AD en dat snap ik ook niet, als ik kan inloggen zou hij toch in mijn AD automatisch toegevoegd moeten worden net als hij dat bij een 2000 of een xp bak doet?

De pc staat wel in de DNS en hij krijgt ook het goeie ip nummer van DHCP!
Er is geen software geinstalleerd op zowel de server als op de client.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

scorenborgo schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:52:
De pc staat niet in mijn AD en dat snap ik ook niet, als ik kan inloggen zou hij toch in mijn AD automatisch toegevoegd moeten worden net als hij dat bij een 2000 of een xp bak doet?
nee, dat kunnen die 9x gebakkies niet :)
Die zijn bij een AD afhankelijk van jouw werk als admin om een computer account binnen de AD te krijgen.

Maar als jij met een 98 PC probeert in te loggen op een AD zul je gebruik maken van netbios namen, draai je wel WINS?
Dat vinden die oudbakken legacy clients wel zo fijn over het algemeen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1