Via samsungmobile.com download ik regelmatig spelletjes voor op mijn GSM. Dit gaat als volgt in zijn werk:
1. selecteer telefoon en spel
2. sms een code naar een bepaald nummer (kost 3 euro, gaat via mobelle.nl)
3. enkele seconden later verschijnt op je GSM het bericht of je het spel wil downloaden
4. via de WAP browser wordt je naar een download link gestuurd
5. je klikt en het spel downloadt en installeert en start automatisch
Ik weet best een en ander van PHP en MySQL, dus het maken van een site waar je telefoon merk, type en provider kunt kiezen is geen probleem. Na wat zoeken ben ik er ook achter gekomen dat je SMS betalingen via bijvoorbeeld Mollie kunt laten lopen. Zij hebben een eenvoudige PHP interface.
Stap 3 is mij echter een raadsel: op de website van samsungmobile staat: "Controleer voordat je bestelt of je WAP Push instellingen zijn ingeschakeld". Als de betaling geaccepteerd is, wordt er dus een "WAP push-bericht" gestuurd naar de GSM waar de betaling langs gemaakt is.
Stap 4 en 5: dit is m.i. zoals het met eenmalige downloads via internet ook gaat - je maakt een WAP / HTML pagina met daarop een eenmalige link om te downloaden. Daarna vernietig je die link. Op het moment dat de .jar (java spel) gedownload wordt, neemt het GSM-besturingssysteempje het ws. over met het installeren en starten. Daar heb ik verder niets meer mee te maken.
Mijn vragen zijn:
1. selecteer telefoon en spel
2. sms een code naar een bepaald nummer (kost 3 euro, gaat via mobelle.nl)
3. enkele seconden later verschijnt op je GSM het bericht of je het spel wil downloaden
4. via de WAP browser wordt je naar een download link gestuurd
5. je klikt en het spel downloadt en installeert en start automatisch
Ik weet best een en ander van PHP en MySQL, dus het maken van een site waar je telefoon merk, type en provider kunt kiezen is geen probleem. Na wat zoeken ben ik er ook achter gekomen dat je SMS betalingen via bijvoorbeeld Mollie kunt laten lopen. Zij hebben een eenvoudige PHP interface.
Stap 3 is mij echter een raadsel: op de website van samsungmobile staat: "Controleer voordat je bestelt of je WAP Push instellingen zijn ingeschakeld". Als de betaling geaccepteerd is, wordt er dus een "WAP push-bericht" gestuurd naar de GSM waar de betaling langs gemaakt is.
Stap 4 en 5: dit is m.i. zoals het met eenmalige downloads via internet ook gaat - je maakt een WAP / HTML pagina met daarop een eenmalige link om te downloaden. Daarna vernietig je die link. Op het moment dat de .jar (java spel) gedownload wordt, neemt het GSM-besturingssysteempje het ws. over met het installeren en starten. Daar heb ik verder niets meer mee te maken.
Mijn vragen zijn:
- Wat is een WAP push-bericht, en via welke service / server en in welke taal verstuur ik die? Heeft iemand een API?
- Kent iemand andere providers waarlangs je een dergelijke service kunt verlenen?
[ Voor 20% gewijzigd door Reveller op 04-05-2005 15:05 . Reden: typo's en layout ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."