[2003] Modem in ThinkPad 770X

Pagina: 1
Acties:

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Ik heb hier nog een oud laptopje staan, een IBM ThinkPad 770X. Hier wil ik graag wat dingen mee gaan testen waaronder het FAX gebeuren (geen idee of dat ermee gaat werken, maar dat zien we dan wel weer :)). Maar dan moet natuurlijk wel eerst het modem werken. Voor zover ik nu heb kunnen vinden zit er in dit ding een MWave modem. Normaal met Windows 2000 gaf dat ding altijd (ook na een clean install) gelijk een IBM schermpje over het modem enzo. Onder 2003 dus niet, ik ben op verschillende driver sites opzoek gegaan naar drivers maar tot nu toe werken die allemaal nog niet. Ik heb nu ook op de IBM site nog drivers gevonden. Deze zouden moeten werken met 2000, als ik die install via Add Hardware lijkt het allemaal goed te gaan. Maar als ik als test probeer in te bellen krijg ik de volgende error:
Error 692: There was a hardware failure in the modem (or other connecting device).
Op de MS site is daar iets meer over te vinden, maar lost mijn probleem nog niet op. Heeft er iemand een idee hoe ik het modem werkend zou kunnen krijgen?